خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعد حریری هیئت انتخاباتی و رهبری المستقبل را منحل کرد

مدیر دفتر نخست وزیر لبنان در اقدامی غیرمنتظره استعفا کرد. این استعفا از سوی فرد شماره دو جریان المستقبل که اخیرا در انتخابات پارلمانی متحمل شکست شد، اقدامی قابل توجه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر سعد حریری در بیانیه‌ای به دلایل استعفای نادر حریری مدیر دفتر سعد حریری، نخست وزیر لبنان و مرد شماره دو جریان المستقبل اشاره نکرد.

نخست وزیر لبنان از مدیر مستعفی دفتر جریان المستقبل به خاطر تلاش‌هایی که طی این دوره بر عهده داشت، تشکر و برای او در برنامه‌های آینده‌اش آرزوی موفقیت کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که قرار است “محمد منیمنة” جانشین نادر حریری شود.

نادر پسر بهیة حریری، عمه سعد حریری و نماینده صیدا واقع در جنوب لبنان است.

نادر پس از سعد حریری مرد شمارده دو جریان المستقبل به شمار می‌آید که به مغز متفکر، برنامه‌ریز و سیاست‌گذار جریان المستقبل شناخته می‌شود.

در این بیانیه به دلایل استعفای وی اشاره‌ای نشده اما سعد حریری روز شنبه از اصلاحات و تغییرات گسترده‌ در حزبش در پی اینکه حزبش نتوانست پیروزی چشمگیری در انتخابات اخیر داشته باشد، خبر داده بود.

در انتخابات روز یکشنبه جریان المستقبل به رهبری حریری نتوانست نتیجه مطلوب را به دست آورد و ۱۳ کرسی خود را از دست داد و توانست از مجموع ۱۲۸ کرسی ۲۱ کرسی به دست آورد.

در همین راستا، نخست وزیر لبنان و رئیس جریان المستقبل تصمیم گرفت “هیئت امور انتخابات” و “ستاد لجستیکی انتخابات” جریان المستقبل را به صورت کلی منحل کند و آن را یک نهاد موقت اعلام کرده تا تصمیماتی را طبق قواعد و قوانین فعالیت سیاسی و سازمانی در این جریان و تکمیل درخواست‌ها و آماده کردن گزارش‌های ارزیابی مفصل اتخاذ کند.

در بیانیه صادره از سوی جریان المستقبل حریری همچنین تصمیم گرفته که هیئت رهبری جریان المستقبل (دفتر و شورای هماهنگی) را به صورت کلی در دفاتر هماهنگی بیروت، بقاع غربی، راشیا، الکورة، زغرتا را منحل کند.

کمپین انتخاباتی جریان المستقبل پس از کم شدن تعداد کرسی‌هایی که جریان المستقبل در انتخابات پارلمانی به دست آورد در معرض انتقاداتی قرار گرفت؛ اخیرا این جریان ۲۱ کرسی  را به دست آورد به طوری که در انتخابات گذشته ۳۳ کرسی را کسب کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا