خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ائتلاف فراکسیون امید و تندروها برای حذف لاریجانی؟!

رئیس فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: مجلس باید فراکسیونی اداره شود و خواسته همه فراکسیون‌ها که نماینده‌های مردم هستند، شنیده شود و نه فقط طیفی خاص. نمی‌توان مجلس را با انحصار اداره کرد. فراکسیون امید و فراکسیون ولایی مجلس سهمی در امور اجرایی آن ندارند.

به گزارش ایلنا حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص نقدهای وارده به چینش فعلی مجلس و مدیریت کلی آن، گفت: اولا که بر اساس صحبت‌های اخیر قرار است هر فراکسیون لیستی مشترک ارائه دهد. اما در مجموع نوع تعاملات و کنش‌ها در دوره سوم انتخابات قطعا متفاوت خواهد بود.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه مردم نمی‌دانند که ما سهمی نداریم و از ما توقع دارند، افزود: در مجلسی که در دوسال گذشته شاهد بودیم ائتلاف در آن نتیجه‌ای ندارد، باید به روش دیگری عمل کرد. ائتلاف‌ها در مجلس در دو سال گذشته شکست خورد، نمی‌خواهم بگویم باید با کنار زدن افراد این چارچوب را عوض کرد اما ما به مردم و احقاق حق آنهارا بدهکاریم.

نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: مردم فکر می‌کنند ما اکثریت هستیم، به همین جهت از ما توقع دارند اما نمی‌دانند ما اکثریت مجلس نیستیم. ما نیاز به فرآیندی ۳ جانبه از سوی هر ۳ فراکسیون در مجلس داریم تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم. اگر شخصی از فراکسیون اصولگرایی به منصبی می‌رسد یا به جایی می‌رود به معنای کل اعضای فراکسیون نیست. صحبت، گفت‌وگو و اظهارنظر اگر تاثیرگذار باشد خوب است، ما در مجلس هستیم که در جهت عدالت گام برداریم و هر سخنی که گامی رو به جلو در این محور باشد باید شنیده شود.

اکثریت فراکسیون امید خواهان کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس هستند

مسعود رضایی با اشاره به نحوه ورود فراکسیون امید مجلس به انتخابات هیات رییسه مجلس اظهار داشت: باتوجه به انتظاراتی که جامعه از اصلاح‌طلبان مجلس دارند، در جلساتی که به منظور تصمیم‌گیری درمورد نحوه ورود به انتخابات هیات رییسه در فراکسیون امید داشتیم، تصمیم گرفتیم که حتماً برای ریاست مجلس کاندیدای مستقل داشته باشیم و آقای عارف به این منظور وارد رقابت شود.

وی با بیان این‌که جمع‌بندی نهایی در این رابطه طی روزهای آینده اتخاذ خواهد شد، تاکید کرد:‌ درحال حاضر اکثر اعضای فراکسیون امید به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بهتر است آقای عارف برای کرسی ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کند و البته هنوز این تصمیم قطعی نیست. فراکسیون نمایندگان ولایی بر لزوم ارائه لیست مستقل تاکید دارد و با این حساب، قطعاً‌ احتمال چنین ائتلافی میان نمایندگان ولایی و امید وجود دارد اما هنوز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نشده است.

اهم اظهارات عضو فراکسیون امید به شرح زیر است:

* البته احتمال حمایت اصولگرایان از مطالباتی همچون حضور یک نماینده زن و یک نماینده اهل سنت در هیات رییسه وجود دارد اما واقعیت این است که در شرایط خاصی که در مقطع فعلی داریم و فراکسیون امید منسجم‌تر از همیشه است و به پختگی رسیده، بتوانیم برای گزینه نماینده زن و اهل سنت در هیات رییسه رای لازم را جمع کنیم. مسئله این است که باتوجه به رایی که مردم در چند سال گذشته در انتخابات مختلف دادند، لازم است شاهد تغییر ریاست مجلس نیز باشیم و طبیعتاً تاکید اصلی ما بر کرسی ریاست است و با این حال، می‌توانیم در صورت نیاز به ائتلاف، برخی امتیازات را نیز به فراکسیون موتلفمان بدهیم و در این راستا، حاضریم، یکی از کرسی‌های نواب رییس را به فراکسیون موتلف خود بدهیم.

*{درباره امکان کاندیداتوری عضو دیگری از فراکسیون همچون پزشکیان به‌جای عارف}: این گزینه نیز مطرح است و واقعیت این است که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. در این مقطع نظر شخص آقای عارف حائز اهمیت است که ابتدا باید ببینیم آیا برای حضور مصمم است یا خیر. در غیر این صورت ممکن است به گزینه‌های دیگر نیز موردنظر باشند. ضمن آن‌که باتوجه به رای قومیتی که آقای پزشکیان در صحن دارد، حتی ممکن است راحت‌تر به توفیق برسد. البته ما تمایلی به استفاده از این ظرفیت‌ها نداریم و ترجیح می‌دهیم گرایش فکری و سیاسی افراد را در اولویت قرار دهیم.

* آقای لاریجانی فردی فهیم است و ممکن است اتفاقاً خودش هم از این تحول استقبال کند و با این حال بهتر است این سوال را از خود لاریجانی بپرسید.

 عارف برای رقابت با لاریجانی تردید دارد

تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری عضو فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی از جلسه روز دوشنبه (هفتم خرداد) این فراکسیون خبر داد و گفت: جلسه روز دوشنبه فراکسیون امید مجلس، به‌منظور جمع‌بندی نظرات اعضای فراکسیون درباره نحوه ورود به انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسه، پس از بررسی و در نظر گرفتن مصلحت، موقعیت، وضعیت و فضای مجلس و نمایندگان و نیز شرایط داخلی و خارجی کشور، جمع‌بندی نهایی در این باره انجام می‌شود.

عضو فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس با بیان اینکه برخی از اعضای فراکسیون امید از کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست مجلس حمایت می‌کنند، اظهار داشت: البته آقای عارف در این زمینه تردید دارد که احتمالا در جلسه روز دوشنبه پس از استماع نظر اعضا، نظر خود را در این باره عنوان می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا