خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در عراق نفرت نكارید!

«محمّدحسین كریمی پور» یادداشتی تلگرامی با عنوان «در عراق نفرت نكارید!» نوشت:

آقای ولایتی چندی پیش در بغداد برای ائتلاف چند حزبی مقتدی صدر خط و نشان كشید كه : «اجازه نخواهیم داد كمونیست‌ها و لیبرال‌ها در عراق حكومت كنند».

ولایتی یادش نبود عراق نظارت استصوابی ندارد و طبق تعریف، مردم – از طریق صندوق – قرارست تكلیف حكومت را معین كنند.

این جمله اگر در دهه‌ی هفتاد میلادی از دهان گرومیكو در مورد انتخابات یكی از اقمار شوروی هم در می‌آمد، ثقیل بود. این دخالت ناشیانه در انتخابات كشور همسایه، موجی از انكار در سیاسیون و مردم عراق پدید آورد. ائتلاف صدر كه “جلوگیری از دخالت ایران”  از شعارهایش بود، ازین سهو پیرمرد ایرانی، بهره‌ها برد. بعدا، وقتی آقای سیستانی عدم دخالت مرجعیت در انتخابات را اعلام و بلوغ سیاسی عراقیها را خواستار شد، قبح موضع ولایتی دو چندان نمایان شد. مقتدی اگر میلیون‌ها دلار از پولهای كثیف بن سلمان را هم خرج تبلیغ بر ضد ایران می‌كرد، اینقدر نتیجه نمی‌گرفت. حق آنست كه صدریها، مجسمه‌ی دیپلمات كهنسال ایرانی را طلا بگیرند و زیرش بنویسند: مرحبا بناصرنا!

حالا ائتلاف صدر، در انتخابات عراق، بیشترین آراء را كسب كرده و مشغول مذاكره با سایر احزاب مخالف ایران، برای تشكیل دولت است. در جشن پیروزی، شیعیان صدری فریاد می‌زدند: ایران برو بیرون!

ایران همان كشوریست كه با اهدای خون هزاران جوان شجاع و صرف میلیاردها دلار، عراق را از دهان اژدهای داعش بیرون كشید!

مطبوعات نوشته‌اند كه یك ژنرال ایرانی در بغداد مشغول رایزنی برای شكل دهی كابینه‌ی بعدی عراق است. امیدوارم این خبر تكذیب شود.

یادمان رفته ما انقلاب كردیم تا آمریكایی‌ها در ایران دولت منصوب نكنند؟ حالا خودمان با یك لاقبا، داریم در عراق ادای استكبار آمریكا را در می‌آوریم؟ آنهم اینطور علنی و فاش و گزنده؟ نذر داریم در خاك فتنه خیز كشور همسایه، بجای حفظ اعتبار نجات بخشیمان، تخم نفرت بكاریم؟

سیاست ما در جهان عرب، آشفته، بی ریشه، فاقد مبانی اخلاقی  و غیر حرفه‌ایست. هزینه‌های گزاف داده و هزینه‌ها خواهیم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا كي ايشون ميخواد با ديپلماسي تكراري خود برأي كشور هزينه ساز شودلبنان سوريه و حالا عراق ذهن تاريخي تاريكي دارند كه هميشه عكس گفتمان ديپلماسي دقيق را دنبال مي كنند ايشان آزمونهاي زيادي پس داده اند در طول ٤٠سال…….

    1. اشکال از این اقانیست اشکال وایراداصلی به بکاربردن اشخاص وجریاناتی است که هرگز به بلوغ سیاسی (دیپلماتیک)نرسیده اند نمیدانم چندسال باید از عمراین دیار ومردمش باید هزینه عدم نااگاهی چنین اشخاصی تلف بشود ایشان عذری ندارد ابوالمشاغل نجومی بودن مجال اندیشه را میستاند…..

      7
      1
      1. تازه اینا مواردی هستش که رسما از ایشون بروز میکنه و در مجامع و تریبون گفت میشه…خیلی بیش از این اشتباهات را در تصمیماتش بروز می کند که مخفی می مونه و چون به کسی جوابگو نیستند براحتی پنهان میشه . همینه که هرچقدر برای اموری هزینه و لابی میشه بازهم بی نتیجه است… با تفکرات غلط به مقام معظم رهبری مشورت هم می دهند!!!

        2
        1
  2. جناب «محمّدحسین كریمی پور» ، چنانچه خوب ببينيد متوجه خواهيد شد که عراق سهل است، در تمام دنيا نفرت و انزجار کاشته ايم و دشمني و کينه و جنگ و سايه آن را درو کرده ايم و همچنان با قوت تمام در حال ادامه اين کاشت و برداشت هستيم.

    1
    1
  3. “ولایتی یادش نبود عراق نظارت استصوابی ندارد ”
    این عزیز حتی یک بیت شعر را نتوانسته در برنامه های متعدد سیما به تمامی بخواند !
    سالها هم وزیر خارجه ما بوده است !!

  4. سلام
    همین شماها اگر ولایتی و ژنرال برای ساماندهی شیعیان (به درخواست خودشان ) در عرصه سیاسی وارد نشوند فورا خواهید گفت عرضه بهره برداری از ظرفیت های به دست آمده را نداشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا