خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واگذاری زمین به این سازمان کاملا قانونی است؟

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با بیان اینکه با تنظیم صورتجلسه‌ زمین مذکور به سازمان قضایی تحویل شده است افزود: در مجاورت زمین ما بخشی از اراضی به دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی،‌دادگستری و برخی نهادهای دیگر واگذار شده است که مساحت اراضی آن‌ها بسیار زیاد است.
به گزارش انصاف نیوز، معماری نیوز در این باره نوشت: روز گذشته (چهارشنبه) سایت خبری معماری نیوز متن مصاحبه ای با دکتر اکرمی، رییس دانشگاه هنر با عنوان” تصرف غیرقانونی زمینهای دانشگاه هنر توسط نهادهای دولتی / دادسرای کرج کارکنان حراست دانشگاه را بازداشت کرد” را منتشر کرد.
در این مصاحبه رئیس دانشگاه هنر به تصرف غیرقانونی زمین های در اختیار این دانشگاه توسط سازمانهای دولتی و ورود عوامل سازمان قضایی نیروهای مسلح برای اجرای عملیات ساخت و ساز و متعاقب آن دستگیری 5 تن از کارمندان حراست این دانشگاه توسط عوامل دادسرای کرج اعتراض کرد.
پس از انتشار این خبر و طی تماس تلفنی سایت معماری نیوز با غلامرضا ترکی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز، وی ادعای دانشگاه هنر مبنی بر غیرقانونی بودن واگذاری را رد کرده و به قانونی بودن واگذاری که به تایید استانداری البرز و اداره راه و شهرسازی رسیده است، تاکید کرد.
در عصر همان روز وی در واکنش به خبر معماری نیوز، طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا، ضمن تکذیب خبر، تهدید به شکایت از سایت خبری معماری نیوز و دانشگاه هنر کرد که در ادامه خبر، متن کامل آن منتشر می شود.
در بخشی از مصاحبه وی آمده است: « رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز تصریح کرد: لذا خبری که در سایت «معماری نیوز» منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح کارکنان حراست دانشگاه را بازداشت کرد کذب محض است و به همین دلیل من از سایت منتشرکننده خبر و همچنین رییس دانشگاه هنر که این خبر کذب را اعلام کرده است شکایت می‌کنم.» 
 
البته بایستی یادآور شد که حتی در تیتر خبر معماری نیوز نیز عنوان شده است: دادسرای کرج کارکنان حراست دانشگاه را بازداشت کرده است نه سازمان قضایی نیروهای مسلح! و پرسش اینجاست که چگونه جناب آقای ترکی، از واژه « دادسرای کرج» استنباط « سازمان قضایی نیروهای مسلح» را کرده اند؟
در پایان ذکر این نکته ضروری است که در سالهای اخیر متاسفانه شاهد بوده ایم که  در برخی موارد اصل سند واگذاری و یا تغییر کاربری زمین درست و قانونی است. اما مسیر طی شده یا غیر شفاف بوده و یا مراجع ذیصلاح برای صدور این گونه پروانه ها؛ صلاحیت  کافی برای واگذاری نداشته اند.
مانند: ورود غیر مجاز کمیسیون ماده 5 به تغییر کاربری «بوستان مادر» از پارک به مجتمع مسکونی-تجاری که توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ابطال شد.
و یا طی مسیر غیر شفاف در پروژه اطلس مال و یا واگذاری غیرقانونی کاخ شمس در کرج  که از قضا آنها هم ابطال شدند!
و یا تغییر کاربری باغ شیراز برای احداث 2 برج تجاری- مسکونی که از قضا مجوز صادره آن هم که توسط کمیسیون ماده 5 و شهرداری شیراز صادر شده بود هم توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ابطال شد.
علی‌ایحال سایت معماری نیوز آمادگی خود را جهت انتشار مستندات قانونی سازمان قضایی نیروهای مسلح  در خصوص نحوه واگذاری این زمین و همچنین توضیحات تکمیلی دانشگاه هنر، جهت تنویر افکار عمومی و شفاف شدن کامل موضوع،  اعلام می دارد.
متن مصاحبه  غلام‌عباس ترکی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز با ایسنا: 
 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز ضمن تکذیب خبری مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین دانشگاه هنر و بازداشت ماموران حراست این دانشگاه تاکید کرد که از رییس این دانشگاه به اتهام نشر اکاذیب شکایت خواهد کرد.
غلام‌عباس ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره انتشار مطلبی مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین و بازداشت ماموران حراست دانشگاه هنر توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز گفت: من وقتی این خبر را دیدم تعجب کردم لذا حضور نیروهای سازمان قضایی نیروهای مسلح در آنجا و همچنین بازداشت ماموران حراست دانشگاه توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح را تکذیب می‌کنم.
وی گفت:‌ موضوع از این قرار است که شش هزار متر زمین از سوی راه و شهرسازی با موافقت استانداری در مجاورت اراضی دانشگاه هنر به ما واگذار شده و اسناد واگذاری هم موجود است.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با بیان اینکه با تنظیم صورتجلسه‌ زمین مذکور به سازمان قضایی تحویل شده است افزود: در مجاورت زمین ما بخشی از اراضی به دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی،‌دادگستری و برخی نهادهای دیگر واگذار شده است که مساحت اراضی آن‌ها بسیار زیاد است.
ترکی گفت:‌ پس از تحویل زمین، همکاران ما به همراه نیروهای شرکت پیمانکار به آنجا رفته تا زمین را تسطیح کنند ولی با ممانعت عوامل حراست دانشگاه مواجه شده‌اند.
وی ادامه داد:‌ من به آقای دکتر اکرمی رییس دانشگاه هنر تماس گرفتم و گفتم این میزان زمین با حدود نامشخص به ما واگذار شده و ما آن را خریداری کرده‌ایم. اگر شما نسبت به این واگذاری اعتراضی دارید حق دارید به نهادهای مربوط مراجعه کنید و اعتراض خود را اعلام کنید. اگر واگذاری را ابطال کردند به ما در جای دیگری زمین می‌دهند یا اینکه پول ما را برمی‌گردانند. ما ادعای خلاف قانون نداریم. ما یک روند را طی کرده‌ایم و در نهایت به ما شش هزار متر زمین واگذار کرده‌اند تا یک سایت قضایی آموزشی راه‌اندازی کنیم.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز افزود: آقایان ظاهرا این را نپسندیدند و ممانعت خود را ادامه دادند؛ لذا من به طور مکتوب این موضوع را به ریاست دانشگاه هنر اعلام کردم و گفتم شش هزار متر زمین از سوی نهادهای مذکور به طور قانونی به ما واگذار شده است. اگر اعتراضی دارید آن را از طریق قانونی مطرح کنید اما دستور دهید که از اعمال قدرت شخصی و اقدامات فراقانونی خودداری شود. در غیر این صورت من هم مانند همه شهروندان این کشور و البته به عنوان یک شخص حقوقی حق شکایت دارم.
وی اظهار کرد:‌ متاسفانه نامه هم تاثیری نداشت و در نتیجه من از طرف سازمان قضایی شکایتی را به دادستانی عمومی و انقلاب نوشتم. یعنی به دادگستری شکایت کردم و گفتم این اسناد واگذاری زمین به ماست ولی ممانعت از حق صورت می‌گیرد.
ترکی گفت: با طرح شکایت اقداماتی از سوی دادگستری استان انجام شده است. یعنی پرونده تشکیل شده و دادستان یا بازپرس به کلانتری محل دستوراتی داده‌اند و در نهایت دستور جلب ممانعت‌کنندگان از حق توسط قاضی صادر شده و چند نفر دستگیر شده‌اند.
وی اظهار کرد: عرض من این است که چه اقدام خلاف قانونی انجام شده است؟ اولا ما صرفا شکایت کرده‌ایم و کسی را بازداشت نکردیم. ما مانند دیگر شهروندان شکایت خود را در مرجع صالح مطرح کردیم و اگر اقداماتی شده و کسی دستگیر شده قاضی دستور داده است.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز تصریح کرد: لذا خبری که در سایت «معماری نیوز» منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح کارکنان حراست دانشگاه را بازداشت کرد کذب محض است و به همین دلیل من از سایت منتشرکننده خبر و همچنین رییس دانشگاه هنر که این خبر کذب را اعلام کرده است شکایت می‌کنم.
وی گفت: ما صرفا شکایت کرده‌ایم وگرنه نه قاضی سازمان قضایی دستوری داده و نه نیروهای ما کاری کرده‌اند. ما به دادگاه صالح شکایت کرده‌ایم و دادگاه صالح هم در حال رسیدگی است. ضمن اینکه ما مانند سایر نهادهایی که در آنجا زمین خریداری کرده‌اند اسناد قانونی داریم.
ترکی گفت: لذا خبری که منتشر شده هم درخصوص حضور نیروهای سازمان قضایی، هم درخصوص تصرف غیرقانونی و هم درخصوص بازداشت کاملا کذب است.
وی افزود: به همین منظور من به دلیل انتشار این خبر که تیتر و محتوای آن کاملا کذب است شکواییه‌ای به اتهام نشر اکاذیب علیه رییس دانشگاه هنر تنظیم کرده‌ام و آن را به مرجع صالح تقدیم می‌کنم تا کسی که خبر کذبی را منتشر کرده نسبت به آن پاسخگو باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا