خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسپوتنیک: اتحادیه اروپا به دنبال استفاده از یورو به جای دلار در تجارت با ایران است

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از تمایل اتحادیه اروپا برای جایگزینی یورو به جای دلار در تعاملات تجاری‌اش با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌یک منبع دیپلماتیک روز چهارشنبه (امروز) به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد یورو را در تعاملات تجاری‌اش با ایران و پرداخت پول نفت به این کشور به جای دلار آمریکا جایگزین کند.

پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد، طرف‌های اروپایی این توافق در تلاشند تا بدون حضور آمریکا به اجرای تعهدات‌شان در توافق و تجارت با ایران علیرغم تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران ادامه دهند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پس از برگزاری نشستی با حضور وزیران امور خارجه ایران و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بروکسل مقر اتحادیه اروپا، گفت که آنها توافق کرده‌اند تا پس از خروج آمریکا، راه‌حل‌های اجرایی و مستحکم برای ادامه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیابند. وی همچنین گفت که به ویژه ایران و اتحادیه اروپا روابط اقتصادی خود را حفظ و آن را در زمینه‌های مختلف شامل تامین نفت و گاز اروپا افزایش خواهند داد.

انگلیس، فرانسه و آلمان نیز پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با انتشار بیانیه مشترک تاکید کردند که حتی بدون حضور آمریکا به اجرای برجام ادامه خواهند داد.

همچنین روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به این تصمیم آمریکا، بر ادامه پایبندیشان به توافق هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا