خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش میانجی‌گرانه عمار حکیم در ارتباط صدر و عامری

  پس از انتخابات پارلمانی عراق، دیدارهایی میان گروه ها و ائتلاف های مختلف عراقی به انجام رسید و این گفت و گو ها در طول ماه مبارک رمضان ادامه یافت.
به گزارش شفقنا یکی از این دیدارها، دیدار سید مقتدی صدر رییس ائتلاف سائرون  با آقای عامری رییس ائتلاف فتح بود. پس از این دیدار مواضع صدر نسبت به ایران تغییرات محسوسی داشت و او در ادبیات خود لحن ملایمتری در قبال ایران به کار بست و دیگر از مواضع شدید او  که پس از دیدار با بن سلمان از او شنیده می شد خبری نبود تا جایی که احتمال ائتلاف های تازه ای در عراق بالا گرفته که پیش از انتخابات تصور آن دور از ذهن بود. البته باید منتظر ماند و دید پس از ماه مبارک رمضان و در یک ماه آینده منجر به چه نتایجی خواهد شد و آیا این دیدارها گره انتخاب نخست وزیر که به نظر می رسد با پیچیدگی هایی مواجه است را تا چه اندازه باز خواهد کرد ولی تا همین اندازه نیز افق هایی گشوده شده است.
درباره دیدار صدر و عامری گفته می شود، سید عمار حکیم که ارتباط صمیمانه ای با سید مقتدی صدر دارد و هر دو شخصیت اعتماد خاصی به هم دارند، نقش مهمی ایفا کرده است.
سید عمار حکیم و جریان الحکمه در انتخابات عراق به شکل مستقل وارد انتخابات شد و توانست ۲۰ کرسی را به خود اختصاص دهد. این جریان به دلیل مواضع ملایم و روحیه معتدلی  که  داشته است، تواسنته  با همه جریانات و ائتلافات عراقی رابطه حسنه ای بر قرار کند و در مواردی نقش میانجی را ایفا نماید که نمونه آن دیدار ائتلاف صدر و ائتلاف عامری و لحن ملایم تر صدر است. با توجه به انشقاقات و شکاف های سیاسی  موجود در عراق، به نظر می رسد نقش الحکمه در سپهر سیاسی عراق به مرور برجستگی بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا