خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

رپورتاژ آگهی

ابروها نقش مهمی در زیبایی ظاهری ما ایفا می کنند، اما همه ما بصورت ژنتیکی ابروهای پر پشت و ضخیمی نداریم. بطور معمول، افرادی که ابروهای نازک و کم حجم دارند، برای پر کردن ابروها، از لوازم آرایشی استفاده می کنند. با این حال، برخی نیز به دنبال راه حل قطعی و دائمی برای افزایش حجم ابروها هستند. کاشت ابرو، روشی دائمی و قطعی برای جبران نازکی و کم حجمی ابروهاست که توسط متخصص انجام می شود. در حالیکه این روش طرفداران زیادی دارد، اما برخی متقاضیان مایلند قبل از انجام کاشت ابرو، درباره هزینه ها، خطرات و عوارض احتمالی اطلاعاتی داشته باشند. در این بخش از مقالات خانه سفید به این موضوع خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو

کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی است که در آن فولیکول های مو از قسمت بانک مو در ناحیه پشت سر یا پشت گوش برداشته شده و به نواحی کم تراکم و خالی ابروها پیوند زده می شوند. هدف از این عمل این است که فولیکول های پیوند شده بتوانند در ناحیه مورد نظر رشد کرده و شکل ظاهری ابروها را کامل کنند. قبل از انجام کاشت ابرو، متخصص ابتدا فرم ابرو را طراحی می کند و سپس بعد از اینکه بی حسی موضعی اعمال شد، پیوند موها به ناحیه مورد نظر انجام می شود. شاید برای شما هم سوال باشد که آیا موهای پیوند شده به ابرو قادر به رشد هستند یا خیر ؟ پاسخ این سوال مثبت است. ابروهای پیوندی با ظاهری طبیعی شروع به رشد می کنند و شکل و فرم ابروهای شما را اصلاح می کنند.

دوره بهبودی بعد از کاشت ابرو چگونه است ؟

دوره بهبودی و ریکاوری کاشت ابرو نسبتا سریع است. چند روز ابتدایی بعد از عمل، ممکن است در نواحی کاشت ابرو احساس خارش داشته باشید، که کاملا طبیعی است. لازم است تا 3 هفته بعد از جراحی، از انجام فعالیت سنگین و ورزش شدید خودداری کنید. علاوه بر این، برخی توصیه های مراقبتی نیز از طرف پزشک به شما ارائه می شود و برای دریافت نتایج مورد انتظار، باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

بعد از گذشت چند هفته از کاشت ابرو، ممکن است شاهد ریزش موهای پیوند شده باشید. اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است. موهای پیوند شده، بعد از گذشت مدتی دوباره شروع به رشد می کنند. در مراحل ابتدایی ممکن است موها بلند باشند و لازم است آنها را کمی کوتاه کنید.

مزایا و معایب کاشت ابرو

طرفداران کاشت ابرو، بعد از پیوند، ابروهای جدید خود را دوست دارند، زیرا این پیوند ظاهری طبیعی برای آنها ایجاد کرده. از طرفی این روش دائمی و قطعی است و مانند لوازم آرایشی نیاز به تمدید ندارد. اما شاید بتوان گفت تنها عیب این روش این است که دریافت نتایح کامل کاشت ابرو کمی زمانبر است، زیرا رشد موهای پیوند شده ممکن است چند ماه طول بکشد. برخی از عوارض جانبی بعد از جراحی نیز وجود دارند که ممکن است بعد از کاشت ابرو با آن مواجه شوید. این عوارض عبارتند از ؛

  • خونریزی
  • تورم
  • کبودی
  • عفونت
  • زخم

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو متفاوت است و مراکز مختلف ممکن است قیمت متفاوتی برای انجام این جراحی از متقاضیان دریافت کنند. با این حال، بطور کلی می توان گفت هزینه کاشت ابرو مبلغی بین 6 تا 7 میلیون تومان است . مبالغ پایین تر یا بالاتر از این قیمت منطقی به نظر نمی رسند. لازم به ذکر است، هزینه های کاشت ابرو شامل بیمه نمی شود، زیرا این جراحی نوعی عمل زیبایی است که واجد شرایط قانون بیمه درمانی نمی شود. البته، در صورتی که پیوند ابرو به دلیل ریزش ابروی ناشی از تصادف یا یک بیماری پزشکی باشد، ممکن است شامل بیمه شود.

چه عواملی هزینه کاشت ابرو را تعیین می کنند؟

  • تخصص و تجربه  تیم پزشکی :‌ کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی است که به تخصص و مهارت بالا نیاز دارد. هرچقدر پزشک تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه داشته باشد، پیوند ابرو را با کیفیت بالاتری انجام می دهد و می تواند نتایج مورد انتظار شما را برآورده کند. از این رو، تجربه و تخصص پزشک عامل مهمی در تعیین هزینه کاشت ابرو محسوب می شود. این به این معناست که هرچقدر تخصص پزشک شما بیشتر باشد، هزینه های انجام جراحی افزایش خواهد داشت. البته برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه ها، کاشت ابرو را نزد پزشکان کم تجربه انجام می دهند. در حالیکه چنین اقدامی می تواند میزان موفقیت عمل را بطور چشمگیری کاهش دهد.
  • تجهیزات کلینیک :  کلینیکی که کاشت ابرو در آن انجام می شود، یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه کاشت ابرو است. همانطور که می دانید، تکنیک های کاشت ابرو روز به روز در حال پیشرفت هستند. بنابراین باید دقت کنید که آیا کلینیک مورد نظر شما مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته است یا خیر. زیرا این جراحی مستلزم بهره بردن از برترین و بروز ترین تجهیزات پزشکی است. علاوه بر این، معمولا طی عمل کاشت ابرو، چند تکنسین یا دستیار نیز حضور دارند و بسته به تعداد پرسنلی که در این جراحی حضور دارند، ممکن است هزینه ها کمی متغیر باشد.
  • لوازم جراحی : تکنیک های کاشت مو ممکن است با لوازم جراحی مختلفی انجام شود. قلم هایی که در حین جراحی از آن استفاده می شود می تواند بر هزینه ها تاثیر بگذارد.
  • آزمایش ها و داروها : قبل از انجام پیوند ابرو، طیف وسیعی از آزمایش ها انجام می شود تا مشخص شود آیا متقاضی، واجد شرایط کاشت مو هست یا خیر. بسته به وضعیت بیمار ممکن است آزمایش های اضافی نیز مد نظر باشد که بر هزینه ها تاثیر می گذارد. علاوه بر این، بعد از انجام عمل نیز، تعداد آزمایش ها و داروها بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد. داروهایی که بیماران دریافت می کنند بسته به شرایطشان متفاوت است. داروهایی که برای کاهش عوارض جانبی تجویز می شوند در تعیین هزینه تاثیر گذارند.
  • گستردگی ناحیه تحت درمان و تعداد پیوندها : هرچقدر نواحی تحت درمان گسترده تر باشند، تلاش پزشکان و تکنسین ها بیشتر می شود و عملیات پیوند، ساعات بیشتری به طول می انجامد. در چنین مواردی، هزینه کاشت ابرو افزایش پیدا می کند. در واقع تعداد پیوندهای کاشته شده و روش انجام کار، یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت هستند.

هزینه کاشت مو در کلینیک خانه سفید تهران بین ۷ تا ۹ میلیون تومان می باشد. (پاییز ۱۴۰۰)

کاشت ابرو چگونه انجام می شود ؟

در مشاوره اولیه، پزشک بررسی می کند که آیا فرد کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هست یا خیر و درباره ظاهر و شکل ابرو با متقاضی صحبت می کند. افرادی که دچار آلوپسی، تریکوتیلومانیا و بیماری های خود ایمنی هستند، برای کاندید کاشت ابرو مناسب نیستند. تریکوتیلومانیا، نوعی بیماری وسواسی است که در آن فرد موهای خود را می کند، بنابراین چنین فردی کاندید مناسبی برای کاشت ابرو نیست.

در مرحله اول کاشت ابرو، پزشک طرح و فرم ابروی مورد نظر بیمار را طراحی می کند. سپس بعد از اعمال بی حسی موضعی، فولیکول ها از ناحیه بانک مو در پشت سر یا پشت گوش برداشته شده و به ناحیه تحت درمان پیوند می خورند.

طی انجام کاشت ابرو، پزشک پیوندها را طوری قرار می دهد که دقیقا مطابق با زاویه ابروهای طبیعی فرد قرار بگیرند تا ظاهری طبیعی داشته باشند. مدت زمان عمل پیوند ابرو، به تعداد پیوندها و گستردگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد. هرچقدر تعداد پیوندهای بیشتری نیاز باشد، جراحی طولانی تر خواهد شد.

بعد از انجام جراحی، ممکن است جوش های کوچکی روی ابروها مشاهده کنید، اما نگران نباشید طی چند روز بهبودی حاصل می شود. موهای کاشته شده طی چند هفته ریزش خواهند داشت و چند ماه طول می کشد تا دوباره رشد کنند. از آنجایی که برای پیوند ابرو، موها از نواحی دیگر بدن برداشته می شوند، رشد بیشتری دارند و لازم است آنها را در هفته های ابتدایی کوتاه کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • تا یک هفته بعد از کاشت ابرو از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید.
  • از فشار دادن ابروها و ماساژ دادن آنها خودداری کنید.
  • به مدت 3 هفته بعد از جراحی، از رنگ و سایر مواد شیمیایی روی ابروها استفاده نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت 1 ماه بعد از کاشت ابرو اجتناب کنید.
  • از فعالیت های سنگین و ورزش شدید که باعث تعریق صورت می شوند اجتناب کنید.
  • تا یک ماه بعد از جراحی، از نوشیدن الکل و مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.
  • از اصلاح ابروها با موچین در هفته اول بعد از کاشت مو پرهیز کنید.
  • داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید.

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و به دنبال راه حل دائمی برای داشتن ابروهایی پرپشت هستید، پیوند ابرو برای شما گزینه مناسبی است. کاشت ابرو نتایج طولانی مدت و دائمی برای شما به همراه دارد و ظاهری طبیعی به ابروهای شما می دهد. برای انجام خدمات کاشت ابرو می توانید از خدمات بهترین کلینیک زیبایی در تهران بهره مند شوید.

کلینیک خانه سفید خدمات کاشت مو و ابرو را با بروز ترین تجهیزات پزشکی، توسط برترین پزشکان متخصص و مجرب انجام می دهد. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از خدمات ما بهره مند شوید.

جهت دریافت وقت مشاوره و کاشت مو با شماره های ۰۲۱۵۴۵۰۳ – ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ کلینیک تخصصی خانه سفید تماس حاصل فرمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا