خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استیضاح ترامپ پایان دوره زمامداری اوست»

مورخ آمریکایی روز دوشنبه پیش بینی کرد که استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده، فصل نهایی دوره زمامداری وی خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه هیل، وی گفت که وعده ترامپ برای درخواست از وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق در مورد احتمال جاسوسی اف بی آی از ستاد انتخاباتی اش، شبیه به رفتار «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری پیشین،قبل از اخراج «آرچیبالد کاکس» بازپرس ویژه واترگیت است و احتمالا ریاست جمهوری ترامپ به همان نحو زمامداری نیکسون پایان می یابد.

میچام همچنین یادآور شد که انتخابات میان دوره ای کنگره فرصتی را در اختیار دمکرات ها برای استیضاح ترامپ قرار می دهد.

به موجب قانون اساسی آمریکا، برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور به رای حداکثری مجلس نمایندگان نیاز است که در صورت احراز اکثریت کرسی از سوی دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره، احتمال این مساله قوت می یابد.

مقام های دمکرات در سخن گفتن از استیضاح ترامپ، جانب احتیاط را در پیش گرفته اند، زیرا بیم دارند که این مساله به موضوعی انتخاباتی برای جمهوریخواهان به منظور خارج شدن از جلسه رای گیری منتهی شود.

در مجلس سنای آمریکا به اکثریت دو سوم آرا برای مجاب برشمردن استیضاح رئیس جمهوری نیاز است، مانعی بلند حتی اگر دمکرات ها از اکثریتی ضعیف در سنا برخوردار باشند.

براساس این گزارش، نیکسون استیضاح نشد، اما پس از آنکه در جریان اجتناب ناپذیر بودن جلسه رای گیری استیضاح در مجلس نمایندگان قرار گرفت و اینکه احتمالا در سنا مجرم شناخته می شود، از سمت خود کناره گیری کرد.

بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در سال 1998 در مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما در سال 1999 در مجلس سنا تبرئه شد.

ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد از وزارت دادگستری می خواهد در مورد احتمال جاسوسی اف بی آی از ستاد انتخاباتی اش تحقیق به عمل آورد. وی بارها بدون ارائه مدرکی مدعی شده که یک خبرچین اف بی آی در ستاد انتخاباتی اش رخنه کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا از بازرس کل خود خواسته است تا ادعای ترامپ را با دقت مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایده استیضاح ترامپ توسط بسیاری از «کارشناسان سیاسی» معروف و صاحبنام آمریکا رد شده. بله خیلی از «تاریخدانان» آمریکایی میگویند که ترامپ در راه نیکسون قدم گذاشته چون دارند اخبار را با تاریخ گذشته مقایسه میکنند اما کارشناسان سیاسی به دو مشکل بزرگ این تحلیل اشاره دارند. اولین مشکل این است که آمریکاییها در انتخابات میان دوره ای به یک چیز و آنهم مسیر حرکت کشور که وابستگی شدیدی به وضعیت اقتصادی کشور دارد بیشترین اهمیت را داده و در صورتی که از وضعیت کلی کشور راضی باشند در انتخابات میان دوره ای شرکت نمیکنند! جالب هست که بدانید طبق آمار سازمانهای مختلف بیش از نیمی از آمریکاییها از وضعیت موجود راضی هستند! شرکت نکردن اکثریت آمریکاییها در انتخابات همیشه به نفع جمهوریخواهان یعنی حزب آقای ترامپ تمام شده. ضمن اینکه طرفداران ترامپ خود رو برای شرکت گسترده در انتخابات میاندوره ای و حمایت از ترامپ آماده کرده اند و دموکرات ها به غیر از کلی گویی و دشمنی با ترامپ هیچ برنامه مشخصی برای این انتخابات ندارند. مشکل دوم این تحلیل بر میگردد به وضعیت رسانه ها در زمان نیکسون. در آن زمان سه شبکه نسبتا بی طرف در آمریکا وجود داشت و هیچ رسانه جناح راست افراطی در آمریکا به شکل امروز وجود نداشت. امروز اما در آمریکا آنچه به آن «اکوسیستم رسانه ای محافظه کاران» گفته میشود وجود دارد بطوری که بخش زیادی از مردم آمریکا تنها اخبار خود رو از این زنجیره رسانه ای عظیم که شامل فاکس نیوز و بسیاری از روزنامه ها و رادیو ها با شعار متحد و طرفدار ترامپ میباشد میگیرند و این رسانه ها تمام قد در حال دفاع از ترامپ میباشند. بیشترین اثر این رسانه های بر روی نمایندگان کنگره میباشد که آنها رو مجاب به حمایت بی چون و چرا از ترامپ کرده. بی خود نبود که ترامپ در یکی از سخنرانیهای معروفش گفت اگر من وسط خیابان در روز روشن جلوی چشمان مردم کسی را بکشم بازهم حمایت طرفدارانم را خواهم داشت! حال با این اوصاف تغریبا غیر ممکن هست که ترامپ نتواند دوره اول خود را تمام کند و اگر بتواند در یکی از برنامه های بین المللی خود مثل مسئله کره شمالی به موفقیت برسد با توجه به شرایط استثنایی اقتصاد آمریکا که رشد بی سابقه ای را دارد تجربه میکند احتمالا بار دیگر هم به ریاست جمهوری خواهد رسید! بزرگترین درس برای کسانی که میخواهند سیاست آمریکا را بشناسند اینهست که مردم آمریکا راه خودشان را میروند و به اینکه بقیه دنیا مثلا اروپایی ها درباره آنها چه میگویند و یا چه می اندیشند اهمیتی نمیدهند! بزرگترین و خطرناکترین حرکت مسئولین ما دل خوش کردن به کنار رفتن ترامپ میباشد مخصوصا بعد از سخنرانی مهم امروز پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره راهبرد جدید آمریکا در مقابل ایران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا