خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: نیروهای ارزشی از گذشته به نظم و قانون توجه داشتند

مسوول آستان قدس رضوی گفت: نیروهای ارزشی همواره در ذهن خود توجه به نظم و قانون و ارزش های انقلابی دارند و این مساله از گذشته تاکنون حکم فرما بوده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در آیین احیا دومین شب از لیالی قدر درحرم مطهر حضرت معصومه (س)،افزود: امروز آمریکایی ها می خواهند مساله فلسطین را در صحرای سینا حل کنند، بخشی از خاک مصر را بگیرند و فلسطینی ها را به آنجا منتقل کنند، به بخشی دیگر از مردم این سرزمین هم در کشورهای همسایه تابعیت دهند؛ می خواهند جریان آوارگی پنج میلیون تن از فلسطینی ها را این گونه حل کنند.

وی با اشاره به این که یاری کردن مظلومان از راهبردها و وصیت های مهم حضرت علی (ع) در شب شهادتشان است، بیان کرد: همان گونه که امام راحل فرمودند توجه به فلسطین و قدس، مساله نخست جهان اسلام است و همواره در اولویت اول سیاست های نظام جمهوری اسلامی قرار داشته است اما در سال های گذشته مستکبران، آمریکایی ها و صهیونیست ها می خواستند این مساله را با ایجاد داعش و جنایت های فراوان به حاشیه برانند تا دیگر مساله فلسطین و قدس، موضوع اول جهان اسلام نباشد.

وی ادامه داد: کمک به مردم مظلوم فلسطین، یمن، لبنان و افغانستان، قبل از آن که در قانون اساس ما ذکر شود، بر اساس سفارش و وصیت حضرت علی (ع) وظیفه ماست تا بشریت باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت نظم در کارها براساس سفارش حضرت علی (ع) در وصیت خود به شیعیان، گفت: در روحیه افراد انقلابی و حزب اللهی نظم در امور نهفته است و تمام کسانی که عشق به امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند باید تقوای الهی و نظم در امور را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی افزود: این غلط است که تصور شود هر کس حزب اللهی است به نظم و قانون و چارچوب ها توجه ندارد؛ نیروهای ارزشی همواره در ذهن خود توجه به نظم و قانون و ارزش های انقلابی دارند و این مساله از گذشته تاکنون حکم فرما بوده است.

وی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اگر به گذشته نگاه کنیم درمی یابیم هر جا موفقیتی برای ما حاصل شده به دلیل توجه به سخنان امام راحل و سفارشات رهبر معظم انقلاب و هرجا مشکلی بوده به دلیل زاویه ای می باشد که در این راه به وجود آمده است.

رئیسی ادامه داد: سخنان و راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته فرمودند، راه را نشان دادند و میدان عمل مسئولان را در این شرایط مشخص کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جمله کارهای مهمی که همه باید در شب های قدر انجام دهیم توبه است، توبه تنها برای یک جوان گناهکار نیست، توبه برای هرکسی است که میدان عملی داشته و می توانسته کاری انجام دهد و این کار را نکرده، همه باید توبه کنیم از همه امکاناتی که خداوند متعال به ما داده اما از آن در راه درست استفاده نشده است.

وی ادامه داد: انسان در این شب به برکت توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد و نیکی ها را برای خود رقم زند.

رئیسی با اشاره به این که همه انسان ها، مخاطب وصیت های حضرت علی (ع) قبل از شهادتشان هستند، گفت: رعایت تقوای الهی، حفظ حقوق همه انسان ها به خصوص خویشان و همسایگان و اهتمام به قرآن، نماز و احکام دین از جمله توصیه های آن حضرت در آخرین لحظات عمر شریفشان بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جهاد با زبان، مال و جان، از دیگر سفارش های حضرت علی (ع) است، همه ما وظیفه داریم به هر نحو از مظلومان دفاع کنیم و شرکت در راهپیمایی روز قدس یکی از نمونه های آن است.

وی گفت: همه ایرانیان و مردم قم که همواره در راه دفاع از مظلومان نمونه بودند در روز جمعه هفته جاری با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس به یاری مظلومان فلسطین خواهند شتافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا