خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دفاع متحجران از ملک‌ مطیعی»

«مضحک اینجاست که یک جریان متحجر و عقب‌افتاده که حتی ربنای شجریان را از مردم دریغ می‌کند این روزها زیر علم ملک‌ مطیعی سینه می‌زند و مدافع آزادی و گشایش در ساحت فرهنگ و هنر می‌شود.»

سیدعبدالجواد موسوی در یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: «خدا بیامرزاد ناصر ملک‌مطیعی را که نه‌ تنها بر پرده سینما لوطی‌گری و جوانمردی را نقش می‌زد که در عالم واقع نیز از این صفات بهره‌ها داشت اما هر چقدر او نجیب و شریف و آزاده بود این موجوداتی که سعی دارند از جنازه او چماقی بسازند علیه یک جریان سیاسی بویی از مهر و معرفت و مروت نبرده‌اند.

این که عده‌ای جوان تندرو در اوایل انقلاب به حذف آقای ملک مطیعی و امثال او کمر بستند، نکته‌ای نیست که کسی از آن مطلع نباشد. از سرنوشت اغلب آن جوانان پرشور نیز همگان مطلعند. بخشی از آن وقایع ناخوشایند به خامی و اقتضای سن آن جوانان برمی‌گشت و بخشی نیز به شور و اقتضای همه انقلاب‌ها. با این حال کمتر آدم منصفی یافت می‌شود که از آن برخوردها دفاع کند. اما مضحک اینجاست که یک جریان متحجر وعقب افتاده که حتی ربنای شجریان را از مردم دریغ می‌کند این روزها زیر علم ملک‌مطیعی سینه می‌زند و مدافع آزادی و گشایش در ساحت فرهنگ و هنر می‌شود.

قبول. حالا که این طور است لطف کنید و از فعالیت باقی هنرمندان دفاع کنید. دست‌ کم فضایی فراهم آورید تا پوری بنایی به فعالیتش در سینما ادامه دهد یا بهمن مفید را یک بار دیگر به صحنه بیاورید. ممکن است بگویید امروزه قدرت در دست ما نیست اگر به ما رای بدهید چنان خواهیم کرد که انتظارش را دارید. بعد هم ماجرای تتلو را مثال بزنید و بگویید ما همان آزاداندیشانی هستیم که حتی می‌خواستیم تتلو را وارد میدان کنیم و شماها نگذاشتید. ایرادی ندارد. ما از شما عذر می‌خواهیم. این بهانه را نیز از شما می‌پذیریم و امیدواریم با این تلاش شبانه‌روزی و همتی که دارید به خرج می‌دهید به زودی قوه مجریه را هم در اختیار بگیرید تا بتوانید باعث گشایش در عالم فرهنگ و هنر شوید اما تا آن زمان دست‌ کم در حرف و ادعا که می‌توانید از فیلم‌های توقیفی و هنرمندان ممنوع‌التصویر دفاع کنید. نمی‌توانید؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا