خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین: کره شمالی برنامه دیدار ترامپ – اون را متوقف نکند

چین از کره شمالی خواست تا برنامه نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که گزارش‌هایی درخصوص تهدید کره شمالی به لغو برگزاری نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون به دنبال افزایش فشارهای آمریکا بر پیونگ یانگ منتشر شده وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت: دو کشور باید تضمین کنند که این نشست طبق برنامه ریزی‌ها انجام شده  و “نتایجی اساسی” به بار بیاورد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: تنها از این راه است که ما می‌توانیم این روند فروکش کردن تنش را تثبیت و صلح و ثبات در منطقه را حفظ کنیم.

براساس گزارش‌ها قرار است رهبران آمریکا و کره شمالی در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند. با این حال کره شمالی امروز (چهارشنبه) تهدید به لغو این نشست کرد و گفت: علاقه‌ای به نشست‌های یک طرفه که تنها هدفش فشار برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی باشد ندارد.

کره شمالی همچنین نشست سطح عالی میان مقام‌های پیونگ یانگ و سئول را در اعتراض به رزمایش نظامی آمریکا و کره‌ جنوبی لغو کرد.

تحلیلگران معتقدند که تهدید کره شمالی برای لغو این نشست احتمالا تلاش برای تقویت اهرمش در مقابل واشنگتن است در حالی که واشنگتن خواهان اقدام فوری و غیرقابل بازگشت کره شمالی در متوقف کردن برنامه سلاح‌های هسته‌ای‌اش شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا