خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۷۰ درصد دانشجویان خارجی رشته پزشکی در ایران عراقی هستند

رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: حدود 70 درصد از دانشجویان خارجی که در ایران در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، عراقی هستند.

به گزارش ایسنا، «یاسر عبدالزهرا الحجاج»، در دیدار با رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، سطح روابط ایران و عراق را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: حضور چهار هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران حاکی از تعاملات بسیار خوب آکادمیک این دو کشور دارد.

بیشتر بخوانید: تحصیل سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی

وی ادامه داد: اگر هزینه تحصیل دانشجویان عراقی در ایران را با هزینه تحصیل در کشورهای همسایه دیگر خود مقایسه کنیم می‌بینیم هزینه تحصیل در ایران برای دانشجویان ما بیشتر است، با این وجود مردم عراق مایل هستند فرزندان خود را برای تحصیل به ایران بفرستند.

رایزن فرهنگی عراق در ایران تاکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت ایران، ۷۰ درصد دانشجویان خارجی رشته پزشکی در ایران دانشجویان عراقی هستند.

وی نگاه دانشگاه‌ها، مردم و دولت عراق به استان کرمانشاه را نگاهی خاص و استراتژیک عنوان کرد و افزود: صرف نظر از جایگاه تمدنی و فرهنگی این استان، برای مردم عراق فراموش شدنی نیست که کرمانشاه زمانی پناهگاه مردم عراق بوده و خیل عظیمی از مردم این کشور به استان کرمانشاه مهاجرت کردند.

عبدالزهرا الحجاج خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با دانشگاه رازی ارتباط داشته باشیم و لازم است این دانشگاه در مقوله مسائل فرهنگی و هنری در عراق حضور داشته باشد.

وی همچنین از کاهش تعداد دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های خارج خبر داد و گفت: عراق از سال 2018 بازسازی زیرساخت‌های خود را آغاز کرده و به سمت ساخت دانشگاه‌ها حرکت می‌کند.

رایزن فرهنگی عراق در ایران افزود: از سوی دیگر رقبای بسیار سرسختی برای ایران در بحث جذب دانشجو در عراق بوجود آمده از جمله آنها کشور ترکیه است که در حال حاضر 15 هزار دانشجوی ما در آنجا تحصیل می‌کنند.

وی متذکر شد: مردم ایران به خاطر حفظ تمامیت ارضی عراق خون داده‌اند، لذا نباید اجازه دهید دیگران امتیازات آکادمیک، اقتصادی، تجاری و اجتماعی را از ما بگیرند.

رایزن فرهنگی عراق در ایران در پایان به ذکر برخی از مشکلات دانشجویان عراقی دانشگاه رازی پرداخت و از مسئولین دانشگاه خواست برطرف کردن این مشکلات را در دستورکار قرار دهند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا