خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفاوت لباس‌های ایران در جام جهانی! (عکس)

پیراهن اول تیم ملی ایران  در جام جهانی در حالی رونمایی شد که طراحی آن متفاوت از لباس‌های اول است.

به گزارش “ورزش سه”، بعد از انتقادها به طرح لباس تیم ملی که حدود دو ماه قبل در فضای مجازی مطرح شده بود، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد به دلیل اینکه طبق قانون باید پیراهن‌های تیم ملی در جام جهانی، در مسابقه‌ای تدارکاتی و رسمی رونمایی شود، این کار در دیدار دوستانه مقابل ازبکستان انجام می‌گیرد.

در مسابقه تدارکاتی شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل تیم ملی ازبکستان که در تاریخ شنبه، بیست و نهم اردیبهشت انجام شد، بازیکنان ایران با پیراهن‌های قرمز رنگ که گفته شد طرح پیراهن‌های تیم ملی در جام جهانی است، وارد زمین شدند ولی با این وجود رونمایی از لباس اول تیم ایران صورت نگرفت تا اینکه فیفا روز گذشته آن را در کلیپ پیراهن ۳۲ تیم جام جهانی منتشر کرد.

تیم ملی ایران در دیدار با ازبکستان با پیراهن‌های قرمز رنگ بازی کرد، در حالی که با توجه به لباس اول تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال که قرمز رنگ است، شاگردان کی‌روش احتمالا در تمام مسابقات جام جهانی از پیراهن‌های اول خود استفاده می‌کنند که با این شرایط مشخص نیست چرا فدراسیون در دیدار با ازبک‌ها لباس سفید را رونمایی نکرد.

با این وجود اما ظاهرا باز هم مشکلاتی در طراحی درست رونمایی از لباس قرمز رنگ تیم ملی ایران صورت گرفته چراکه پیراهن دیدار با ازبکستان، با آنچه که فیفا رونمایی کرده، چهار تفاوت واضح دارد:

۱- پیراهن سفید رنگ تیم ملی که فیفا رونمایی کرده یقه هفتی دارد، اما در لباس قرمز رنگ، از یقه گرد استفاده شده و علاوه بر این باز هم رنگ‌بندی متفاوتی در آن صورت گرفته است؛ یقه لباس اول(سفید) ایران تماما قرمز رنگ است ولی در پیراهن‌های دوم(قرمز) تیم ملی، یقه‌های گرد قرمز و نوار سفیدی بالای آن دارد.

۲- زیر آستین لباس اول تیم ملی نوار قرمز و متفاوت از رنگ پیراهن(سفید) بوده ولی در لباس دوم ایران زیر آستین‌ها قرمز و همرنگ با پیراهن است.

۳- در حالی که مهدی تاج به طور قطع عنوان می‌کرد تصویر یوز ایرانی را به هر شکلی که شده روی پیراهن‌های تیم ملی برای جام جهانی قرار می‌دهد، اما به نظر می‌رسد لباس ایران در جام جهانی بدون طراحی یا حتی لوگو یوز خواهد بود، چراکه در لباس سفیدی که دیروز منتشر کرد، اثری از طراحی یا لوگوی یوز ایرانی نیست ولی در پیراهن قرمز رنگی که ملی پوشان در دیدار با ازبکستان بر تن داشتند، لوگوی کوچکی که یوز ایرانی روی آن بود، بالای پیراهن و بین لوگوی فدراسیون فوتبال و آدیداس قرار داشت.

۴- اما آخرین تفاوت واضح در دو لباس به شکل ظاهری آن برمی‌گردد؛ روی تمام قسمت‌های پیراهن‌های اول تیم ملی خطوط طولی روی پیراهن دیده می‌شود ولی در لباس قرمز رنگی که بازیکنان ایران در دیدار با ازبکستان بر تن داشتند، خطوط عرضی که کمی هم حالت شطرنجی داشت، مشاهده می‌شد.

با این اوصاف، هنوز هم هواداران فوتبال ایران جواب این سوال که در ماه‌های اخیر بی‌جواب مانده را نگرفته‌اند؛ چرا فدراسیون مثل سایر کشورهای حاضر در جام جهانی زودتر کار قراردادش را با آدیداس شروع نکرد یا حتی در زمان عقد قرارداد، طرح مورد نظرش را به آنها نداد و تاییدیه لباسی که یوز داشته باشد را از این شرکت یا فیفا نگرفت؟

ضمن اینکه در فاصله ۲۰ روز تا شروع جام جهانی، هنوز هم فروشگاه آدیداس لباس‌های تیم ملی ایران را به فروش نگذاشته‌اند تا طبق آنچه مهدی تاج می‌گفت، فدراسیون فوتبال از فروش پیراهن درآمدزایی داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا