خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«موضع بشار اسد درباره‌ی حملات اسراییل منفعلانه بود»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از موضع‌گیری منفعلانه اسد در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی حاضر در سوریه انتقاد کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مواضع بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور گفت: طی این حملات رژیم صهیونیستی تلاش داشت نیروهای مستشار ایرانی را مورد هدف قرار دهد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: موضع بشار اسد در قبال چالش اخیری که در سوریه بین دولت این کشور و رژیم صهیونیستی شکل موضع قابل تأملی بود چرا که بلافاصله بعد از حملات اعلام کرد از قدرت های منطقه می خواهم سوریه را به محل مناقشه خود تبدیل نکنند که اوضاع سوریه پیچیده تر می شود.

وی افزود: این اعلام نظر بشار در حالی صورت می گیرد که سوریه عملا 6 سال است درگیر تنش های نظامی است و وجود کنونی بشار اسد نیز مدیون کمک های مستشاری ایران است با این حال در چالشی که صهیونیست ها سعی کردند پای ایران را به میان بیاورند، اسد موضع انفعالی گرفت.

فلاحت پیشه ادامه داد: موضع منفعلانه بشار اسد در حالی بود که جوانان ایرانی 6 سال برای دفاع از تمامیت ارضی سوریه، جان خود را در این کشور از دست دادند و بعد از این اقدامات بود که روسیه برای حمایت وارد شد و بعد از شرایط تثبیت دولت سوریه، معادلات بین المللی بشار اسد پیش رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان موضع گیری اسد را قابل تأمل برای جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: منافع ملی و امنیت ملی کشور برای ما بسیار مهم است و این موضوعات نباید قربانی هیچگونه رفتاری در سیاست خارجی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا