خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نطق دو مدافع آتش زدن برجام [ + واکنش پزشکیان: رهبری دیدگاه شما را ندارد]

نطق امروز علیرضا رحیمی که آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس را غیرعقلانی و احساسی خواند، بی‌پاسخ نماند.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده اصلاح طلب تهران با تاکید بر اینکه «برجام تصمیم حاکمیت است» آن را با احترام به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد تا از آن صیانت شود.

دقایقی بعد که فرصت ناطقین به پایان رسید، محسن کوهکن نماینده لنجان که خودش پرچم آمریکا را در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به آتش کشید، در تذکری، از سخنان رحیمی به شدت گلایه کرد و گفت: من این کار را حق خودم است و بر اساس تشخیص خودم می‎دانم. ملت ایران سالهاست که مال و جان و جوانانشان را از هواپیمای ایرباس گرفته تا …در تقابل با دشمنی‎های آمریکا از دست داده اند.

این نماینده اصولگرای مجلس برخلاف منتقدانش که پرچم را نماد «ملت» یک کشور می‎دانند و آتش زدن آن را درست نمی‎دانند، گفت: پرچم، نماد «حاکمیت» است و من برای نشان دادن نفرت ملت ما از حاکمیت آمریکا آن را به آتش کشیدم. درست نیست که یکی از همکاران در نطق خود بیایند بگویند که این کار منطق عقلانی و مذهبی ندارد و عقده گشایی است! در ابتدای مجلس اصل بر این بود که هر کس از هر جناحی بتواند پشت تریبون قرار بگیرد و مواضعش را بگوید، همدیگر را تحمل کنیم!

کوهکن ادامه داد: ای کاش آنها که به ما اعتراض می کنند، به حرف های توهین آمیز رئیس جمهور نادان آمریکا علیه ملت ایران هم توجه کرده و به او هم اعتراض می کردند.

او با تاکید بر اینکه ما دنبال عقده گشایی نیستیم و نماینده ملت هستیم، ادامه داد: این صحبت ها نباید پوششی بشود برای اینکه اتفاق نامیمونی که علیه ایران انجام شد و با اقدام وزیر نفت، ملت ایران به پرداخت 18 میلیارد دلار دلار محکوم شد، مخفی بشود. ای ملت ایران بدانید که با رفتار وزیر نفت به پرداخت 18 میلیارد دلار محکوم شده اید!

گفتنی است مجتبی ذوالنوری نماینده قم نیز در نظر داشت در ادامه سخنان کوهکن تذکری بدهد که مسعود پزشکیان مانع از آن شد و گفت: نظراتتان را گفتید، بگذارید بحث را جمع کنیم. به وحدت و انسجام نیاز داریم.

نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، ادامه داد: بحث برجام هم بحثی نیست که آن را پاره کنیم! شورای امنیت و رهبری با قدرت ایستاده اند و تصمیم می گیرند. بهتر است ما از خودمان کاری نکنیم!


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده‌ای که خواستار دفن برجام شد گفت: این نظر شماست، حتی مقام معظم رهبری این دیدگاه شما را ندارند.

سیدجواد ابطحی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی به استناد اصل 153 گفت: ما هفته گذشته بعد از اقدام بسیار وقیحانه ترامپ، اقدام به آتش زدن پرچم و برجام کردیم اما نوشتند فرزندان ابطحی در آمریکا هستند. در حالیکه هر چهارفرزندم در خمینی شهر هستند. این جو را فراکسیون امید به راه انداخت.

وی افزود: امروز یکی از همکاران برجامی تحویل شما داد، این با کدامین موازین شرعی و عرفی مطابقت دارد چیزی که آقایان رد کردند چه دلیلی دارد بر سر این جسد سینه بزنیم. برجام متعفن را باید دفن کرد. چرا در مجلس چنین انجام می شود؟

مسعود پزشکیان در پاسخ به اخطار نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: این حرف شما ربطی به این اصل قانون اساسی ندارد. این خلاف قانون است. برخی نمایندگان نظرشان را اعلام کردند اما نظر شما نظر همه مجلس نیست و حتی مقام معظم رهبری این دیدگاه شما را ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پرچم نماد یک ملت است.کار آمریکا را می توان باسخنرانی، موضعگیری، روشنگری آن را هدف قرار داد! چگونه بدیهی ترین اصول اولیه حفظ منافع ملی را نمی دانند؟!

  2. مرگ بر کسی که از امریکای جنایتکار حمایت میکنه .مرگ بر امریکا عقلانیست…خدا تو قرآن گفته اشدا علی الکفار ..رحما بینهم آقای پزشکیان به مردم مظلوم ایران رحم کنید .و بگید که مذاکره با اروپای جنایتکار هم برای مردم به جز ضرر هیچ فایده ای نخواهد داشت .به دولت انتقاد کن

  3. مدعی حکومت اسلامی و جامعه اسلامی و قرآنی هستیم و همه عالم را دشمن اسلام می دانیم. شما وظیفه تون را انجام دادید پرچم آتش زدید… دست تون درد نکنه خدا خیرتان بده …‌ بعد از ادای دین تون به آمریکا… بفرمائید بعنوان نماینده ملت چه قانون درست و درمان و قابل اجرایی برای کاهش فقر فحشا بیکاری اختلاس های میلیاردی اعتیاد خودسوزی زن ها در شهرهای مرزی افزایش عدالت اجتماعی و … تصویب کردید….
    چرا بعد از گذشت دو سال زلزله کرمانشاه هنوز بازسازی نشده … چرا مرزهای سیستان بلوچستان ناامن هست ..‌ و کسی که نمیتونه سربازی ش را بخره یا پارتی نداره رفتن به اونجا برای خودش و خانوادش کابوس و اراذل پاکستانی آنجا جولان میدهند ! ما به شما رای ندادیم که پرچم آتش بزنید … اگر دعدعه مون این بود ی بچه هم میتونه این کار کنه ….
    .رای دادیم برای این که در راستای رشد و توسعه کشور قدمی بردارید …‌ آیا اصلا اساسا به رشد و توسعه و ارتقا اخلاق و فرهنگ و اقتصاد کشور و ارتقا کیفیت کالا و خدمات ایرانی اعتقاد دارید …‌ براش کاری انجام دادید !؟
    یا فقط با این شعار مسخره فقط به فقر و فحشا دامن زدید …. بچه ها تون خارج از ایران تحصیل کنند و کیف کنند و از زندگی لذت ببرند و مردم عادی با شعار مرگ بر آمریکا بیشتر از قبل تو ورطه فقر و خشم و بیکاری و چه بسا فحشا دچار بشوند… من نمیدونم چطور شب سر رو بالش میذارید .. خدا اجرتون بده که به جد به وظایف تون عمل می کنید!
    و من ا… توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا