خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی اعتراض انجمن فنی دانشگاه تهران به بازداشت تاجزاده

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به دستگیری سید مصطفی تاجزاده و جمعی از فعالین
سیاسی کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

به نام خداوند عادلِ توانا

چندی است که فضای سرکوب و دستگیری‌ها در کشور بیش از پیش تشدید شده‌است و عده زیادی از فعالین فرهنگی و سیاسی کشور دستگیر شده‌اند. در این میان سید مصطفی تاجزاده، فعال‌سیاسی منتقد، نیز دستگیر شده و همانند کثیری از منتقدین صالح در حبس به سر می‌برد. مشی و منش سیاسی او در کنار این دستگیری سوالاتی را برای همگان به وجود آورده‌است.

بذر امید روز به روز در حال خشکیده‌تر شدنست و ملت و جوانان به مرز یاس و نا‌امیدی کشیده شده‌اند. آثار این مهم را می‌توان از آمار مهاجرت‌های افسارگسیخته و خیل عظیم اعتراضات اقتصادی دریافت.

در مقام مقایسه باید عنوان کرد که سه راه برای آینده کشور به ذهن متبادر می‌شود. اولین راه همان است که با پس زدن مردم و زیر پا گذاشتن جمهوریت نظام، سعی در یک دست کردن قدرت داشته‌باشید، که می‌توان نتایج شوم این امر را در یک سال اخیر به مثابه شکستی مفتضحانه بر شمرد.

دوم آنکه براندازان منفعت طلب با روش و مسلک خود جامعه را به سمت خشونت ببرند و مردم هزینه بر تخت قدرت نشستن آنان را بدهند.

و در آخر، با ایجاد تحول ساختاری، سعی در شکستن این انسداد سیاسی داشته‌باشیم. انسدادی که جز به انحطاط نخواهد انجامید و در نهایت مردم را وادار به راه دوم می‌کند زیرا که توان مردم برای تحمل اوضاع حال حاضر کشور کافی نیست و مردم شریف ما خواستار حداقلی ترین حقوق خودشان هستند.

تاجزاده جز به اصلاح رویه‌های سیاسی و اجتماعی نابجای حکومت نپرداخته و نمی‌پردازد. رویه‌هایی که جز آسیب به بدنه مردم نتیجه‌ای نداشته‌است. تاجزاده، مشی خود را با مجموعه گفت‌وگوهایی که در فضای رسانه‌ای با مردم و دیگر سیاسیون داشته، نشان داده‌است. ایستادگی یک تنه ایشان مقابل براندازان آشوب‌طلب و بانیان وضع موجود و ارائه راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی و امید به آینده این مرز و بوم، از مصادیق بارز منش وی بوده، و هست.

واضح و مبرهن است که هجوم به منزل سید مصطفی تاجزاده در حوالی نیمه شب جمعه و بی خبری خانواده ایشان از وضعیت سلامتشان نیز خلاف قانون می‌باشد و به هیچ عنوان قابلیت توجیه ندارد.

امام علی (علیه‌السلام):
《 آن کس را بر دیگران بِگُزین که سخن تلخ را به تو بیشتر گوید و در آنچه کنی یا گویی، و خدا آن را از دوستانش ناپسند دارد،‌ کمتر یاریت کند. 》( نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، نامه امام‌علی علیه‌السلام به مالک اشتر )

آنچه منتقدان دلسوز انجام می‌دهند مصداق بارز فرمایش مولا علی (علیه‌السلام) می‌باشد. امروزه، از میان برداشتن منتقدان دلسوز و خیرخواه این کشور، مردم را بیش از پیش آزار می‌دهد که این اقدامات تماما از سوی سکانداران فعلی قدرت صورت می‌گیرد.

ای آمرین فعلی حکومت! مردم با شما هم رای نمی‌باشند، به خود بیایید! لازمه بقای حاکمیت در رواداری و دادن آزادی‌های اجتماعی به مردم است و اگر این مهم برآورده نشود جمهوری‌اسلامی دچار تنش‌هایی می‌شود که تاب تحمل آن را ندارد. آگاه باشید، هدفی که مسیرش زندانی‌کردن منتقدین، حصر بی‌گناهان، ظلم به مظلومان و ماکیاولسیم باشد، راه اسلام نیست، بلکه راه چاه است! چاهی که ژرفای آن بر رژیم قبلی روشن گشت و اکنون شما در مسیر آن گام برمی‌دارید. همگان متفق هستند که اسلامی بودن اسم نظام به معنی تقدس آن نیست و آنچه ممکن است برای نظام ما تقدس به ارمغان بیاورد آزادی فرهنگی و آزادی سیاسی می‌باشد.

انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، این حرکت را به شدت محکوم می‌نماید و خواستار آزادی هرچه سریع تر آقای تاجزاده و دیگر فعالین شریف کشور است.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حصر بی گناهان!!!!
    هرچه از تحریم و فشار طی ۱۳سال گذشته میکشیم از لشگر کشی خیابانی بی گناهان!!!! است.
    سر مبارک را از داخل برف بیرون بیار دادشی که بیانیه صادر میکنی۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا