خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی اخبار به کلی سری کیهان!

«محسن ماندگاری»، روزنامه‌نگار و سردبیر سابق روزنامه‌ی جام‌جم در یادداشتی تلگرامی نوشت: «آقای حسین شریعتمداری که تا پیش از این اخبار اندرونی اصلاح طلبان را در کیهان برملا می کرد اکنون فعالیتهای خود را در ابعاد جهانی دنبال کرده و امروز از اندرونی کاخ ولیعهد سعودی خبرهای بکلی سری مخابره کرده و مدعی ترور بن سلمان ولیعهد عربستان شده است. آقای شریعتمداری گفته که این خبر را یک سرویس امنیتی خارجی در اختیار ایشان قرار داده است. قبل از سنجش ادعای آقای شریعتمداری در همین ابتدا می توان به سبک خودشان از دادستان محترم خواست بسرعت ایشان را به اتهام ارتباط با یک سازمان اطلاعاتی کشورهای خارجی مورد پیگرد قضایی قرار دهد!

و اما درباره آن خبر به کلی سری!

آقای شریعتمداری در گزارش خود برای باورپذیر کردن خبر بکلی سری اش نوشته: «محمد بن‌نایف، ولیعهد رسمی آل‌سعود که بن‌سلمان با پشتیبانی آمریکا و حمایت پدرش او را برکنار کرده و خود به جای او نشسته بود، بعد از برکناری، در قصر محل اقامت خود محبوس بود و هیچ خبری از وی به بیرون درز نمی‌کرد. اما بن‌نایف اخیرا در اقدامی دور از انتظار در صفحه توئیت خود، سیاست‌های محمد بن‌سلمان را به شدت محکوم کرده و ادامه آن را باعث نابودی حاکمیت چند ده ساله آل‌سعود دانسته است.»

مدیر کیهان در ادامه، بخشهایی از یک مقاله طولانی که ادعا کرده بن نایف در توئیتر منتشر کرده را منعکس کرده بی آنکه لحظه ای فکر کند انتشار مقاله ای 1000 کلمه ای در توئیتر کاری بس دشوار یا محال است! بدتر آنکه آقای شریعتمداری آنقدر از مناسبات قدرت در عربستان ناآگاه است که نمی داند ولیعهد عزل شده هیچگاه به این صراحت در شبکه های اجتماعی به پادشاه و فرزندش بن سلمان حمله نکرده و از یمن دفاع نمی کند.

فقط کافی بود آقای شریعتمداری لحظه ای فیلترشکن خود را روشن و صفحه بن نایف را در توئیتر پیدا می کردند تا بفهمند ولیعهد معزول بیچاره از دوسال قبل تابحال مطلبی در توئیتر ننوشته است.

اینکه کیهان بصورت سیستماتیک اخبار جعلی می نویسد نگران کننده نیست (نتایج پژوهشی که سال گذشته توسط اینجانب با همکاری چند روزنامه نگار برجسته انجام شد نشان می داد روزنامه کیهان، آگاهانه اخبار جعلی منتشر می کند و یا گزارشهایی را به نقل از رسانه های خارجی چاپ می کند که اساسا وجود خارجی نداشته و در آن رسانه ها منتشر نشده است). آنچه نگران کننده است اینکه همین ادعاهای اثبات نشده داخلی و خارجی کیهان، توسط برخی مسئولان محترم کشور و مراکز تصمیم سازی جدی گرفته شده و در سیاستگذاری هایی که به سرنوشت هشتاد میلیون ایرانی مرتبط است دخالت داده می شود. چه بسا فردا خطیبان محترم جمعه در خطبه هایشان از مرگ بن سلمان اظهار شادمانی کنند!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای ماندگاری شما اگر انسان موجهی بودی توی سِمَت سردبیری میماندی.
    آقای شریعتمداری توی پرت میزده حالا دردت اومده؟

    4
    7
    1. دردت امده یعنی چه!؟مطلب اقای ماندگاری درباره خبرداستان سرایی کیهان شریعتمداری حین واقیعت امربیان نموده؟درواقع خبر شریعتمداری قابل باور وپذیرش هیچکس نیست؟لذااین خبرجزیه داستان سرایی بیش نیست!

      2
      2
  2. احتمالا آقای ماندگاری از جانب دوستان سعودی و غربی اش ماموریت دارد تا خبر ترور ولیعهد ظالم سعودی را تا آماده تر شدن فضا به تاخیر بیاندازد و البته ماجور هم خواهد بود. بی مایگی تحلیل این خبرنگار آنقدر واضح است که نیاز به پاسخ ندارد اما حداقل کاش شما که منتشر کننده این حرفهای کینه توزانه هستید به رسانه های خارجی مثل دیلی نیوز و … که اعتماد دارید! حداقل برای اعتبار خودتان هم که شده مطالب آن رسانه ها را هم ببینید….

    4
    2
    1. جناب مرتضي، اين ها همان سايبري هاي 7 هزار توماني هستند، لذا لا علي الاعمي حرج و لا علي المريض حرج و اضافه ميکنم لا علي المجنون حرج.

  3. اگر خبر ترور بن سلمان درست از آب در اومد به نظر من شما دیگه برو یه مغازه کشک سابی بزن با این درک سیاسی پایینت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا