خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: صحبت‌های پمپئو ارزش پاسخگویی ندارد

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، اظهار کرد: صحبت‌های پمپئو آن‌قدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات وقیحانه و مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، اظهار کرد: همانطور که آقای لاریجانی در صحن مجلس اعلام کردند صحبت‌های پمپئو آنقدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد و فقط باید تکرار کرد که ایشان و سایر مسئولین دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند بلکه زندانی گذشته‌اند و بدتر از آن زندانی گروه‌های فشارهای فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی دیگر از آنها بر بازار افکار عمومی جهانی به صدا در می‌آید.

وی گفت: این نشان دهنده ورشکستگی ایالات متحده آمریکا است که در واقع تبدیل به سیاست خارجی استیجاری شده و هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند می‌تواند بیشتر این سیاست خارجی را به آن سمت حرکت دهد.

وزیر امور خارجه گفت: همه حرف‌های وزیر خارجه آمریکا خلاف واقع و بر اساس سیاست‌های شکست خورده قدیمی بود؛ هیچ کدام از این مباحث حرف‌های جدیدی نبود منتهی ایشان با وقاحت و شدت بیشتری برخی از این حرف‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا