خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«‎خطر فیلتر شکن بیشتر از تلگرام است»

«سید محمدعلی ابطحی» در یادداشت کوتاه تلگرامی با عنوان «‎خطر فیلتر شکن بیشتر از تلگرام است» نوشت:

‎امنیت در سایه فرهنگ شکل می گیرد. فرهنگ هم در ذیل کشوری امن می تواند رشد کند. هر کدام فدای دیگری شوند، هر دو آسیب می بینند.

‎گزارش های رسمی می‌گوید که بعد از فیلتر شدن تلگرام ریزش اساسی در اعضایش صورت نگرفته و تنها باعث دسترسی پیدا کردن میلیونها ایرانی به فیلتر شکن برای ادامه کار در تلگرام بوده است.

‎طبعا درصدی از این ارتباطات می تواند مشکلات سیاسی و فرهنگی و اخلاقی داشته باشد. اما نگرانی اصلی تری که همه دلسوزان فرهنگ و اخلاق و دین را آزار می دهد فیلترینگی است که به دلیل استفااده از تلگرام نصب می شود‫.‬ در نتیجه این کار میلیونها ایرانی جوان دارای فیلترینگی شده اند که دیگر فقط به تلگرام سر نمی زنند. اگر بر صفحه کیبورد تلفن و یا لپ تاپ خود هر سایت ضد اخلاقی، ضد دینی، مروجان خشونت، را کلیک کنند، به راحتی می توانند به آن دسترسی یابند.

‎اینجاست که فرهنگ قربانی سیاست می شود. این جامعه پر فیلتر شکن که جزيی از امکانات همه تلفن ها و لپ تاپ ها شده است، حتما از لحاظ امنیتی و اخلاقی و دینی آسیب بیشتری می خورند و آسیب بیشتری هم می توانند بزنند.

‎فراگیری فیلتر شکن- بنا به حجم گسترده ای که آمار رسمی و مسوولان رسمی می‌گویند – از نظر اخلاقی و سیاسی و امنیتی خطرهای جبران ناپذیر تر و جدی تری از دسترسی عادی به شبکه های اجتماعی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا