خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: نظام اسلامی با شکنجه‌های علما به دست آمده

سیداحمد خاتمی، عضو شورای نگهبان گفت: نظام اسلامی با شکنجه‌های علما به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد اصل آن را زیر سوال ببرند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی، سه‌شنبه در آیین بزرگداشت آیت‌الله محمد یزدی که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: آیت‌الله یزدی با برخورداری از نصاب علمی بایسته، فقیه و مفسر نیز بود و در ایام تبعید هم قلم را بر زمین نگذاشت و این درسی برای همه ماست.

امام جمعه موقت تهران، بصیرت را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله یزدی دانست و گفت: بصیرت به‌معنای شناخت دشمن و موضع گرفتن به‌موقع در مقابل او است و مرحوم یزدی به ویژه در فتنه ۸۸ این ویژگی را از خود نشان داد.

آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه ولایت‌پذیری از دیگر مشخصه‌های ایشان بود، اظهار داشت:: آیت‌الله یزدی تا پایان عمر در این مسیر حرکت کرد، چراکه نظام اسلامی با شکنجه‌های علما به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد اصل آن را زیر سوال ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان، نظام اسلامی را حاصل رنج‌های بسیاری از جمله زحمت‌های امام(ره) دانست و گفت: وظیفه ما دفاع از این تلاش‌هاست و آیت‌الله یزدی نیز تا جایی که می‌توانست این امر را به‌خوبی ادا کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: لباس روحانیت، لباس عرصه دین است و باید در جایی که نیاز است، وارد شود، حتی اگر فضای مجازی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا