خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری نشست چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، سوریه و عراق در بغداد

نشست “مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه” در بغداد برگزار و در آن بر ادامه و تقویت همکاری‌ها در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در عراق تاکید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نشست “مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه” در مقر این مرکز در بغداد به ریاست سرلشکر سعد العلاق، رئیس اطلاعات نظامی عراق و رئیس مرکز چهارجانبه و با حضور افتخاری ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این جلسه، گزارش‌های تفصیلی در خصوص فعالیت‌های اعضای مختلف در حوزه امنیتی و اطلاعاتی مبارزه با تروریسم ارائه شد و اعضا بر تقویت این کمیته و در صورت لزوم ارتقای سطح آن تاکید کردند.

این مقام عراقی گفت: داعش در جنگ شکست خورد؛ اما باید مراقب تحرکات جدید آن‌ها و سایر تروریست‌ها در قالب گروه‌ها و نام‌های جدید و تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور باشیم.

وی نقش ایفا شده از سوی مرکز چهارجانبه در نبرد با داعش طی دوره اخیر را بسیار موثر و بزرگ خواند و باردیگر از جمهوری اسلامی برای ایستادن در کنار عراق و تاکید بر تداوم حمایت از ملت و دولت این کشور در دوران پساداعش قدردانی کرد.

طرف‌های مختلف شرکت کننده در این نشست نیز طی سخنانی نقش مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه را در شکست داعش بسیار موثر دانستند و از همه اعضا از جمله طرف‌های روسی و سوری تشکر کردند.

مرکز چهارجانبه اطلاعاتی از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه در عراق و ریاست سرلشکر العلاق در بغداد تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در جلساتی مداوم، اما به دور از پوشش رسانه‌ای، آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا