خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نه» شهردار به فشارها برای انتصاب

روزنامه‌ی «آرمان» در گزارشی با عنوان ««نه» شهردار به فشارها براي انتصاب» نوشت:

شهردار تهران اهل باج دادن نیست و یکی از ویژگی‌های بارز او بی‌اعتنایی به سفارش‌های سیاسی و غیرسیاسی برای انتصابات است. در زمانی که نام محمدعلی افشانی برای شهرداری تهران مطرح شد، برخی به مخالفت با آن پرداختند و چنین القا کردند که او مسیر خود را بدون توجه به دیگران ادامه می‌دهد اما این خصیصه ویژگی مثبت افشانی بود چرا که خود را وامدار گروه یا جریانی نمی‌داند و همگان شاهد بودند دلیل عدم رضایت برخی گروه‌های سیاسی به شهردار شدن افشانی خودداری او از برگزاری جلساتی بود که می‌دانست در آن رأی به حضورش در بهشت برابر با درخواست امتیازاتی از شهرداری خواهد بود. اگرچه دیدار سران برخی احزاب با گزینه شهرداری امری مرسوم است که دلیلش اطلاع از برنامه شهردار آتی در راستای کمک به او است اما برخی هدف دیگری از این دیدارها دنبال می‌کنند که همان موضوع معروف «رأی در قبال امتیاز» است که افشانی از برگزاری اینگونه جلسات خودداری کرد. چرا که پاکدستی و سلامت رفتاری و مدیریتی او مولفه‌های ارزشمندی است که اعضای شورای شهر را متقاعد به انتخاب او برای شهرداری کرد.

لیست جعلی برای فشار

تلاش فرصت‌طلبان با بی‌محلی افشانی خنثی نشد و آنها مسیر دیگری را پیش گرفتند. آن هم حضور در اطراف شهردار تهران به‌واسطه اطلاعاتی بود که از برخی مطلعان از برنامه روزانه شهردار دریافت می‌کردند. آنها خود را از همراهان افشانی معرفی می‌کردند تا مجوز ورود به آن مکان‌هایی را دریافت کنند که شهردار قصد حضور در آنجا را دارد. قابل تامل آنجاست که آنها پس از چند روز به انتشار لیست‌هایی در گروه‌های مجازی تحت عنوان «تغییرات گسترده در شهرداری تهران» و «خداحافظی زودهنگام مدیران شهری» اقدام کردند و نام خود در مقابل معاونت‌ها و جایگاه‌هایی نوشتند که تمایل به حضور در آن داشتند اما غافل بودند که رودربایستی نیست و این اقدامات نه تنها سبب بها دادن به آنها در انتصابات نخواهد شد بلکه افشانی هوشیارتر از آن است که فریب این فضاسازی‌ها را بخورد و شاید هم اگر قصدی برای به‌کارگیری افراد داخل لیست را داشت با این اقدام آنها منصرف شود.

فاز دوم باج‌خواهان

وقتی لیست‌های جعلی تغییر مدیران هم پاسخ نداد فاز بعدی فعالیت باج‌خواهان از شهردار آغاز شد که این بار حوزه مورد نظر تغییر یافت و آنها به سایت اعتماد ملی که افشانی عضوی از آن است هجمه بردند. افشانی در دوران مدیریت خود چه در استانداری فارس و چه در معاونت وزارت کشور سعی کرد از سیاسی‌کاری پرهیز کند و تعاملات سیاسی را وارد مسئولیت‌هایی نکند که به او سپرده شده است اما آنانی که تشنه اخذ امتیاز از شهرداری هستند از این موضوع خبر ندارند و سایت‌های خبری آنان که تا چند روز قبل از هر فرصتی برای مدح گویی و تمجید از شخصیت افشانی بهره می‌بردند اکنون با هجمه به حزب اعتمادملی سعی در فشار به افشانی دارند که البته این تلاش‌ها کوچک‌ترین تاثیری در تصمیمات شهردار تهران ندارد. این سایت‌ها تلاش دارند تا نشان دهند حامیان افشانی از جمله تاثیرگذاران در اختلافات حزب اعتمادملی هستند و این در حالی است که همگان آگاه هستند منشأ اختلافات در درون اعتماد ملی چیست و ارتباطی با اعضای میانه‌رو مانند افشانی و امینی و گرامی مقدم و حضرتی و… ندارد. نکته قابل تامل آنجاست که برخی از امتیازطلبان از افشانی در دوران قالیباف هم همین مشی را داشتند و ‌درصد جلب رضایت او برای کسب امتیازاتی بودند. همچنین نباید فراموش کرد، در زمان انتخاب افشانی به‌عنوان شهردار، یکی از اعضای شورای شهر سخن از انتصابات قومیتی او در شهرداری به میان آورد که افشانی این ادعا را رد کرد. مجید فراهانی عضو شورای شهر هم با اشاره به اظهارات یکی از اعضا که در صحن علنی که گفته بود، امیدواریم با روی کار آمدن ایشان شاهد شهرداری تک لهجه‌ای نباشیم و افرادی از یک قومیت خاص در شهرداری تهران منصوب نشوند، ادامه داد: آقای افشانی به درستی به اظهارات این عضو شورا پاسخ داد و اذعان کرد اگر قرار باشد فقط بر اساس قومیت انتخاب کنم، اقدامی بسیار ناپسند و نژادپرستانه خواهد بود. شهردار بی‌شک این رویکرد را نخواهد داشت و در جلسات خصوصی و عمومی مدام روی آن تاکید کرده است.

در نهایت …

شهردار تهران اهل لابی، قوم‌‌گرایی، باج دادن به احزاب سیاسی و… نیست. او در تمام طول دوران مدیریتش نشان داده آنچه بیش از همه برایش اهمیت دارد شایسته سالاری است. پرونده کاری او هم سفید است؛ بنابراین بهانه‌ای در دست مخالفانش ندارد. افشانی وعده ساخت تهرانی آباد و دور از فساد را داده است و تا امروز برنامه‌هایش هم در همین راستا بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای افشانی از اعضای حزب اعتماد ملی و از یاران مهدی کروبی است و قبلا هم نشان داده سرسختی و پایداری بر مواضع را از او آموخته است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا