خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقلیل گرایی در فهم رویدادها | عماد باقی

«عماد باقی»، حقوقدان و فعال حقوق بشر در یادداشتی تلگرامی نوشت:

«انگار به مسیر انحرافی و چون کبک سر در برف فرو بردن عادت کرده ایم. در تازه ترین نمونه، چندروز است خبری از مدرسه معین به کانون بحث و اعتراض بدل شده در حالی که بسیار فراتر از آن، مسأله بسیاری از مدارس ایران است. اگر در این مدرسه فقط نمایش فیلم مستهجن، سرو مشروب و سیگار برای برخی دانش اموزان توسط ناظم بوده(غیر از این را باقید “احتمالا”و “گویا” آورده اند) که اینهمه جنجال به پا کرده و دستور مقامات را در پی داشته اما در مرداد سال 1393 مجلس اصولگرای نهم در یک گزارش تحقیقی اعلام کرد 74درصد دانش آموزان دارای رابطه غیر مجاز با جنس مخالف و 17ونیم درصد دارای روابط همجنسگرایی بوده اند.

در پایان هم تاکید کرده اند این آمار فقط گوشه ای از حقیقت را نشان می دهد. گزارش مشابهی را هم وزیر کشور درباره سرایت اعتیاد به سنین پایین ارایه کرد(روزنامه جوان25فروردین95 ص3)، چیزی که وزارت آموزش و پرورش آن را انکار می کرد اما از این جنجال ها و شکایت ها و دستورات خبری نشد.

اگر صورت مسأله درست فهمیده می شد این پدیده شایع و سراسری را به گناه یک ناظم ناشایست تقلیل نمی دادند و یک آسیب شناسی ملی انجام داده و راهکار ملی برایش می جستند که بی تردید نتیجه اش چیزی جز تجدید نظر در تمام سیاست ها و تدبیر های نادرست دهه های اخیر نخواهد بود و اگر این نگرش وجود داشت، وداع با آن سیاست های آسیب زا شجاعتی را می طلبید که اغلب زمامداران کنونی ایران به نظر می رسد فاقد آن باشند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا