خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اسرائیل پاسخ تجاوز به پایگاه T4 را در جولان دریافت کرد»

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: زمانی که صهیونیست‌ها پایگاه تیفور سوریه را بمباران کردند و تعدادی از جوانان این مرز و بوم را به شهادت رساندند، تصور می‌کردند که پاسخی دریافت نمی‌کنند و پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه در آن عملیات موشک‌باران روسیه می‌تواند جبهه مقاومت را در ارعاب فرو ببرد. آن‌ها اعلام کردند که اگر پاسخ بدهید نظام بشار را ساقط و سوریه را ویران می‌کنیم. در جولان پاسخ داده شد مکانی که از سال 1967 گلوله‌ای به سمت آن شلیک نشده بود به آن‌ها پیغام داده شد اگر پاسخ دهید قلب سرزمین تحت اشغالتان تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم. متوقف شدند از آن روز دیگر هیچ غلطی نکردند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز قدس در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: 70 سال از ایجاد شجره ملعونه و خبیثه در جهان اسلام که توسط سیاست انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها کاشته شد، می‌گذرد. 70 سال است که خنجری زهرآگین در پهلوی امت اسلام فرو رفته و همه مصیبت‌های عالم اسلام ناشی از موجودیت یافتن یک رژیم مصنوعی، جعلی، بی‌ریشه در تاریخ و فاقد هویت به نام اسرائیل است.

وی افزود: اسرائیلی سبب شده که ملتی به نام فلسطین از سرزمین مادری خود محروم و آواره و افرادی نیز که در سرزمین خود مانده‌‍اند محاصره و حبس شده و تحت شدیدترین تهاجمات قرار بگیرند، کودکان آن‌ها شب و روز زیرها آوار دفن شده و از دیدن مادران و پدران خود برای همیشه محروم شوند. این آشکارترین نماد جنایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در طول تاریخ حیات بشر است. موجودیت رژیم صهیونیستی نه تنها برای بقای فلسطینیان خطرناک است بلکه این رژیم تمام دنیای اسلام را نیز تهدید می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به فلسفه اصلی تشکیل چنین رژیمی در قلب جهان اسلام اشاره و عنوان کرد: فلسفه اصلی این است که جغرافیای سرزمینی، سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا از هزاران مایل آن سوی اقیانوس‌ها به سرزمین‌های اسلامی امتداد یابد، سر پل سیاسی و نظامی مطمئن که به عنوان پایگاه اطمینان‌بخش نظامی انباری از سلاح‌ها و مهمات عمل و برد موشک‌های آمریکا را علیه جهان اسلام  12 هزار کیلومتر نزدیک می‌کند و اهرم کنترل سیاست‌های آمریکا علیه جهان اسلام است.

سلامی ادامه داد: به همین دلیل آمریکا و اروپا با همه وجود از موجودیت این رژیم حمایت و تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل را علیه این رژیم وتو می‌کنند. سالانه میلیاردها دلار کمک اقتصادی به این رژیم می‌شود تا پابرجا بماند. سیاست‌های آمریکا از دریچه منافع رژیم صهیونیستی در جهان اسلام تنظیم می‌شود. گاهی واشنگتن پایتخت اسرائیل و گاه تل‌آویو پایتخت آمریکا است. پیوندی عمیق، ایدئولوژیک و ناگسستنی بین این دو موجودیت خطرناک سیاسی عالم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در تمام جنگ‌هایی که بین اعراب و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده، در جنگ‌های 1648، 1956، 1967، 1973 و 1982 میلادی آمریکا با اعزام هزاران تفنگ‌دار و ده‌ها ناو جنگی عامل شکست اعراب قبل از انقلاب بوده است .

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ناامیدی جهان عرب و دنیای اسلام را فرا گرفت تا اینکه انفجار نور در عالم اتفاق افتاد. امام(ره) با انقلاب بزرگ خود ایران را قلب ظهور یک قدرت جدید علیه ستم و ظلم مستکبران حامی صهیونیسم و خود رژیم صهیونیستی قرار داد. با پیدایش انقلاب، امام(ره) منطق محو اسرائیل را به عنوان مفهومی نوین در ادبیات سیاسی جهان رایج کرد، نفس‌ها تازه شد، مسلمانان بیدار شدند، فلسطینی‌ها جان گرفتند و از آن زمان به بعد این رژیم صهیونیستی بود که در انفعال، ترس، توهم و نگرانی از بقا فرو رفت.

سلامی بیان کرد: امام(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب با بسیج عالم اسلام و حمایت از گروه‌های جهادی ترس را به قلب سرزمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها انداختند. از آن زمان به بعد صهیونیست‌ها در هیچ جنگی علیه مسلمانان پیروز نشدند بلکه شکست‎خوردگان واقعی جنگ بودند. انقلاب، ایرانی را که در زمان رژیم طاغوتی شاه در تحریم نفتی 1973 و 1974 میلادی زمانی که اعراب اسرائیل را تحریم نفتی کرده بودند، شاه تمام نفت مورد نیاز اسرائیل را تامین می‌کرد. این ایران قبل از انقلاب بود. افرادی که صحبت از “نه غزه، نه لبنان” می‌کنند به این ماجرای ننگ‌آور نگاه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ایران پس از انقلاب عامل بر هم زدن معادلات امنیتی در رژیم صهیونیستی شد، تصریح کرد: امروز چه اتفاق بزرگی افتاده است؟ رژیم صهیونیستی آرمان از مدیترانه تا فرات را در نقشه‌های جغرافیایی خود در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌کرد و سیاست من البحر الی النهر جزو لایفک چشم‌اندازهای بلندمدت صهیونیست‌ها بود و آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد کمربندی امنیتی پیرامون این رژیم بودند.

وی ادامه داد: مصر در آستانه انقلاب ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و جنوب این سرزمین امن شد. عربستان و اردن به عنوان مهره‌های دست نشانده آمریکا شرق این رژیم را تامین کردند اما سوریه و لبنان با الهام از انقلاب در جبهه پایداری و مقاومت ایستادند. امروز دروازه‌های آتش از طریق لبنان و سوریه به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد. هفت سال است که آمریکا، اروپا، رژیم صهیونستی و شرکای منطقه‌ای آن‌ها سوریه را تحت شدیدترین تهاجمات قرار داده‌اند، به این دلیل که یک معمای امنیتی نزد رژیم صهیونیستی وجود دارد و این است که مادامی که اعماق پیرامون این رژیم امن نشود او بین مرگ و زندگی دست و پا خواهد زد.

سلامی اضافه کرد: کاری که انقلاب و رهبران بزرگ آن انجام دادند، این بود که اجازه توسعه جغرافیایی و بسط قلمرو سیاسی این رژیم را در جهان اسلام نداده و در مقابل مخاطرات این رژیم ایستادند و آمریکا را با شکستی بزرگ در نقشه سیاسی خاورمیانه جدیدشان مواجه کردند. آن‌ها قدرت عظیمی به نام حزب‌الله را ساختند. حزب الهی که امروز به اعتراف مقامات رژیم صهیونیستی بیش از 100 هزار موشک برای محو این رژیم ساخته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سوریه با قدرت زمینی فوق‌العاده‌ای که از جنگ‌های داخلی با تکفیری‌ها به دست آورده است می‌تواند به تنهایی در نبرد زمینی رژیم صهیونیستی را بشکند. رژیمی که فاقد عمر راهبردی نظامی است. این رژیم برای نابود شدن به عملیات بیت‌المقدس ما نیاز دارد.

سلامی با بیان اینکه امروز جهان اسلام در سوریه متحد شده است، عنوان کرد: یک ارتش بین‌الملل اسلامی در سوریه شکل گرفته است. صهیونیست‌ها صدای جوانان مسلمان را در نزدیکی جولان می‌شنوند و قدم‌هایی که منتتظر دستور هستند تا آن زمانی که سنت الهی بر محو این رژیم ستمکار فرا رسد تیر خلاص را بر پیکره این رژیم کهنه و فرسوده فراهم کنند. هیچگاه بقای رژیم صهیونیستی اینگونه در معرض خطر نبوده است.

وی افزود: فلسطینی‌ها که روزگاری با سنگ می‌جنگیدند، امروز به موشک مجهز هستند. این بدین معنی است که رژیمی که به دنبال یک کمربند امنیتی قوی بود تا شکنندگی حیات خود را از بین ببرد، امروز از هر نقطه‌ای تحت تقاطع آتش‌های توپخانه، راکت‌ها و موشک‌اندازها قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه یک نظام نیرومند سیاسی و نظامی در جهان وجود دارد که بیرق مبارزه با ستم را در دنیای اسلام برافراشته و آن ایران بزرگ است، تصریح کرد: ایرانی که امروز به برکت رهبری خردمند و با منطق قرآن، به مدیریت انقلاب، رهبری آن، نظام و دنیای جهادگر اسلام می‌پردازد و غلبه بر مشرکان، ستمکاران و مستکبران را در دستور کار و نقشه سیاسی خود قرار داده است. او مسلمانان را به جهاد دعوت می‌کند.

سلامی بیان کرد: امروز روح جهاد در کالبد ملت‌های مسلمان دمیده شده است. جوانان باغیرت اسلامی به نبرد با صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها افتخار می‌کنند و شهادت برای آن‌ها شرف است. این قوت اصلی ما است اما هر چه زمان گذشته، این رژیم و متحدان آن ضعیف‌تر و دشمنان رژیم صهیونیستی قدرتمند شده‎ و ساختار قدرت شکل داده‎اند. آن‌ها مجهز به سلاح و دارای آرمان و هدف هستند. صهیونیست‌ها متوقف شده‌اند. آن‌ها از مرگ می‌ترسند، به زندگی حریص هستند و دوست دارند هزار سال عمر کنند که حتی اگر هزار سال هم عمر کنند نمی‌توانند از عذاب رهایی یابند، این سنت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که صهیونیست‌ها پایگاه تیفور سوریه را بمباران کردند و تعدادی از جوانان این مرز و بوم را به شهادت رساندند، تصور می‌کردند که پاسخی دریافت نمی‌کنند و پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه در آن عملیات موشک‌باران روسیه می‌تواند جبهه مقاومت را در ارعاب فرو ببرد. آن‌ها اعلام کردند که اگر پاسخ بدهید نظام بشار را ساقط و سوریه را ویران می‌کنیم. در جولان پاسخ داده شد مکانی که از سال 1967 گلوله‌ای به سمت آن شلیک نشده بود به آن‌ها پیغام داده شد اگر پاسخ دهید قلب سرزمین تحت اشغالتان تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم. متوقف شدند از آن روز دیگر هیچ غلطی نکردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه چند ماهی است که خواب از چشم مقام‌های رژیم صهیونیستی ربوده شده است، عنوان کرد: آن‌ها همواره در سفر و نگران و مضطرب هستند زیرا خطر جدی و دشمن نیرومند است. آن‌ها به آمریکا تکیه کردند و آمریکایی‌ها نمی‌تواند از هیچ یک از رژیم‌های دست‌نشانده خود حمایت کنند. آیا توانستند شاه و رژیم حسنی مبارک را از خطر سقوط نجات دهند؟ آیا توانستند بن علی در تونس را حفظ کنند؟ هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه تسلیم یک سرنوشت شوند.

سلامی اضافه کرد: آن‌ها که در فکر از مدیترانه تا فرات بودند امروز تمام مرز اشغالی خود را با دیوارهای بتنی با چند متر ارتفاع مانند یک دژ، قلعه و پادگان درست کرده‌اند اما باز هم به آنان آرامش نخواهد بخشید. امروز ما از مرز این نگرانی‌ها عبور کرده‌ایم. ما حجم عملیات روانی دشمن را نسبت به واقعیت‌های قدرت او می‌شناسیم و می‌دانیم دشمن خود را بزرگ نشان می‌دهد اما کوچک است. این واقعیت او است.

وی افزود: آمریکایی‌ها زمانی که می‌خواستند به سوریه حمله کنند، تمام جهان تصور می‌کرد که آن‌ها سوریه را ویران می‌کنند اما چند موشک شلیک کردند که نیمی منحرف شد و تنها یک موشک توانست سه کارگر را مجروح کند، آن هم در ساختمان دیگری که به دلیل انحراف موشک در اصابت به هدف اتفاق افتاده بود. این واقعیت قدرت آن‌ها است. از هیاهو و ارعابشان نمی‌هراسیم. دشمن تمام قدرت خود را به ما نشان داده است و قدرت پنهانی ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران  با اشاره به اینکه ما 40 سال است با تمام ارکان قدرت آمریکا، غرب و متحدان او در ستیز هستیم، تصریح کرد: ما یک جنگ نظامی هشت ساله جهانی را تجربه کردیم. در حالی که آن زمان قدرت قوی نداشتیم. ما در جنگ قوی شدیم. مردم به میدان آمدند. امام(ره) جهاد را به عنوان روح قالب در پیکره امت زنده کرد و شهادت، ایده‌آل مردانه جوانان ایران شد. جنگ پیروز شد و آمریکا، شوروی، صدام، انگلیس، آلمان، فرانسه و همه متحدان جنگ شکست خوردند.

سلامی با بیان اینکه هیچ یک از توطئه‌های فعلی آمریکا و متحدان او قوی‌تر از توطئه‌های قبلی آن‌ها نیست، عنوان کرد: نه تنها آن‌ها قوی‌تر از قبل نیستند بلکه بسیار ضعیف‌تر شده‎اند و ما بسیار قوی‌تر از قبل هستیم. آن‌ها در ایران مداخله مستقیم نظامی، محاصره اقتصادی و تحریم کردند اما ایران پیشرفت کرد. به فضا رفت، هسته اتم را شکافت، تمام نیازهای خود را تولید کرد و نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و داروها را ساخت. آن‌ها این وضعیت را دیدند و تهاجم فرهنگی کردند اما جوانان ما به مساجد پناه آوردند. مردم نیز ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها تلاش کردند تا ما را در انزوای سیاسی قرار دهند اما نتوانستند زیرا حل معادلات پیچیده این منطقه تنها مشروط به تعامل و همراهی با ما است. ایران تحریم‌پذیر و انزواپذیر نیست. فتنه‌های داخلی به راه انداختند اما موفق نشدند. امروز از نو شروع کردند. تحریم مجدد اقتصادی برای به تسلیم کشاندن ملت ایران، تصوری باطل است. شکست آمریکایی‌ها مربوط به تصورات غلط آن‌ها از ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با طرح این سوال که ما امروز چه نیازی به دیگران داریم، اظهار کرد: کشور و ملت بزرگی که تمام ظرفیت‌های بقا و حیات شرافتمندانه را در خود دارد، هیچ نیازی به جهان خارج ندارد. آن‌ها خود را تحریم کردند. ما با سختی‌ها بزرگ شده‎ایم و می‌دانیم که آسایش ما در تحمل سختی‌ها است. این واقعیت‌ها را می‌دانیم و نگران نیستیم. آن‌ها می‌خواهند چه کاری انجام دهند و چه سناریویی را پیاده کنند که تا امروز نکردند؟ ما به اشباع در تهدید رسیده‌ایم. بیش از این نمی‌توانند ما را تهدید کنند. بهترین راه آن است که این قدرت را به رسمیت بشناسند.

سلامی بیان کرد: آیا جهان امروز می‌داند که انرژی تحت سیطره امنیتی ایران است؟ پس بداند که اگر جهان امروز صنعت خود را با انرژی خلیج‌فارس رونق می‌بخشد، مدیون ایران است. نباید سر به سر ایران بگذارند. شریان حیات و امنیت منافع آن‌ها در دستان ما است. ما تا امروز نجابت به خرج داده‌ایم زیرا نمی‌خواهیم در جهان مبدا ساخت مسئله باشیم بلکه می‌خواهیم حلال مسائل باشیم اما صبر ایران انتها دارد.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند ما ارکان قدرت خود را تضعیف کنیم و بیان می‌کنند که از منطقه خارج شوید اما ما هرگز خود را خلع سلاح نمی‌کنیم و نیز عنوان می‌کنند که از حمایت از حزب‌الله، فلسطین و یمن دست بردارید، آن‌ها ارکان قدرت جهان اسلام هستند. آن‌ها از ما می‌خواهند که از موشک‌های خود دست برداریم در حالی که موشک قدرت بازدارنده ما است. آن‌ها ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند خلع سلاح شوید آن هم به دست خودتان. تصور می‌کنند که ما در مقابل این خواسته‌های نابه‌جا و ظالمانه آن‌ها کوتاه می‌آییم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما قدرتمند هستیم و بر این قدرت می‌افزاییم، تصریح کرد: ما باید به اندازه‌ای قدرت بسازیم که دشمنان ما دیگر حرف از تهدید نزنند. این منطق ما است و امروز اگر سرافراز، ایمن، عزیز و مقتدر هستیم، به واسطه این است که قدرتمندیم. امروز در جهان یا باید قدرتمند بود و شرافتمد زندگی کرد یا باید تسلیم شد. رهبر و ملت همه با هم تصمیم گرفتند مقتدر، عزیز و مستقل از اراده قدرت‌ها ادامه راه دهند.

سلامی گفت:  ما وظیفه داریم از نهضت فلسطین که در این لحظه در حال نبرد با صهیونیست‌ها هستند، حمایت کنیم. این حمایت هم حمایت از مظلوم و هم بخشی از سیاست امنیت ملی ما است. ما باید گلوی دشمنان خود را در دوردست بفشاریم. آن‌ها نباید فرصت پیدا کنند به ما نزدیک شوند و نباید فرصت تمرکز بر سرزمین ما را پیدا کنند. ما در دوردست آن‌ها را تعقیب می‌کنیم. ما و جهان اسلام سرنشینان یک کشتی هستیم، سرنوشت مشترکی داریم و امنیت ما به هم پیوند خورده است. ما یک جهان هستیم بنابراین اگر از مردم سوریه دفاع می‌کنیم، هم دفاع از مظلوم و هم دفاع از حریم امنیت ملی کشور است.

وی اضافه کرد: اگر در لبنان قدرت می‎سازیم برای این است که می‌خواهیم از آن منطقه  با دشمن قهرمانانه بجنگیم. امروز دشمن در جهان اسلام منتشر شده و جوانان مسلمان نیز در حال جنگ هستند. لباس جهاد لباس عزت مسلمانان است. اینکه ما امروز عزیز و امن هستیم، خود تصمیم می‌گیریم و خود می‌سازیم به این دلیل است که جهاد کردیم. ما از لحظه‌های سخت تاریخ عبور کرده‌ایم و امروز این دستاوردها را حفظ می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آنچه دشمن امروز به آن می‌اندیشد سلب امید از مردم است، عنوان کرد: دشمن قصد دارد که نشان دهد، نظام اسلامی سست شده است. اگر اینگونه فکر می‌کنید چرا التماس می‌کنید که ما موشک‌ها را کنار بگذاریم، از منطقه خارج شویم، از جوانان مسلمان حمایت نکنیم و قدرت سایبری خود را کنار بگذاریم؟ اگر شما سستی در ملت ایران حس می‌کنید چرا بر طبل تحریم‌های پیچیده می‌کوبید؟ می‌دانید ایران مستحکم‌تر از همیشه است. این عملیات روانی باطلی است که می‌خواهند در جوانان ما القا کنند، سستی اتفاق افتاده است.

سلامی خاطرنشان کرد: ما 40 سال است که در قلب این مخاطرات بوده‌ایم و هیچ زمانی به این میزان باثبات، امن، مقتدر و مسلط نبودیم. ما امروز پیشرفت‌های فناوری بزرگی داشته‌ایم بنابراین به بیگانگان نیازی نداریم. ملت ایران هشیار هستند، به سخنان رهبر خود گوش می‌دهند، به آن‌ها را عمل می‌کنند و می‌دانند تا زمانی که از ولی‌فقیه تبعیت می‌کنند، هرگز آسیبی به این مملکت وارد نمی‌شود. این پیام جاودان امام(ره) در سال‌های آخر عمرشان بود که پشتیبان ولی‌فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: مشاهده کردید ملت‌هایی که ولی‌فقیه نداشتند، چه اتفاقی برای آن‌ها افتاد، ذلیل، اشغال و آواره شدند. غیرت علوی در وجود ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: افرادی که فریاد “نه غزه، نه لبنان” را همراه با نیکی هیلی سر می‌دهند، این حقیقت را بدانند که جزو ملت ایران نبوده و پژواک صدای آمریکا و اسرائیل هستند. افرادی که نگران هستند که ما به کودکان گرسنه و در زیر آوار غزه کمک می‌کنیم و عنوان می‌کنند که به کودکان ایران کمک کنید، آن‌ها حتی به کودکان ایران نیز کمک نمی‌کنند. افرادی که بیان می‌کنند “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” اگر ایران در خطر باشد، یک ساعت و یک ثانیه هم در مقابل دشمن نمی‌ایستند.

سلامی اضافه کرد: افرادی در مقابل دشمن می‌ایستند که امروز به غزه کمک می‌کنند و دیروز نیز در جبهه دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند. این فریادهای ملت ایران نیست. ملت ایران همان افرادی هستند که در هر نقطه‎ای از عالم دشمن را تعقیب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این سرزمین تحت خطر قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

      1. مطمئنا بندِه از خیلی ها با سندتر صحبت می کنم.فقط به گزارشِ خبرگزاریِ “یورونیوزِ فارسی” که در تاریخ 28 فروردینِ 97(17آپریل) منتشر کردِه اِکتفا می کنم،یعنی 23 روز قبل از حملۀ موشکی به جولان:”<< این تصاویر، جزئیاتی را دربارۀ فعالیت نیروهای سپاه پاسداران ارائه می دهد که به اعتقادِ وزارت دفاع اسرائیل در راستای تهدید ایران به گرفتن انتقام حمله به پایگاه تیفور، قصد حمله به اسرائیل را دارند.»هر چند شما این پیامِ بنده را متاسفانه منتشر نمی کنید.

        1. پس اسرائیلی ها از مدت ها قبل،اطلاع داشتن که از سمتِ سوریه بهشون میخاد حمله بِشه.چون سردار سلامی اون بالا فرمودَن که “اسرائیلی ها تصور نمی کردَند که پاسخی دریافت کنند!!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا