خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امتناع انجمن اسلامی دانشجویان از حضور در افطاری رئیسی [+موضع‌گیری]

نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد پس از سخنرانی در مراسم پیش از افطاری حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در افطار شرکت نکردند و مراسم را ترک گردند.

به گزارش انصاف نیوز، خلاصه‌ی مطالب بیان شده از سوی نماینده‌ی انجمن اسلامی دانشجویان در مراسم افطاری آقای رئیسی در پی می‌آید:

💢ما دعوت شما را به عنوان دعوت خادم و تولیت آستان حضرت رضا پذیرفتیم و نه دعوت یکی از شخصیت های سیاسی و یا مسئولین جمهوری اسلامی.

1⃣بعد از ورود موفق آستان قدس به فضای دانش آموزی، اقدامات اخیر آن نشان دهنده ی قصد جدی در ورود به فضای دانشجویی است، اما با توجه به حساس تر شدن رویکردهای سیاسی مخاطبین، جهت گیری سیاسی آستان قدس در هر زمینه ای این مقوله را تحت تاثیر قرار میدهد. موضع آستان قدس در برخورد با این معضل چیست؟

2⃣ ورود آستان قدس به فضای دانشجویی موجبات خیر و برکت خواهد بود اگر این ورود صرفا برای همکاری علمی و یا تغذیه ی فرهنگی باشد و نه تشکیل جریان هایی با پیش زمینه های سیاسی و یا تاسیس تشکیلاتی سیاسی در خارج از دانشگاه که از بدنه ی دانشجویی به وجود آمده و به موازات تشکل های درون دانشگاه، مترصد تاثیرگذاری و جریانسازی است.
چه تضمینی وجود دارد که این اقدام آستان قدس بعد از چند سال به تشکیل یک تشکل سیاسی و مخفی خارج از دانشگاه منجر نشود؟

3⃣بنابه اشاره مستقیم رهبری در فرمان هفت ماده ای خود بر رسالت فرهنگی آستان قدس، چرا تا به حال هیچ اقدامی برای کنسرت ها که معضل فرهنگی خاص مشهد است انجام نشده؟
آیا فکر نمی‌کنید همین سکوت و عدم ورود درست و برنامه ریزی در تولی گری و یا جریانسازی در این امر، یکی از علل اتفاقات اخیر مشهد و گاها هنجارشکنی ها می‌باشد؟
و مگر نه اینست که جنابعالی طرفدار و خواهان کنسرت هنجارمند بوده اید، پس چرا سیاست آستان قدس در این مورد صرفا دست روی دست گذاشتن بوده و چرا جایگاه رسالت فرهنگی آستان قدس در این زمینه به فراموشی سپرده شده است؟

4⃣در طول جلسه مطرح کردند که جوان مومن انقلابی ساختار شکن نیست ولی ما معتقدیم که اتفاقا جوان مومن انقلابی ساختار شکن و به دنبال اصلاح امور است

5⃣انتظار ما از ظرفیت آستان قدس برای رسیدگی به مشکل حاشیه نشینی و فقر بیشتر از اقداماتی است که تا به حال انجام شده و خواستار ط جدی و انقلابی این امر از طرف شما هستیم.
در این شرایط که مشکلات و اقتصادی و معضلات حاشیه نشینی فشار مضاعفی به قشر ضعیف مشهد وارد کرده و با توجه به تکلیف و وظیفه ای که آستان قدس در این زمینه دارد، توصیه میکنیم با دوری از تشریفات و برگزاری ساده تر مراسمات اینچنینی،توجه ویژه تری بر مستضعفین داشته باشید.
💢در همین راستا، نمایندگان انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی که در این جلسه حاضرند،افتخار استفاده از ضیافت افطار و سفره ی اطعام حضرت رضا را به حاشیه نشینان تقدیم میکنند، باشد که همین امر موجب تمرکز بیش از پیش آستان قدس در رفع این معضل باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بهتر نیست دولت بی خاصیت اقای روحانی به حاشیه نشینی و فقر برسه این اقایون بهتره با این همه رسانه و امکاناتی که در داخل و خارج دارن به فکر رسیدن به فقر باشن بیخودی حاشیه درست نکنید بجای فرار از گند هایی که زدین

    6
    9
  2. البته که فقط و تنها این آقایون وظیفه کمک و دستگیری از مظلومین رو دارند ،و بقیه مسولین وظیفشون فقط لفاظی و وعده های به ظاهر زیبا دادنه!
    اگه یخورده بدون بغض و کینه به دوربرتون نگاه کنین متوجه میشین که آستان قدس تا چه اندازه به حاشیه شهر کمک میکنه.(چند برابر مدعیان به اصلاح دلسوز مردم)
    و اینم با شرکت کردن و نکردن، جوگیرانه شما تو افطاری تغییری نمیکنه
    🙂 🙂

  3. طرفداران اصلاح طلبا از مغزشون کمک نمی گیرن تا واقیت ها را ببینن ، بیشتر تبعیت متعصبانه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا