خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته قبل از خرید و فروش کمپرسور دیزلی دست دوم که باید بدانید!

رپورتاژآگهی

همان‌طور که می‌دانید هنگام خرید هر وسیله‌ای برای آن که بهترین انتخاب را داشته باشید، باید نکات ریز و درشت بسیاری را در نظر بگیرید. حال اگر بخواهید وسیله‌ای کارکرده تهیه کنید، توجه کردن به برخی نکات بسیار ضروری‌تر است. اصولاً خرید کالای دست دوم مربوط به ابزاری است که قیمت‌های بسیار بالا دارند و خرید کارکرده آن‌ها به صرفه‌تر است.

یکی از ابزاری که خرید و فروش دست دوم آن بسیار رواج دارد، کمپرسور باد دیزلی است. خرید یا فروش کمپرسور دیزلی دست دوم بدون داشتن دانش کافی کاری اشتباه و پر ریسک است. زیرا ممکن است کمپرسوری که انتخاب می‌کنید اصلاً مناسب کار شما نباشد. از این رو هنگام خرید یا فروش کمپرسور دیزلی دست دوم باید نکاتی را رعایت کنید که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور باد به هر دستگاه مکانیکی که با کاهش حجم سیال یا گاز فشار را افزایش و از این نیرو جهت راه‌اندازی دستگاه‌ها و ابزار‌های دیگر استفاده کند، گفته می‌شود. بسته به نوع سیستم و شیوه فشرده‌سازی، کمپرسور‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از هر مدل نیز با توجه به کاربرد و میزان فشرده‌سازی آن استفاده می‌شود.

انواع کمپرسور باد

کمپرسور‌های باد بر اساس پارامتر‌های مختلفی مانند: میزان فشار، قدرت موتور محرکه، قابلیت حمل و … دسته‌بندی می‌شوند. اما رایج‌ترین دسته‌بندی آن‌ها بر اساس نحوه انتقال قدرت از کمپرسور به سیال است. بر این اساس کمپرسور‌ها در دو دسته دینامیکی و جابه‌جایی مثبت قرار می‌گیرند.

1. کمپرسور‌های دینامیکی

در این مدل کمپرسور‌ها انتقال انرژی به سیال به صورت دائمی انجام می‌گیرد. این مدل خود در دو نوع گریز از مرکز و جریان محوری وجود دارد. در کمپرسور‌های دینامیکی گریز از مرکز سیال از طریق پره‌های شعاعی به مرکز چرخ پروانه وارد شده و به واسطه نیرو‌های گریز از مرکز به سمت محیط چرخ پروانه به سمت بیرون پرتاب می‌شود. قبل از آن که سیال به مرکز چرخ پروانه بعدی وارد شود از یک پخش‌کننده به محفظه‌ای حلزونی شکل عبور کرده که در این محفظه انرژی جنبشی به فشار استاتیک تبدیل می‌شود.

در کمپرسور دینامیکی جریان محوری، با جریان سیال به صورت محری از بین یک سری پره ثابت یا متحرک در امتداد محوری گردان، انرژی جنبشی به فشار تبدیل می‌شود.

2. جابه‌جایی مثبت

این مدل کمپرسور‌ها انرژی را به صورت متناوب انتقال داده که منجر به افزایش فشار در سیال می‌شود. این مدل نیز خود در دو نوع رفت و برگشتی و دورانی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نکات مهم قبل از خرید یا فروش کمپرسور دیزلی دست دوم

کمپرسور‌های باد اغلب با استفاده از قطعات با کیفیت ساخته می‌شوند. به همین دلیل سالیان سال عمر می‌کنند. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که به علل مختلف کمپرسور از کار می‌افتد که تعمیر آن هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شود. در این شرایط معمولاً خرید کمپرسور جدید توصیه می‌شود. این در حالی است که با خرید یک کمپرسور دست دوم نیز کار شما راه می‌افتد. از طرفی با خرید کمپرسور دست دوم در هزینه‌ها به شدت صرفه‌جویی می‌شود. همان‌طور که اشاره شد کمپرسور‌ها انواع مختلفی دارند که هنگام خرید هر کدام از آن‌ها باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. یکی از انواع کمپرسور‌ها، کمپرسور دیزلی است. ما در این بخش از مقاله نکات بسیار مهمی را که باید قبل از خرید یا فروش کمپرسور دیزلی دست دوم در نظر بگیرید برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

کمپرسور‌های دیزلی بهترین انتخاب برای کار کردن در فضا‌های باز هستند. این دستگاه‌ها قدرت بسیار بالایی دارند و اکثر نیاز‌های شما را برآورده می‌کنند. کمپرسور‌های دیزلی برای عملکرد بهتر نیازمند تهویه مناسب هستند. در اغلب مدل‌های این دستگاه از روغن به عنوان بخشی از مکانیزم خنک‌کننده استفاده می‌شود. این کمپرسور‌ها در ابعاد و شکل‌های متفاوت تولید و اصولاً برای کر‌های کثیف بسیار مناسب‌اند. اما هنگام خرید یک کمپرسور دیزلی دست دوم حتماٌ تمام بخش‌های آن به خصوص مخزن را بررسی کنید. از عدم وجود ضربه و هر گونه آسیب فیزیکی دیگر در بخش‌های مختلف دستگاه مطمئن شوید. سپس فیلتر‌ها و شیلنگ‌ها را از نظر میزان فرسودگی بررسی کنید.

از تمیز بودن قسمت‌های داخلی و خارجی دستگاه و آماده به کار بودن آن مطمئن شوید. میزان رسوب و آلودگی‌های هر قطعه را به خوبی بررسی کنید و در صورت مشاهده هر قطعه خراب آن را در قیمت نهایی لحاظ کنید. حتماً دستگاه را در همان مکان امتحان و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

علاوه بر این موارد شما باید دستگاهی را که نیاز شما را رفع می‌کند، انتخاب کنید. اگر دستگاه ضعیف‌تر از نیاز شما باشد، بدون شک به موتور فشار آورده و در بدترین حالت نیاز شما را رفع نمی‌کند. در صورتی که کمپرسوری بسیار قوی را انتخاب کنید، انرژی و هزینه بیشتری را متحمل می‌شوید. بنابراین حتماً به قدرت و فشار تولیدی کمپرسور دقت کنید که متناسب با نیاز شما باشد. در کمپرسور‌هایی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت حمل اهمیت بسیار زیادی دارد. دیگر نکاتی که هنگام خرید کمپرسور‌های دست دوم باید به آن‌ها توجه شود شامل: منبع تغذیه یا همان موتور الکتریکی یا دیزلی، شاخص عملکرد یا اسب بخار، حجم مخزن و نوع پمپ است. تمامی فاکتور‌های گفته شده در این متن را باید بر اساس نیاز خود بسنجید و بهترین انتخاب را مطابق با آن داشته باشید.

کمپرسور هوا دیزلی با کیفیت از کجا بخریم؟

اگر خرید و انتخاب کمپرسور هوا برای شما کار بسیار سختی است و تخصصی در این کار ندارید. پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید کمپرسور هوا دیزلی از شرکت کمپرسور رهنما است. این شرکت پیمانکار تخصصی کمپرسور هوا دیزلی در سراسر ایران است که انواع مختلف کمپرسور را با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد. این شرکت انواع کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو که یکی از پیشروترین سازندگان کمپرسور هوا در جهان است را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ساخت انواع این کمپرسور‌ها جدیدترین فناوری‌های دنیا به کار رفته است. شما می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو را از طریق صفحه نمایشگر آن مشاهده کنید. اطلاعاتی از قبیل: دما موتور، دما واحد هواساز، فشار گازوییل، دما گازوییل، دمای هوا ورودی و ….

این دستگاه تنها با فشردن یک دکمه روشن شده و تمامی اطلاعات مربوط به عملکرد دستگاه مانند: سطح آب رادیاتور، حرارت موتور و … در صفحه نمایشگر قابل مشاهده و بررسی است. در صورت بروز هر گونه ایرادی در دستگاه، کمپرسور خاموش شده و منبع خرابی توسط نمایشگر نشان داده می‌شود. از این رو شما می‌توانید با خیالی آسوده کمپرسور هوا دیزلی اطلس کوپکو دست دوم را از شرکت کمپرسور رهنما خریداری کنید. بررسی و ارزیابی بخش‌های مختلف این دستگاه به علت قابلیت‌ها و فناوری‌هایی که دارد، بسیار راحت است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی انواع کمپرسور‌های دست دوم دیزلی و قیمت کمپرسور باد معدنی به وب سایت شرکت کمپرسور رهنما مراجعه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا