خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه مشهد: از مسوولان مطالبه کنید، از نظام ن‍باید مطالبه کنید!

امام جمعه مشهد معتقد است: مطالبه آرمان از مسوولان است که ادعا کردند مردم به ما رأی دهید و ما نماینده مجلس شویم، رفتند نماینده مجلس شدند و آنجا به فکر مردم نیستند، موقعیت خاص نظام را در نظر نمی‌گیرند، آرمان‌های عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را زیر پا می‌گذارند، از آنان مطالبه کنید، از نظام نباید مطالبه کنید.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از وبسایت آیت‌الله علم‌الهدی، خطیب نماز جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 11 خردادماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز ولادت امام حسن (علیه‌السلام)، اظهار کرد: دومین روز میلاد مسعود سبط اکبر، امام مجتبی (علیه‌السلام)، اولین دردانه بیت علی و زهرا را به شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، نام امام حسن (علیه‌السلام) با عنوان مظلومیت آن‌هم یک مظلومیت فوق‌العاده اسرارآمیز، آمیخته است.

ایشان ادامه داد: مظلومیت امام مجتبی (علیه اسلام)، تابلوی به تمام معنایی از سیمای مظلومیت امیرالمؤمنین است که اول مظلوم عالم هست، یعنی اگر کسی می‌خواهد بفهمد علی چقدر مظلوم بوده، آن را در تابلوی شفاف مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) نگاه کند؛ در مسجد می‌رفت، خطیب بالای منبر به پدرش علی دشنام می‌داد، در کوچه و بازار، یا مذل المؤمنین خطاب می‌کردند و در خانه، سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت.

ریشه مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام)، بی‌بصیرتی مردم بود

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: انگیزه این مظلومیت، آیا فقط ظالمان آن روز بودند، جریان ستمگر بنی‌امیه بود، ریشه مظلومیت امام مجتبی (علیه‌السلام)، در بی‌بصیرتی مردم بود، مردم بصیرت نداشتند؛ این‌که یک شب در لشکر 100 هزار نفره امام مجتبی می‌خوابند، صبح فرمانده با 80 هزار نفر به لشکر معاویه می‌پیوندد، به خاطر بی‌بصیرتی مردم است و این اتفاق کار حجت بارقه الهی را در جامعه به کجا می‌رساند و چه می‌کند بی‌بصیرتی و بی‌توجهی مردم.

ایشان تصریح کرد: این ملاک در مقام شناخت افراد باید برای ما روشن باشد؛ عده‌ای آدم‌ها این‌طرف میز هستند، خمپاره می‌روند آن‌طرف میز، این‌طرف با رهبری و ولایت هستند، یک‌مرتبه می‌روند آن‌طرف میز و در مقابل ولایت می‌ایستند؛ در قصه امام مجتبی که به مظلومیت ایشان انجامید، از آدم‌هایی که این‌طرف میز بودند، عبیدالله بن عباس، دو فرزندش را عامل معاویه در یمن سر برید و خودش مجبور به فرار شد به‌عنوان یک پدر دو شهید که فرزندانش این‌طور شهادت پیدا کردند، آمد جذب جریان امیرالمؤمنین شد تا جایی که فرمانده لشکر امام حسن شد اما در یک فرماندهی، صبح سربازان بلند شدند و فرمانده خودشان را ندیدند، دنبالش گشتند، دیدند از دم اردوگاه به‌طرف اردوگاه معاویه چند سکه افتاده، معلوم شد نصف شب کیسه زر آمده پیش عبیدالله و او پول‌ها را برداشته و رفته آن‌طرف.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: از این‌طرف میز به آن‌طرف میز رفتن، در جامعه ما ایجاد خطر می‌کند، این تجربه و عبرت سختی در تاریخ اسلام است که آدم‌هایی این‌طرف میز هستند و بعد می‌روند آن‌طرف میز، این‌ها مشکل ایجاد می‌کنند؛ شرایط امروز کشور ما از این نظر بسیار حساس است که به چنین وضعی دچار شدیم به خاطر این‌که آمریکا، یک عنصر تفاله شکست‌خورده در همه مبارزات، توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که 40 سال با ما جنگیده، قدرتی که می‌گوید اول قدرت دنیا هستم، 40 سال کارنامه‌اش شکست.

کارنامه 40 سال مقابله آمریکا با ایران، سراسر شکست است

ایشان خاطرنشان کرد: چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات روی کار آمده، 40 سال کارنامه او در مقابل ایران شکست و افتضاح است و کارش به‌جایی رسیده که روی کره زمین مملکتی وجود ندارد که پرچم آمریکا را آتش نزند، حتی مملکتی که ازناب آمریکا در آنجا حاکم‌اند، مملکتی که با مزدورانش می‌خواهد کشور را کنترل کند مثل عربستان سعودی، قدرتی که می‌گوید من اول قدرت دنیا هستم، بعد از فروپاشی شوروی همه‌چیز دنیا من هستم و در کارنامه قدرت‌مداری‌اش 40 سال همه‌اش شکست است، اطراف ما را محاصره کرده اما مثل سگ پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: حمیت، قدرت و پایمردی شما مردم اول قدرت دنیا را به زانو درآورده که نمی‌تواند حرکت نظامی علیه ما انجام بدهد، به انواع توطئه‌ها و فتنه‌های مزورانه سیاسی متوسل می‌شود، تحریم اقتصادی و حصر اقتصادی می‌کند، نفوذ جاسوسی می‌کند و انواع و اقسام توطئه‌ها را انجام می‌دهد، در چنین موقعیتی، بی‌بصیرتی مردم اول مشکلی است که برای ما پیش می‌آید که مردم ما بصیرت نداشته باشند، آدم‌ها را نشناسند، زاویه با رهبری را تشخیص ندهند، آدم‌ها را به‌عنوان سابقه کت بسته تسلیم شوند و نفهمند این آدم روزی برای قدرت‌یابی دنیای خودش آمد پشت سر رهبر اما امروزی که با رهبری زاویه پیدا کرده است، با یک عنصر التقاطی منافق تفاوتی ندارد.

مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند

ایشان با گلایه از مردم نسبت به عمل نکردن حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: باید در مقابله با حصر و توطئه اقتصادی آمریکا علیه خودمان توجه داشته باشیم، از 4، 5 سال قبل رهبری نسخه را دادند که با این نسخه در مقابل استکبار و آمریکا بایستیم، در عرصه اقتصاد مقابله کنیم و این توطئه آمریکا را مثل همه توطئه‌ها با شکست مواجه کنیم اما متأسفانه در اجرای این نسخه رهبری، هم مردم ما مقداری کوتاه آمدند و هم مسؤولان ما کوتاه آمدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: مردم ما کوتاه آمدند؛ می‌گویند جنس خارجی مصرف نکنید و بازارتان، بازار کالای غیر ایرانی نباشد اما متأسفانه بازار ما بازار کالای خارجی شده، یا از مسیر مستقیم رسمی و یا قاچاق، منقل خارجی وارد کردند! مگر در مملکت ما نیاز به منقل چقدر است که منقل ایرانی استفاده نکنیم، منقل خارجی بخریم؟ این را چه کسی می‌خرد؟ خریدارش در بازار کجاست؟ با کمال شرمندگی باید عرض کنم ملت ما در این امتحان درست از این امتحان درنیامد، مردم ما اینجا پای نظام نایستادند.

ایشان گفت: رهبری فرمودند امسال سال حمایت از کالای ایرانی، در خانواده شما متدینین و حزب‌اللهی‌ها، میزان مصرف کالای خارجی چقدر پایین آمده؟ ما واقعاً کوتاه آمدیم و مسؤولان ما نیز کوتاه آمدند و جلویش را نگرفتند، قاطعانه برخورد نکردند، برخورد جدی‌تر از این‌ها می‌خواهد، یک‌وقتی رهبری فرمان دادند کالای قاچاق را آتش بزنید، تا این درجه و کجا چنین برخوردی از مسؤولان نظام با مسئله قاچاق شد؟ آنان هم کوتاه آمدند.

اقتصاد مقاومتی، مدیریت اقتصاد خانواده در اقتصاد داخلی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این‌که مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر توطئه اقتصادی دشمن، مقاومت با ریاضت فرق دارد، کشورهای اروپایی مردم را به ریاضت دعوت می‌کنند، رهبری مردم را به مقاومت دعوت می‌کنند، مقاومت یعنی مردم بیایند جریان هزینه زندگی خودشان را مدیریت کنند، در خط اقتصاد داخلی جریان مصرف خودشان را تنظیم کنند و مسؤولان نظام نیز در حل مشکلات مردم، مجاهده کنند و مدیریت جهادی پیاده شود، نظام ما یک نظام اروپایی و بلد کفر نیست که به مردم بگوید نخورید، نپوشید و مصرف نکنید، معنای اقتصاد مقاومتی، مدیریت هزینه است، تنظیم زندگی با اقتصاد داخلی و رشد اقتصاد داخلی است، مسؤولان نیز فداکاری کنند، مجاهده کنند، روز و شب بدوند و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند؛ اگر بنا شد مردم در تحملی بعضی شدائد مقاومت کردند اما مسؤولیت‌های نظام، دولت و مجلس درصدد حل مشکلات آنان برنیامد، می‌شود اقتصاد ریاضتی نه اقتصاد مقاومتی، بیایند مشکلات مردم را حل کنند.

8 سال رشادت کامیون داران در دفاع مقدس

ایشان به رشادت‌های کامیون داران در جریان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این مملکت 8 سال دفاع مقدس داشتیم، در این 8 سال، تمام تدارکات پشت جبهه به‌طرف جبهه و مهمات پشت جبهه، به‌وسیله همین اتحادیه کامیون داران انتقال پیدا می‌کرد، حمل‌ونقل 8 سال دفاع مقدس را اتحادیه کامیون داران آن روز که خودشان افراد جبهه‌ای و متدین بودند عهده‌دار شدند، کامیون‌های اینان را خمپاره منفجر می‌کرد، ابزار این‌ها زیر باران توپ دشمن قرار می‌گرفت، بر سر این‌ها بمب انداخته می‌شد اما این‌ها برنگشتند، اعتصاب نکردند، دست به کاری نزدند و مرد و مردانه ایستادند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این برادران کامیون دار ما بدانند این جبهه همین الآن هم هست، این جنگ را آمریکا هم دارد، چطور شد آن روز ایستادید، ماشین‌های شما را خمپاره زدند، بمب باران کردند و شما ادامه دادید آن مجاهده و مقاومت خود را، الآن که دشمن آمده اقتصاد کشور را هدف قرار داده و می‌خواهد ما را مستأصل کند، شما دست به اعتصاب می‌زنید؟ این اعتصاب مثل رفتن از این‌طرف میز به آن‌طرف میز است، یعنی کاری که لشکر امام حسن کردند؛ یعنی شمایی که در تاریخ 8 سال دفاع مقدس، اتحادیه کامیون داران و صنف کامیون داران کردند، الآن به‌عنوان دستیاری آمریکا که ما را در مخاطره قرار داده، این‌ها دست به اعتصاب بزنند و اعتصاب کنند؟ این درست است؟ معنای اقتصاد مقاومتی است که ما لاستیک نداریم، خرجمان چنین است و کرایه‌مان چنان است؟

مسؤولان کاری نکنند که کارد به استخوان مردم برسد

ایشان افزود: از عزیزان مسؤول می‌خواهیم کاری نکنید کارد به استخوان مردم برسد و مردم انقلابی و شهید داده و جان داده در راه انقلاب، در مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند، مشکلات مردم را حل کنید، نگذرید کار به اینجا برسد؛ اگر بنا شد ما مردم همه مشکلات را تحمل کنیم و مسؤولان نیز در مدیریتشان جهاد کنند، می‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم اما اگر مردم ما تحمل نکردند، مثل یک کشور غربی کافر فکر کنند اینجا هم فرانسه و انگلیس است و باید دست به اعتصاب بزنند، در انگلیس و فرانسه دولت مال مردم نیست، دولت مال یک‌مشت دزد و چپاولگر است، دولت مال افرادی است که آمدند بچاپند و بروند.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: در این مملکت شما مردم خودتان آمدید نماینده مجلس انتخاب کردید، رئیس‌جمهور انتخاب کردید و این نظام را خودتان حمایت کردید و خودتان تصمیم می‌گیرد، مقابل چی می‌خواهید بایستید؟ مقابل خودتان؟ عزیزان ما مقاومت کنند، مسؤولان ما نیز به حکم تکلیف و وظیفه انقلابی‌شان سعی کنند مشکلات مردم را حل کنند تا کارد به استخوانشان نرسد.

تحقق آرمان‌های نظام را از مسؤولان مطالبه کنید نه نظام

ایشان به توطئه‌های دشمن در تضعیف نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: دشمن به دنبال توطئه سیاسی هم هست، مقام معظم رهبری نکته‌ای در فرمایشات چند روز پیششان با دانشجویان داشتند، ادامه مطالبه گری است، باید آرمان‌ها را مطالبه کنند اما بحث این است که چگونه؟ آیا آرمان‌ها را از خود نظام مطالبه کنند یا از مسؤولان؟ این نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است، اگر بخواهید از نظام آرمان‌های خودتان را مطالبه کنید و نظام را تضعیف کنید و با آن دربیفتید به اسم مطالبه آرمان، این است که بر سر شاخه نشستی و بن می‌بری می‌شود؛ مطالبه آرمان از مسؤولان است، اگر بنده به‌عنوان یک مسؤول در تحقق آرمان شما تخلف می‌کنم، از من مطالبه کنید، چرا از نظام مطالبه می‌کنید و سراغ ستون خیمه نظام می‌روید؟ از من مسؤول پیگیری کنید.

دشمن می‌خواهد همه خرابی‌ها را پای نظام بیندازد

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مطالبه آرمان از اشخاصی است که ادعا کردند مردم به ما رأی دهید و ما نماینده مجلس شویم، رفتند نماینده مجلس شدند و آنجا به فکر مردم نیستند، موقعیت خاص نظام را در نظر نمی‌گیرند، آرمان‌های عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را زیر پا می‌گذارند، از آنان مطالبه کنید، از نظام نباید مطالبه کنید، نظام ابزار تحقق آرمان‌های شماست، نمی‌شود به این ابزار حمله کرد، اگر آقایی جواب نداد، از بالاترش، جواب نداد، مقابله در برابر نهاد مسؤول باشد نه نظام؛ دشمن در خط این است که همه خرابی‌ها را به پای نظام بریزد و مردم را از نظام مأیوس کند و از حمایت از نظام منصرف کند، این توطئه مزورانه دشمن و آمریکاست، نباید به خاطر مشکلاتی که داریم نباید نظام را زیر سؤال ببریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. [جریانی] که اجازه فعالیت به مسوولین نالایق و دورو می دهد باید شدید ترین انتقادات را بپذیرد و غیر از این نباشد

  2. آقای علم الهدی قبل از آنکه از کامیونداران بپرسد باید به این سوال جواب دهد که آن موقع که کامیونداران عزیز در حال رشادت به خرج دادن بودند آقای علم الهی کجاتشریف داشتند؟ بعد که دوران رشادت ها تمام شد کامیونداران کجا هستند و آقای علم الهی کجا تشریف دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا