خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«افشانی به رفیق فابریک لاریجانی باج نداد»

عضو شورای شهر شیراز، انتخاب نمایندگان اصلاح‌طلب این شهر در مجلس و شورای شهر شیراز را نتیجه‌ی «مقاومت افشانی در برابر فشارها» توصیف کرد.

مهدی حاجتی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی نقش محمدعلی افشانی در پیروزی اصلاح‌طلبان در شهر شیراز در زمان تصدی استانداری گفت: آقای افشانی را از سال‌ها پیش می‌شناسم و باتوجه به عملکردی که در دوران استانداری فارس از او دیدم می‌توانم شهادت دهم که افشانی یکی از مقاوم‌ترین مدیرانی است که در کشور دیده‌ام.

وی با بیان اینکه افشانی یک مدیر اصلاح‌طلب و عملگراست، اظهارکرد: از زمانی‌که آقای افشانی در استانداری فارس فعالیت خود را آغاز کردند فشارهای زیادی روی او وارد شد تا او را مدیری ناکارآمد معرفی کنند اما مهندس افشانی با مر قانون تمام و کمال دربرابر این فشارهای امنیتی، سیاسی و … ایستادگی کرد.

حاجتی با اشاره به ماجرای تهدید نمایندگان اصولگرای استان فارس به استعفا در صورت استاندار شدن افشانی گفت: افرادی که با انتساب افشانی به عنوان استاندار دست به استعفای نمایشی زدند نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس بودند  و حالا تعجب می‌کنم که چرا برخی مدعیان اصلاح‌طلبی به همان شیوه تخریب آقای افشانی را آغاز کرده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز به ماجرای برگزاری دو انتخابات شورای شهر و مجلس در شیراز نیز اشاره کرد و گفت: به جرات می‌گویم که اگر آقای افشانی و مقاومت‌هایشان در برابر فشارها نبود، امروز جناح مقابل با سواستفاده از مشارکت پایین مردم در انتخابات و ناامیدی‌شان برنده انتخابات شده بودند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در انتخابات شورای شهر شیراز که خودم از نزدیک درگیر آن بودم، اصلاح‌طلبان قصد معرفی ۱۳ نفر را برای ۱۳ کرسی شورای شهر شیراز داشتند اما ۹ نفر از آنان با استعلام‌های منفی که به دلایل سیاسی انجام شده بود مواجه شدند و عملا فرصت برابر برای نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرای شورای شهر از بین رفت.

حاجتی با اشاره مقاومت افشاني در این حوزه افزود: پس از بررسی آقای افشاني و اطلاع از دلایل منفی بودن استعلام و برخی سنگ‌‌اندازی مهندس افشاني برای هر ۹ نفر احراز صلاحیت نشده که دونفرشان هم از بانوان بودن کد انتخاباتی صادر کرد و انتخابات در شرایط برابر با اصولگرایان برگزار شد که نتیجه آن هم پیروزی ۱۲ اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر  شیراز  بود.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در انتخابات مجلس نیز مورد دیگری رخ داد گفت: پیش از برگزاری انتخابات مجلس آقای افشاني تمام فرمانداران را فراخوانده و تاکید کردند که اگر یک رای جابجا شود، آنها را عزل خواهد کرد و خاطرم هست که از فرمانداران خواستند که اگر نمی‌توانند در برابر فشارها مقاومت کنند، استعفا بدهند.

حاجتی ادامه داد: همین اقدامات سبب افزایش امید و در نتیجه مشارکت بیشتر مردم شد و در نتیجه تمام چهار نماینده مردم شیراز در مجلس هم از میان گزینه‌های اصلاح‌طلب انتخاب شدند، جالب است آنها که قصد دارند آقای افشاني را به عنوان گزینه آقای لاریجانی در انتخاب شهردار تهران معرفی کنند بدانند که رقیب سرسخت آقای اکبری، نماینده اصلاح طلب شیراز در مجلس آقای قادری بود که از نزدیکان آقای لاریجانی به حساب می‌آید اما آقای افشانی با مقاومت در برابر فشارها اصطلاحا رفیق فابریک لاریجانی را با رای مردم از حضور در مجلس منع کرد و به او باج نداد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا