خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در کنگره آمریکا تصویب شد: ترامپ حق اعلام جنگ علیه ایران را ندارد

مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه ای تصویب کرد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت ترامپ گرفته و در اختیار کنگره قرار می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، اصلاحیه ای در این قانون تصویب شد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط می کند.

این اصلاحیه که از سوی کیت الیسون عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده و مورد حمایت تعدادی دیگر از نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه این مجلس بود، به اتفاق آرا تصویب شد.

الیسون در پیامی توئیتری در این باره گفت: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته ای) ایران و ادبیات خصمانه فزاینده او است.

وی افزود: پیام روشن این اصلاحیه این است که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواستار جنگ با ایران نیستند. امروز کنگره اختیار استفاده از نیروی دفاعی را بازپس گرفت.

باربارا لی دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از این اصلاحیه حمایت کرده بود، گفت: چند هفته پس از خروج ننگین رئیس جمهوری ترامپ از توافق ایران، تضمین تداوم دیپلماسی با ایران و با منطقه از همیشه مهم تر است.

بنا بر این گزارش ترامپ روز 18 اردیبهشت – 8 مه خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا