خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت لاریجانی از روند مذاکرات هسته ای

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: با وجود دیدگاههای مختلف در پارلمان ایران، در مجموع دیدگاه مجلس حمایت از روند فعلی مذاکرات هسته ای در چارچوب حفظ حقوق ملت ایران و حفظ دستاوردهای علمی صلح آمیز دانشمندان است.
به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ عصر دوشنبه در دیدار معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ژاپن، اظهار داشت: با توجه به موقعیت برجسته ایران و ژاپن در آسیا و صحنه بین المللی و با اتکا به پیشینه خوب و تاریخی همکاری های دو کشور ایران از ارتقاء سطح مناسبات تجاری واقتصادی با ژاپن استقبال می کند.
وی ادامه داد: همکاریهای پارلمانی نقش قابل توجهی در افزایش ارتباطات دو کشور داشته و در این راستا مجلس شورای اسلامی آمادگی تبادل هیات های عالی رتبه با مجالس ژاپن و رایزنی حول مسایل مورد علاقه طرفین را دارد .
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ایران و ژاپن از قابلیت های بالایی برخوردارند بطوری که همکاریهای مشترک دو کشور می تواند به ایجاد آرامش و ثبات پایدار در آسیا کمک شایانی کند.
در ادامه معاون ارشد پارلمانی وزارت خارجه ژاپن نیز دراین دیدار ضمن ابراز علاقه مندی کشورش به توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: روند همکاری های تاریخی دو کشور در مقاطع مختلف فراز و فرودهایی داشته و در موقعیت کنونی دو کشور دارای ظرفیت های فراوانی برای گسترش همکاری های خود در سطوح مختلف هستند.
کیشی نوو اظهارداشت: روند مذاکرات ایران و 1+5 مورد حمایت ژاپن است و نتیجه توافق نهایی موجب ایجاد سرعت قابل توجهی در توسعه روابط ایران و ژاپن خواهد شد.
وی همچنین از سفر قریب الوقوع هیاتی تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی ژاپن به ایران جهت بررسی ظرفیت های کشورمان و نحوه افزایش همکاری های تجاری دو کشور خبر داد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا