خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته درباره‌ی رژیم اسرائیل | حمزه غالبی

«حمزه غالبی»، فعال سیاسی و رییس کمیته‌ی جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ در توییتر نوشت:

«‏رژیم سیاسی اسرائیل مطابق به مصوبات و قوانین بین المللی یک دولت اشغالگر است. سرزمینهای که حتی سازمانهای بین المللی که تحت نفوذ دولت های غربی متعلق به فلسطینیان قلمداد می شود را اشغال غیر قانونی کرده است.

‏این رِژیم با محاصره از آسمان، زمین و دریا غزه را به بزرگترین زندان سرباز جهان تبدیل کرده است. این رژیم ظالم آشکارا مصوبات نهاد های بین المللی را نادیده می گیرد. تقریبا به همه همسایگانش تجاوز نظامی کرده است و هنوز خاک سوریه و اردن و.. را در اشغال خود دارد.

‏اسرائیل علاوه بر اینکه متجاوز و اشغالگر است یک دولت نژاد پرست و آپارتایدی هم هست. صفت آپارتایدی هم اولین بار رییس جمهوری سابق آمریکا جیمی کارتر برای برای توصیف این رژیم به کار برده شده است. جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا ‏این رژیم با اعلام اینکه هرگز وجود یک دولت فلسطینی را به رسمیت نخواهد شناخت ( طرح دو دولت) رسما و علنی وارد فاز آپارتایدی شده است. یعنی یک عده در قلمرو این رژیم زندگی می کنند. که نه اجازه خروج دارند، نه شهرونده اسراییل حساب می شوند، و نه اجازه دارند دولت مستقل خودشان را داشته باشند.

‏رفتار وحشیانه و خشونت های ظالمانه این رژیم اشغالگر چنان هست که هر آزاده ای در هر گوشه جهان به آن اذعان کند. این خیلی جای بحث ندارد.

‏دولت حاکم بر این رژیم در کنار تاریخ طولانی در تجاوز نظامی به تمام کشورهای همسایه رِژیمی ست که تا حدود 400 کلاهک هسته ای در اختیار دارد مدام تجهیز می شود هم به صورت نظامی و هم به صورت مالی. این رژیم مدام کشور ما را به حمله نظامی تهدید می کند.

‏نتانیاهو لابی جهانی برای دامن زدن به ایران هراسی ایجاد کرده است. در ایران عملیات تروریستی می کند ( ترور دانشمندان هسته ای). دست به خرابکاری های خطرناک می زند ( ویروس اسکات).

‏در اطراف مرز ایران حضور دارد ( کردستان عراق و آذربایجان). و علنا و به صورت فعال برای دامن زدن به شکافهای قومی فرقه ای در ایرن سرمایه گذاری می کند. الان به صورت فعال در جنگ اقتصادی علیه کشور مان فعال است و برای تشدید تحریمها فعالیت می کند.

‏آرزوی من نه فقط به عنوان یک انسان که از دیدن چنین رژیم آپارتایدی و نژادپرستی دلش درد می گیرد بلکه به عنوان یک نفر که عاشق ایران است اینکه چنین رژیمی منحل شود. آرزوی من این است که در آن سرزمین رژیم اشغال گر فعلی با رژیم سیاسی دیگری جایگزین شود.

‏رژیم جایگزینی که نه دیگر از آپارتاید خبری باشد نه از نژاد پرستی نه از تهدید مداوم همسایگان. رژیم سیاسی که عرب و غیر عرب، مسیحی مسلمان یهودی غیر مذهبی در کنار هم زندگی کنند.

‏امیدوارم برای انحلال این رژیم ظالم و اشغالگر رفراندومی برگزار شود. امیدوارم علاوه بر ساکنان فعلی و همه صاحبان این سرزمین که با ناحق از سرزمین مادریشان رانده شده اند و از بازگشت به سرزمین مادریشان محرومند به صورتی دموکراتیک رژیم سیاسی جایگزین را طراحی و تاسیس کنند.

‏من هم مطمئنم چنین رژیم ظالم، نژاد پرست و توسعه طلبی نمی تواند به همین شکل برای همیشه ادامه پیدا کند.

‏و کلام آخر اینکه من هم مطمئنم و دور نیست روزی که چنین لکه ننگی از دامن بشریت پاک شود. تا منطقه ما آرام بگیرد و یهودی و مسیحی و مسلمان و غیر مذهبی در رژیم دموکرات و سکولار که حقوق شهروندی برابر برای همه ساکنانش را به رسمیت بشناسد در کنار هم در صلح صفا زندگی کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. می بایست با اجماع کشورهای اسلامی علیه این رژیم و برگزاری رفراندومی بین المللی که همه فلسطینیان ساکن و غیر ساکن در آن شرکت می کنند، به موجودیتش پایان داده شود، تا هزینه های مبارزه تنها بر دوش ملت ایران نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا