خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن

به منظور عرضه فیلم‌های ایرانی و مذاکرات با خریداران فیلم و برنامه‌ریزان جشنواره‌های بین‌المللی چتر سینمای ایران با همت بنیاد سینمایی فارابی در بازار هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، چتر سینمای ایران از نقطه آغاز، محلی برای حمایت از بخش‌های فعال در زمینه عرضه بین‌المللی فیلم‌های ایرانی بوده است. در طول سال‌های متمادی، امکانات زیر چتر سینمای ایران به شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این حوزه اختصاص داده شده است که امروز بسیاری از این شرکت‌ها با اتکا به روابط حرفه‌ای تثبیت شده و با گسترش دامنه فعالیت‌های بین‌المللی، توانسته‌اند در بازار فیلم کن غرفه‌هایی مستقل در اختیار داشته باشند.

امسال در چتر سینمای ایران شرکت‌های الی ایمیج، هنر هفتم، پرشیا فیلم، ایر ایمیج، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه هنر و تجربه حضور دارند.

امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی علاوه بر مذاکرات با خریداران فیلم و برنامه‌ریزان جشنواره‌های بین‌المللی و عرضه فیلم‌های ایرانی، به مذاکرات و پیگیری‌های مرتبط با جشنواره جهانی فیلم فجر نیز پرداخته است.

بنیاد سینمایی فارابی که از اصلی‌ترین پخش‌کننده‌ فیلم‌های ایرانی در سطح جهان به شمار می‌رود، در این دوره از بازار فیلم جشنواره کن با فیلم‌های«مارموز» ساخته کمال تبریزی، «نسترن‌های وحشی» ساخته رهبر قنبری، «اردک‌لی» ساخته بهروز غریب پور، «سراسر شب» ساخته فرزاد موتمن و «به وقت خماری» ساخته محمدحسین لطیفی در این دوره از بازار حضور دارد.

از سایر فعالیت‌های این بنیاد، معرفی و تبلیغ سینمای ایران و رونمایی از کتاب منتخب فیلم‌های ایرانی سال ۲۰۱۸ به زبان انگلیسی در بازار فیلم کن است که شامل اطلاعات مرتبط با فیلم‌های بلند داستانی به نمایش در آمده در جشنواره‌های فیلم فجر و کودکان و نوجوانان می‌باشد. گردآوری، ترجمه و ویراستاری اطلاعات این کتاب در معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی انجام شده است.

بازار فیلم کن همزمان با هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۸ تا ۲۹ اردیبهشت (۸ تا ۱۹ می ۲۰۱۸) در فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا