خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدام پرونده ۱۳۸۴؟

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت خاتمی، لینکی را در توییتر گذاشته است که متن آن به پرونده‌ای در سال 84 اشاره دارد.

بخشی از متن لینکی که آقای رمضان زاده گذاشته، در پی می آید:

پیش از آن‌که حسن روحانی در مناظره سوم کاندیداهای ریاست‌جمهوری، از پرونده ۸۴ محمدباقر قالیباف سخنی به میان بیاورد [لینک]، این مصطفی هاشمی‌طبا بود که خونسرد و سربسته به آن اشاره کرد!

تنها دقایقی پس از آن‌که قالیباف در مناظره‌ی سوم، یک برگه کاغذ A4 را رو به دوربین نشان داد و هم‌زمان نسخه‌هایی از آن را روی کانال‌های تلگرامی پرشمارش منتشر کرد تا اعلام کند که جز ۲۸ میلیون تومان، پولی در حساب‌های بانکی‌اش ندارد! نوبت به هاشمی‌طبا رسید تا به اشارتی پر معنا بگوید که دارایی کاندیداها اهمیتی ندارد بلکه در انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌تر و درست‌تر آن است که آن‌ها از «منابع مالی ستادهایشان» بگویند و آن‌‌ها را با اسم و مشخصات اعلام کنند.

… بخت از قالیباف برگشته بود و گویی مهلت‌اش به سر آمده بود و با پرده‌دری، شخصا حسن روحانی، رئیس‌جمهور مستقر و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در سال «۱۳۸۴»، را وادار کرد تا پرده از اشارات هاشمی‌طبا بردارد و از پرونده‌ای سخن بگوید که اگر «مردانگی» او نبود و در دبیرخانه [شورای امنیت ملی] با بعضی‌ها دعوا نکرده و جلوی انتشار آن‌را نگرفته بود، قالیباف آن‌ روز آنجا ننشسته بود.

… دوسال پیش، زمانی‌که سخنان رحمان فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، در خصوش «ورود پول‌های کثیف به انتخابات» جنجالی شد، عبدالله رمضان‌زاده، دبیر و سخن‌گوی دولت اصلاحات، در گفت‌وگویی با روزنامه شرق (۲۸ اردیبهشت ۹۴) از «گزارشی» خبر داد که «ستاد مبارزه مخدر در دوره آخر دولت آقای خاتمی» تهیه کرده و «آن‌را به رئیسی دولت نهم تحویل داد».

«۱۳۸۴» همان سالی است که محمد خاتمی دولت را به احمدی‌نژاد سپرد. رمضان‌زاده در این گفت‌وگو از وزیر کشور می‌خواهد «همان گزارش را علنی کند»، چون نشان می‌دهد که «پول کثیف وجود دارد یا نه» یا «پول کثیف وارد حوزه انتخابات می‌شود یا نمی‌شود؟».

رمضان زاده در ادامه می‌گوید: «بالاخره در انتخابات گذشته آقای روحانی پولی خرج کرده است، آقای جلیلی پولی خرج کرده، آقای قالیباف پولی خرج کرده، آقای عارف پولی خرج کرده، اینها بیایند لیست هزینه‌ها و درآمدهای‌شان را بگویند. مدعی‌اند که مردم کمک کرده‌اند؟ خب اعلام کنند چه کسی کمک کرده است؟»

دو سال پیش، زمانی‌که رمضان‌زاده هنگامی که این مطلب را در فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت، نوشت «چرا گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نقش پول‌های کثیف در انتخابات ۸۴ منتشر نمی‌شود؟»

… هفته گذشته، رمضان زاده، پیش از مناظره دوم توییت کرد: «پیشنهاد: امروز که مناظره سیاسی است بحث ورود پول کثیف ناشی از ترانزیت مواد مخدر به انتخابات از همه سوال شود».

و مدتی بعد نوشت: «چند نفر از ۴%؛ دوستان خبرنگار اسامی حامیان اصلی قالیباف در سیستان و بلوچستان در سال ۸۴ را سوال کنند ‏شغل شریفشان را….ادامه دارد».

و رمضان‌زاده ادامه داد: «‏یک نفر از آن ۴%؛ دوستان خبرنگار علت دستگیری برادر جناب سرهنگ را وقتی ایشان فرمانده نیروی انتظامی بودند سوال کنند».

و سرانجام اشارات و توییت‌های متعدد دبیر دولت اصلاحات، به قالیباف، پول‌های کثیف، مواد مخدر، منابع مالی ستادها، جمعه، دقایقی پس از سخنان اشاره حسن روحانی به پرونده ۱۳۸۴ قالیباف، با این توییت (فعلا) به پایان رسیده است: «پرونده ۸۴؟ دوستان خبرنگار کجایید؟»

رحمان فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، زمانی که از ورود پو‌ل‌های کثیف به ستادهاو انتخابات سخن گفت، گفته بود: «به عنوان مثال فردی که به عنوان کاندیدای شورای شهر وارد این عرصه شده بود برای جریان انتخاباتی خود دومیلیارد تومان هزینه کرده و مدعی است دوستان و رفقایش این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند ولی سوال اینجاست که دوستان و رفقای وی چه نذری داشته‌اند که این پول را برای انتخابات این فرد هزینه کردند.»

 

گزارش مناظره سوم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا