خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح صداوسیما درباره‌ی علت سانسور سریال رمضانی شبکه سه

بعد از سانسور سکانسی از سریال «رهایم نکن» مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره این اتفاق توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره حذف صحنه مربوط به تجاوز در سریال «رهایم نکن» توضیح داد: «در بازبینی مشخص شد که میزان خشونت این صحنه بالاست و با توجه به این‌که مخاطبان بسیاری لحظه افطار بیننده سریال هستند، بنابراین باید این میزان خشونت کمتر می‌شد، زیرا مخاطب آسیب می‌دید.»

مهدی روشن‌روان افزود: «از سوی دیگر با توجه به اتفاق اخیر مدرسه غرب تهران و تنش جامعه، بهتر بود این صحنه تعدیل شود. این ملاحظه فقط در ارتباط با سریال «رهایم نکن» نیست و شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.»

او ادامه داد: «البته ما جلسه‌ای با عسگرپور کارگردان خواهیم داشت تا میزان صحنه‌های ناراحت‌کننده کمتر شود. آنچه اهمیت دارد، مخاطب است و باید ما قبل از هر چیز به مخاطب فکر کنیم.»

این مدیر گروه در ادامه تصریح کرد: «وقتی سریالی از یک شبکه پخش می‌شود، حق حرفه‌ای مسئولان است که درباره بخش‌های مختلف آن دخل و تصرف داشته باشد. این شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.»

روشن‌روان با اشاره به مشاوران و صاحب نظران شبکه گفت: «ما برای ساخت هر سریالی مشورت‌هایی با حضور صاحب نظران داریم. ضمن این‌که با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در سطح جامعه افتاده، وظیفه داریم با اشراف کامل و بنا به مصلحت مردم عمل کنیم. ما درباره علل و عوامل بزه‌ها و عواقب آن توضیح می‌دهیم، ولی به تصویرکشیدن خود ناهنجاری و بزه باید به حداقل ممکن برسد.»

او در پایان عنوان کرد: «به تصویر کشیدن یک بزه با حداکثریت تصاویر درست نیست، بلکه ما به ریشه، ابعاد، پیامدها و راه‌های برون‌رفت باید بپردازیم. بر‌اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تماس مخاطبان با روابط عمومی در این سریال صحنه‌های ناخوشایند و ناهنجار بیش از اندازه به تصویر کشیده شده و این هنگام افطار درست نیست. ضرورتی ندارد تا این میزان تلخی نشان داده شود. در هر صورت ما به دقت همه صحنه‌های این سریال را با حضور صاحب‌نظران بررسی کردیم و مصلحت در حذف این صحنه‌ها بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا