خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اردوغان: آمریکا اعتبارش را از دست داده است

رجب طیب اردوغان گفت آمریکا با به راه انداختن جنگ تجاری، تحریم کشورها و تلاش برای منزوی کردن ایران، اعتبارش را از دست داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، اردوغان گفت: آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند اختلافشان با دیگران را نه از طریق گفت‌وگو که با زبان زور حل کنند. وی که در مجلس ترکیه حاضر شده بود گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه، ایران، روسیه، چین و دیگر کشورها، اعتبارش را از دست داده است.

اردوغان گفت دولت ترامپ با خروج از برجام، فضای ناعادلانه‌ای علیه ایران ایجاد کرده است و اعمال تحریم‌ها، همه همسایگان این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت اقتصاد ترکیه نیرومند است و از پس حملات واشنگتن برخواهد آمد.

اردوغان در انتهای سخنانش گفت امیدوار است رهبران آمریکا استفاده ابزاری از دلار را متوقف کرده و به میز مذاکره بازگردند. از زمان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ ترکیه، روابط آمریکا و این کشور به شدت رو به وخامت رفته و ترکیه، آمریکا را متهم به دست داشتن در این کودتا کرده است.

در معاملات امروز بازار ارز ترکیه، لیر به روند رو به جلوی خود ادامه داد به گونه‌ای که هر دلار به زیر ۶ لیر سقوط کرد و به ازای ۵.۹۹۲۹ لیر مبادله شد. یورو به ۶.۹۱۲۹ لیر رسید و پوند سطح ۷.۷۸۸۰ لیر را به ثبت رساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا