خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرمایه دلاری‌ها به بورس تزریق شد؟

امروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت. بیش از ۱۰ روز است که اسکناس آمریکایی در کف کانال ۵۰ هزار تومانی نوسان دارد. فعالان بازار می‌گویند سرمایه‌های معامله‌گران بزرگ ارز، روانه بورس شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت. این روند الاکلنگی در قیمت‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی اسکناس آمریکایی، بیش از یک هفته است که ادامه دارد.

قیمت دلار در دو پله ابتدایی کانال 50 هزار تومانی محبوس شده است؛ برخی تحلیلگران اقتصادی رونق بازار سهام و تحرکات بازار خودرو را عامل بی‌رونقی در بازار ارز می‌دانند.

نوسان کوتاه‌مدت دلار در کانال فعلی

در همین راستا علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند کنونی قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «روند فعلی قیمت دلار را منطبق با یک خبر خوب می‌بینم. اگر چنین خبری اتفاق نیفتد قیمت این اسکناس دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.»

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار تنها با یک خبر خوب و متفاوت می‌تواند به کانال‌های قیمتی پایین‌تر ورود کند خاطرنشان کرد: «در کانال‌های فعلی، برگشت قیمت دلار دور از انتظار است. اگر اتفاق و خبری در راه نباشد دلار می‌تواند در سه ماه اول سال جاری تا کانال‌های قیمتی بالاتر نیز ورود کند.»

این کارشناس اقتصادی کف قیمت دلار را ۴۵ هزار تومان پیش‌بینی کرد و گفت: «شرط کاهش شدید قیمت دلار توافق برجام است و در صورت انجام توافق، می‌توان امید داشت تا یک سال آینده، قیمت اسکناس آمریکایی به نیمه کانال ۳۰ هزار تومانی برگردد. در غیر این صورت در کانال فعلی نوسان خواهد داشت.»

طباطبایی درباره روند قیمت دلار در کوتاه‌مدت نیز گفت: «با توجه به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی کشورمان با کشورهای همسایه، افزایش قیمت دلار را در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌کنم. به نظر می‌رسد قیمت دلار فعلا در همین محدوده بماند.»

معامله‌گران بزرگ در فاز احتیاط

امروز قیمت دلار در همان محدوده ۱۰ روز گذشته نوسان داشت. به اعتقاد تحلیلگران بازار، رونق شاخص کل بورس باعث شده است معامله‌گران بزرگِ بازار ارز محتاط عمل کنند.

به نظر می‌رسد دلاری‌ها تصور می‌کنند که بخشی از سرمایه معامله‌گران وارد بازار سهام شده است و به همین دلیل دست به خریدهای معنادار ارزی نمی‌زنند.

سیگنال‌ نامتوازن بازارهای همسایه به تهران

امروز قیمت دلار تهران در معاملات آزاد ۶۵۰ تومان افزایش قیمت داشت و در آخرین معامله نقدی روز جاری با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. اما سیگنال بازارهای همسایه به تهران متفاوت بود. دلار سلیمانیه امروز کاهش قیمت محدودی داشت و در آخرین معامله نقدی با قیمت ۵۰ هزار و ۱۹۰ تومان بسته شد. دلار هرات اما ۵۰۰ تومان افزایش داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

امروز قیمت حواله درهم برای ساعاتی در میانه روز به کانال ۱۳ هزار تومانی ورود کرد اما در ادامه، به کف کانال ۱۴ هزار تومانی برگشت.

برخی فعالان باور دارند در صورتی که قیمت حواله درهم بالای محدوده ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود، احتمال دارد اعتماد به نفس افزایشی‌های بازار ارز بیشتر شود. این در حالی است که در لحظه تنظیم این گزارش نشانه افزایش امیدوارکننده‌ای برای افزایشی‌های بازار وجود نداشت.

امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۱۸۷ تومان افزایش داشت. قیمت ۴۱ هزار و ۹۱۱ تومان در مرکز مبادله برای دلار کشف شد. قیمت دلار حواله که در هفته‌ گذشته همواره رقم ۳۷ هزار و ۹۳۱ تومان را نشان می‌داد، امروز یک پله بالاتر نشست و  ۳۸ هزار و ۱۰۱ تومان اعلام شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا