خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه کرمانشاه را فراموش کردند

/ گفت‌وگو با عضو جمعیت امداد دانشجویی امام علی /

نسترن فرخه، خبرنگار انصاف نیوز: اکنون هشت ماه از فاجعه ی دلخراش کرمانشاه می گذرد، دیگر هیچ خبری از سلیبریتی‌ها ومردم فعال در صحنه نیست؛ مسوولین هم صحبتی از برنامه‌هایشان نمی‌کنند. مردم زلزله‌زده هنوز از کانکس وچادرهایی استفاده می‌کنند که قرار بود اسکان موقتشان باشد. باتوجه به شروع فصل تابستان و گرمای پیش رو، زندگی در کانکس وچادر شرایط سخت تری پیش روی اکثر هموطنان کرمانشاهی خواهد گذاشت.

«جعفر دانش پرور» نماینده‌ی مردم کرمانشاه در جمعیت امداد دانشجویی امام علی در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: تابحال هیچ خانه‌ایی کامل ساخته نشده است و عده‌ای که خانه‌هایشان تخریب شده در مرحله‌ی اولیه‌ی ساخت هستند و اکنون در چادر زندگی می‌کنند، تعدادی هم تعمییر جزیی نیاز داشته و حالا در خانه‌های خودشانند.

دانش پرور در ادامه با اشاره به برخی کم کاری‌ها، گفت: روند کار در کرمانشاه بسیار کند است و این کند بودن فعالیت برای زلزله‌زدگان بزرگ‌ترین مساله است.

نماینده‌ی کرمانشاه در مورد وضع خوراک زلزله زدگان بیان کرد: در این توزیع و رسیدگی، غذا وخوراک از طرف دولت ندیدیم؛ ما هم در طرح‌های مختلف جمعیت اغلام و خوراک بین خانواده‌ها توزیع کردیم اما به طور منظم و هرروزه نمی‌توانیم.

در اولین روزهای حادثه، سیل عظیمی از کمک‌های مالی و معنوی به سمت کرمانشاه سرازیر شده؛ جعفر دانش پرور در این مورد گفت:  در اوایل شروع حادثه، دولت خود را کنار کشید؛ نمی‌دانم به علت حضور مردم بود و یا نداشتن برنامه‌ی مناسب؛ دولت در بسیاری از صحنه‌ها حضور نداشت و نمی‌دانم اگر کمک ان‌جی‌اوها و مردم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

این عضو جمعیت امام علی درباره‌ی هدف فعالیتشان در کرمانشاه گفت: باتوجه به فقر موجود در منطقه ما می‌خواهیم به‌طور مداوم کنار این افراد باشیم؛ زلزله می‌آید و می‌رود اما فقر در این منطقه همیشگی بوده است. به همین خاطر شروع به ایجاد کارآفرینی برای زنان کردیم که تا حدودی نتیجه بخش و قابل فروش بوده است.

با وجود اینکه شرایط کرمانشاه هنوز شرایطی بحرانی و نابسامان است، اما ساخت و سازها به آهستگی پیش می رود. دانش‌پرور، در ادامه بیان کرد: پیگیری دولت کند است و سیستم رسیدگی دولتی هم تا ساعت سه فعالیت می‌کند. باید توجه کرد از ساعت سه عصر تاهشت صبح فردا امکان پیش آمدن مشکلات، بسیار است؛ بنابراین باید به مساله‌ی کرمانشاه اورژانسی نگاه کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا