خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برهنگی گلشیفته فراهانی و حجاب بهناز جعفری ؟!

سایت اصولگرای مشرق در یادداشتی با تیتر «برهنگی گلشیفته فراهانی آوانگارد است و حجاب بهناز جعفری وابستگی به نظام؟!» نوشت:

«سه رخ»، چهارمین فیلم جعفر پناهی علی رغم محکومیت بیست‌ ساله‌اش برای فیلم نساختن، با هیاهوی عظیم مخالفان و موافقان، راهی جشنواره کن شد و مطالب گوناگونی در اعتراض به فیلم ساختن پناهی در رسانه‌های مختلفی درج شد و در اغلب مطالب منتشره اشاره به محکومیت قضائی، موتیف اغلب مطالب را در برمی‌گرفت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد نمایش فیلم جعفر پناهی با استقبال سرد منتقدان مواجه شد. اما در حاشیه ممنوعیت سفر پناهی به خارج از کشور، سایر عوامل این فیلم از جمله مرضیه رضایی، مستانه مهاجر و بهناز جعفری راهی جشنواره کن شدند. حضور بهناز جعفری روی فرش قرمز این جشنواره با حواشی فراوانی همراه بود.

5679387897598798727

شاید بهناز جعفری تنها بازیگر ایرانی است که با پوشش نسبتا مناسبی در این جشنواره حاضر شده است و مثل برخی بازیگران و سلبریتی‌های وطنی، با لباس‌های مغایر با فرهنگ عمومی کشورش در این جشنواره حاضر نشد. متاسفانه پوشش جعفری به جنجال بزرگی در جشنواره، رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شد و دستمایه‌ای شد برای حمله به بهناز جعفری در فضای مجازی.

5679387897598798728

گلشیفته فراهانیاما نکته جالب این حضور مقایسه وضعیت پوشش این بازیگر، با گلشیفته فراهانی است.سئوال مهمی که در این مجال می‌توان مطرح کرد این است که چرا زمانی که گلشیفته فراهانی با پوششی مغایر با فرهنگ عمومی کشورش در محافل سینمایی حضور پیدا می‌کرد بحث آزادی پوشش مطرح می‌شد، اما زمانی که بازیگری کم حاشیه با پوشش کاملی در جشنواره فیلم کن حاضر می‌شود، هجمه‌های عجیب و غریبی علیه او شکل می‌گیرد؟! چرا برهنگی مستمر می‌شود حق انتخاب پوشش و لباس آوانگارد و بازیگر ایرانی با حجاب می‌شود اُمُل؟!

5679387897598798729

نکته قابل اعتنا این است که فیلمی که جعفری در آن بازی کرده با مجوز سازمان سینمایی ساخته نشده، مسئولان برگزاری جشنواره کن تلاش می‌کردند با اختصاص یک صندلی خالی به فیلمسازش، هیاهوی سیاسی بزرگی به راه بیاندازند اما پوشش بازیگر زن ایرانی تمام رشته‌ها را پنبه کرد. بازیگری که با حفظ  قوانین عرفی کشورش موجب تغییر رویه حواشی حول فیلم سه رخ شد.

تاقبل از حضور بهناز جعفری، کسانی که هیچکدام از آثار ملال‌آور جعفر پناهی را تماشا نکرده بودند، در جریده‌هایشان و فضای مجازی به تمجید از آثار ندیده پناهی می‌پرداختند و امروز مخالف سر سخت بازیگر فیلم جعفر پناهی هستند.

از اصغر فرهادی و جعفر پناهی تا گلشیفته فراهانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کسی روشنفکری سراغ داره که موافق بی حجابی زنان و تقلید از غرب نباشد؟ اگر هست لطفاً معرفی کنید. عزیزان همین غربی ها هم به اصول و ارزشهاشون پایبند هستند چرا شما روشنفکران همه چیز خود و کشورتان را زود فدای غرب می کنی؟؟؟؟؟؟؟

    12
    11
  2. مشرق وابسته … و … تندرو می باشد! که مخالف رای اکثریت و دولتند!
    اشکالی ندارد مخالف دولت باشند و نظرشان را بگویند، نه از جیب منابع عمومی! بودجه ی دفاعی کشور صرف راه انداختن جنگ روانی و زدن دولت و راه اندازی سایت و وارونه نمایی امور و دشمن تراشی به اسم انقلابیگری!
    در مورد حجاب، در حد بالایی … موارد را مهندسی نموده اند که همه را یا دوست یا دشمن تصور کرده اند!

    7
    6
  3. حجاب کامل ایشان ایراد نداشت ولی مدل لباسشان چطور ؟ ضمنا ایشان که در کشور خودمان حجابش تا این حد کامل نبوده، چه اصراری به کامل کردن آن در خارج داشت ؟! (این سئوال برانگیز است ) . بحث آزادی یک کار هم همیشه نسبت به طرفی که می تواند سلب آزادی کند، مطرح است و برای همین در کشور ما که قدرت در جهت الزام پوشش بیشتر است، کسی نمی تواند دیگری را به برهنگی اجبار کند تا نیاز به حفظ حق آزادی حجاب باشد ولی با توجه به اجبار مقابل، آنها از حق نداشتن حجاب و آزادی آن صحبت می کنند. به عنوان خانواده ای محجبه کاملا به انها حق می دهیم که اگر ما دوست نداریم مجبور به برهنگی یا درآوردن لباسی شویم، آنها هم نخواهند مجبور به پوشیدن باشند. (البته معیارهای عرفی همه جا و بین ما هم وجود دارد و ناخودآگاه همه هم رعایت می کنند). انتقاد و اعتراضهایی که نویسنده گفته که به پوشش کامل این بازیگر شده ( و همین قدر را هم نپسندیده و البته من هم توهین را در آن نمی پسندم) غیر از اجبار و خدای ناکرده برخورد فیزیکی و امثال آن است که بسیار بدتر است که قدرت می خواهد و در دست مردم نیست و دست مسئولان است

    2
    3
  4. حجاب یک مسئله کاملا فردیه. زن های بدبخت از ساده ترین حقوق انسانی محرومن. بعد این شکلی عقده ای میشن. به هر شکل نامعقولی که ظاهر بشن باعث تاسفه.

    2
    12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا