خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواستی از خاتمی و انتقادی به احمدی نژاد

افشین علا، شاعر انقلاب و فعال سیاسی اصلاح طلب، در دو یادداشت تلگرامی، یکی خطاب به خاتمی و دیگری انتقاد به احمدی نژاد، نوشت:

حضور گرامی سید بزرگوار جناب آقای خاتمی عزیز

با عرض سلام و تقدیم احترام

✅جریان ریشه دار و پرطرفدار اصلاحات روزگار خوشی را سپری نمی کند. دلایل عمده آن را نیز همه می دانیم. ازجمله وقایع 88 که به منع و محدودیت فراوان برای جنابعالی انجامید، رد صلاحیت گسترده چهره های شاخص اصلاحات که سبب شد در غیاب آنان، شما و ملت، ریاست جناب روحانی بر قوه مجریه و حضور چهره های نه چندان آزموده در قوه مقننه را به انفعال و بی عملی ترجیج دهید، و…

✅اما دلیل عمده دیگری که متأسفانه توسط سران اصلاحات یا دیده نشده یا جدی گرفته نشده است، اشتباهات مکرر محاسباتی و رفتاری برخی تصمیم سازان و حلقه ثابت مشاوران و نزدیکان جنابعالی است که قطعا تداوم آن به صلاح اصلاحات و رهبر اندیشمند آن نیست.

✅ارائه فهرست مخدوش و غیرقابل دفاع شورای شهر تهران توسط شورای عالی اصلاح طلبان که متأسفانه مورد تأیید شما نیز قرار گرفت، تنها یکی از پیامدهای روند غلطی است که به آن اشاره شد و مصادیق آن را بارها حضورتان عرض کرده ام و اکنون قصد پرداختن به جزئیات آن را ندارم.

✅تنها اجازه می خواهم درخصوص انتخاب شهردار جدید تهران عرض مختصری داشته باشم. گرچه می دانم شأن و مشی جنابعالی ورود به مصادیق این چنینی نیست و درنهایت به تشخیص و نظر بدنه اصلاحات تمکین می کنید و احترام می گذارید.

✅از شخصیتی چون جنابعالی، اتخاذ چنین رویه ای فی نفسه برازنده و قابل احترام است. اما به دلایل عدیده ازجمله آفات درونی اصلاحات که به اجمال عرض شد، جسارتا گاه لازم است شخص شما نیز قاطعانه وارد گود شوید و از تداوم این اشتباهات جلوگیری کنید.

✅می دانید که در انتخابات شورا نه با سد نظارت استصوابی مواجه بودیم، نه با قحط الرجال. اما شد آنچه که نمی بایست، و تقصیر هم صرفا متوجه اصلاح طلبان بود، نه جناح مقابل. در انتخاب شهردار هم اجماع بر جناب آقای نجفی صورت گرفت که چهره شاخص و باسابقه اصلاح طلب هستند. اما خود گواهید که شورا و شهردار برآمده از اصلاحات پس از استقرار، در انتصابات و عملکردها چه شیوه هایی درپیش گرفتند و حتی در مواردی به منویات جنابعالی نیز توجهی نکردند.

✅با وجود این هرگز نمی خواستیم ماجرا به کناره گیری جناب نجفی بینجامد. ولی ظاهرا چاره ای جز این نبود. اما الآن چه؟ آیا احتمال نمی دهید با عدم ورود قاطع شما و خدای نکرده تکرار خطایی دیگر توسط شورا، موقعیت اصلاحات به خطر بیفتد؟

✅شاید به حق بفرمایید جریان اصلاح طلبی ریشه دارتر از آن است که با اینگونه خطاهای رفتاری عده ای به مخاطره بیفتد. اما توقع دارم بپذیرید که در شرایط کنونی، سرنوشت اصلاحات را همین عده محدود که بر سر کارند، تعیین می کنند. بقیه یاران شما که یا مغضوب نظامند یا مطرود از جانب حلقه مشاوران و نزدیکان جنابعالی!

✅باور کنید اصلاحات دیگر فرصت زیادی برای آزمون و خطا ندارد. در بدنه عظیم اصلاح طلبان کشور، انگیزه ها سست، امیدها کم رنگ و گلایه ها بسیار شده است. آیا صبوری، نجابت و عدم ورود جنابعالی به عرصه تصمیم گیری ها و انتصابات که متأسفانه به مجال نابرازنده ای برای تقسیم رانت ها و موقعیت ها تبدیل شده است، سرنوشت این جریان اصیل را به مخاطره نمی اندازد؟

✅در پایان لازم است بخواهم جسارت فرزند کوچک‌تان را که می دانم به خیرخواهی و ارادتش اطمینان دارید، بپذیرید.

 

==

به احمدی نژاد چه ربطی دارد؟

افشین علا در یادداشت دیگری هم نوشته است:

🔸 درست در شرایطی که رهبر انقلاب اسلامی با عزت و اقتداری درخور، پاسخ مناسبی به غلط اخیر دونالد ترامپ داده اند و بار دیگر اعلام کرده اند که از ابتدا مخالف اعتماد به آمریکا و دولت های غربی بوده اند، آقای احمدی نژاد در خلال سخنانی که به سیاق همیشگی، جسورانه و عوام فریبانه بود، با گریزی کاملاً بی ربط اما عامدانه اظهار داشت که از ابتدا مجوز مذاکره با آمریکا توسط رهبر انقلاب صادر شده بود.

🔸 این اولین بار نیست که او با آزادی کامل، هرچه دلش می خواهد می گوید و در مواجهه با ارکان حکومت چنان پیش می رود که مایه شگفتی همگان می شود. البته این مواضع جسورانه که آمیزه ای از سخنان حق و باطل است، با بی اعتنایی کامل افکار عمومی مواجه شده است، اما سؤال اینجاست که چرا نظام اسلامی یک هزارم سعه صدری را که در برابر او دارد، نسبت به دیگران به خصوص اصلاح طلبان قائل نیست؟

🔸 به آقای احمدی نژاد هم باید گفت: برفرض ادعای اخیرتان صحت داشته باشد، به شما چه ربطی دارد؟ اگر هم قرار باشد کسی از این نمد کلاهی برای خود بسازد و در برابر سیل هجمه های مخالفان برجام از آن استفاده کند، آن شخص قاعدتا آقای روحانی است نه شما.

🔸 البته بدیهی است که شأن و درایت رئیس محترم دولت اعتدال، اجل از آن است که در دام چنین شبه افشاگری های کودکانه ای بیفتد. نه تنها ایشان که حتی رئیس محترم دولت اصلاحات نیز که سال هاست با منع و مضیقه و هتک حرمت بسیار مواجه است، هرگز به خود اجازه نمی دهد که سخنانی منافی شأن و مصلحت رهبر انقلاب اسلامی بر زبان آورد.

🔸 آیا وقت آن نرسیده که بزرگان نظام، دوست و دشمن داخلی خود را بهتر بشناسند و با رفع حصر و منع و نقارهای کهنه، هم نامحرمان و تازه به دوران رسیدگان داخلی را سر جای خود بنشانند، هم صفوف ملت را در برابر توطئه های دشمن کینه توز خارجی متحدتر کنند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سؤال اینجاست که چرا نظام اسلامی یک هزارم سعه صدری را که در برابر او دارد، نسبت به دیگران به خصوص اصلاح طلبان قائل نیست؟

    4
    3
  2. اتفاقاً بر خلاف نظر جناب علاء و به حكم : تا مرد سخن نگفته باشد ……معتقدم از اظهارات اوس محموت بايد استقبال كرد ! علاوه بر آن حضرات بايد مسؤليت تصميم هاى خود را بپذيرند !

    1
    1
  3. درود و درود بر جناب افشين علا. با يک تير نه دو بل چندين نشان را زدن، هنر فاخر و گرانمايه اي است که جناب علاي عزيز نشان داد بهره اي از آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا