خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا اعلام تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را متوقف کرده است

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: واشنگتن اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را در حین تلاش برای به نتیجه رساندن روند برگزاری نشستی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی متوقف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت: کاخ سفید قرار بود تا روز سه‌شنبه این تحریم‌ها را اعلام کند اما اکنون این مساله را تا زمانی که مذاکرات با کره شمالی ادامه یابد به تعویق می‌اندازد.

مقام‌های آمریکایی به کره شمالی رفته‌اند تا با همتایانشان از کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم دیدار کنند.

این نشست‌ها قرار است تا امروز (سه‌شنبه) ادامه داشته باشد و آنها تلاش می‌کنند تا مجددا روند برگزاری نشست میان رهبران کره شمالی و آمریکا را در تاریخ ۱۲ ژوئن به روال سابق برگردانند.

چند روز پیش ترامپ به شکلی غیرمنتظره اعلام کرد که نشست برنامه‌ریزی شده‌اش با کیم جونگ اون را به دلیل آنچه که “خصومت آشکار و خشم فراوان” کره شمالی خواند، لغو می‌کند.

دو کشور به همراه کره‌ جنوبی از آن زمان تاکنون تلاش داشته‌اند تا مجددا چنین نشستی را برنامه ریزی کنند و کاخ سفید اخیرا تیمی از مقام‌های آمریکایی را به سنگاپور فرستاد تا با مقام‌های کره شمالی دیدار داشته و برای برگزاری نشست مذکور تدارک ببینند.

ترامپ به هنگام لغو کردن این نشست گفت: کمپین فشار حداکثری دولتش با تحریم‌ها علیه کره شمالی ادامه پیدا خواهد کرد همانطور که پیش از این نیز ادامه داشته است.

دو مقام دولت آمریکا به روزنامه وال‌استریت ژورنال تصریح کردند که وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بسته تحریم‌ها علیه بیش از ۳۰ هدف از جمله چند طرف چینی و روسیه‌ای را آماده کرده است.

در چند سال اخیر آمریکا و سازمان ملل تا حد زیادی با تحریم‌ها جلوی تجارت‌های کره شمالی را به همراه بخش عظیمی از جریان ارز خارجی این کشور گرفتند.

با این حال کره شمالی از طریق شبکه‌ای از کشورهایی که در مقابل تحریم‌ها مقاومت می‌کنند از جمله روسیه، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، ‌میانمار، سوریه، مالزی و چندین طرف دیگر به درآمد دست پیدا می‌کند. به عنوان مثال گزارش شده که کره شمالی سلاح‌هایش را به سوریه و ایران می‌فروشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا