خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی یک تذکر نسبت به بادمجان!

انصاف نیوز، علی اصغر شفیعیان: این عکس ورودی مجتمع فرهنگی سرچشمه است. عکس سال 93 گرفته شده، زمانی که حاج آقا زائری مدیر آن بود. البته ایشان تا همین چند روز پیش هم مدیر آن بود.

اما بهانه‌ی این یادداشت چیست؟ این که آقای زائری در اینستاگرام ویدیوی رفتار ساده و بی آلایش نخست وزیر هلند را گذاشته و در در بخشی از یادداشت او آمده است:

6798378729879874«ویدئوی رفتار نخست وزیر پادشاهی هلند (معادل رییس جمهوری سایر کشورها) را که دیدم دلم چنین رییسی خواست! آرزو داشتن که عیب نیست! دلم می‌خواهد شهروند کشوری باشم که رییس جمهوری‌اش مثل مارک روته دوچرخه سوار شود و وقتی لیوان شیرقهوه‌اش می‌افتد و می‌ریزد خودش زمین را پاک کند و مثل آدم بتواند با مردم حرف بزند و بخندد! دام می‌خواهد رییس جمهوری کشورم با دو سه نفر همراه قدم بردارد نه با یک لشکر محافظ و نگهبان و بادمجان دور قاب چین و بله قربان گو! آرزو که عیب نیست! دلم خواست!»

اول این که ایشان نوشته است «نخست وزیر پادشاهی هلند، معادل رییس جمهوری سایر کشورها». پادشاه که در هلند تشریفاتی است و نخست وزیر در واقع شخص اول مملکت است. اگر ایشان در مقام مقایسه‌ی ایران و هلند، می‌خواهد مقاماتی را مقایسه کند و به چیزی غیر از این معتقد است، بد نیست که شفاف بفرماید! من البته احتمال می‌دهم که می‌داند ولی دیواری کوتاه‌تر از رییس جمهور روحانی سراغ ندارد.

خب آقای زائری گرامی! شخص اول هلند اگر رفتارش اینچنین است، مردمانش هم او را اینچنین می‌خواهند، کسی عکسشان را آنچنان که شما از فرش تا عرش قاب می‌گیرید، نمی‌پرستد و یا با عرض پوزش به عبارتی از روی پاچه خواری اینچنین نمی‌کند. وقتی شخصیت‌ها را امثال شما پرستیدند، بدیهی است که صندلی‌های همه‌ی مدیریت‌ها در آن سیستم صاحب ارزش شود و حتی به فرماندار و امام جمعه در شهرهای کوچک برسد.

کاش از خود شروع کنید این مقابله با بادمجان دور قاب چینی را!

یاد گفته‌ی مضحک آن سخنران نادان افتادم که زمستان پارسال در صداوسیما فرمایش کرده بود «اولین روییدنی که اقرار به ولایت کرد، بادمجان بوده، لذا تأکید می‌کنند که زیاد بخورید. ما داریم اینها رو!» [تابناک]

اگر فیلم رفتار نخست وزیر هلند را دیده‌اید، حتماً واکنش ساده‌ی آن نظافتچی‌ها را هم دیدید که نگفتند این در شان شما نیست، شما فلانید و بهمانید و در سطح ما نیستید! آنها عکس مسوولانشان را مثل شما قاب نمی‌کنند، چون آنها را واقعا خادم می‌دانند. از خود شروع بفرما!

. در روز شهادت امير مؤمنان بيش از هر زمان ديگر داغ حسرت شيوه رياست مولا و مردمداري و ساده زيستي اش بر دل مي نشيند و دريغ بزرگتر اين كه مي بيني رفتار ديگران بيشتر به اين الگو شباهت دارد! كه فرمود:" لا يسبقنكم بالعمل به غيركم" ويدئوي رفتار نخست وزير پادشاهي هلند ( معادل رييس جمهوري ساير كشورها) را كه ديدم دلم چنين رييسي خواست! آرزو داشتن كه عيب نيست! دلم مي خواهد شهروند كشوري باشم كه رييس جمهوري اش مثل مارك روته دوچرخه سوار شود و وقتي ليوان شيرقهوه اش مي افتد و مي ريزد خودش زمين را پاك كند و مثل آدم بتواند با مردم حرف بزند و بخندد! دام مي خواهد رييس جمهوري كشورم با دو سه نفر همراه قدم بردارد نه با يك لشكر محافظ و نگهبان و بادمجان دور قاب چين و بله قربان گو! آرزو كه عيب نيست! دلم خواست! دلم مي خواهد رؤساي ما هم مثل خانم مركل به خريد بروند و مثل آقاي اوباما توي رستوران با جوان ها همبرگر بخورند و مثل نخست وزير هلند سوار دوچرخه شوند! كاش به تخلفات مسؤولان مثل كانادا رسيدگي كنند و مديران پس از دوره مسؤوليت به يك آپارتمان ساده برگردند! مي گوييد اينها فيلم است؟ مي گويم كاش رؤساي ما هم فيلم بازي كنند! #نخست_وزير_هلند #مارك_روته

A post shared by محمدرضا زائرى (@morzaeri) on

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سخنران در این مملکت زیاد است انصاف جان! آزادی هم ایجاب می کنه حرف زیاد زده بشه خرده مگیر

  2. … وااسفا که … بر عکس گفتار و کردار ائمه (س)، کسانی تلاش بر تحمیق دارند تا جایگاه خدایی خود را حفظ کنند و دنیا عطسه بز را از آن خود سازند…

  3. چرا گودرز رو به شقایق ربط داده اید
    کی گفته نظام حکومتی ما شبیه نظام حکومتی هلنده؟
    شما با این فرض غلط بدون شک نتیجه غلط خواهید گرفت.
    جالبه که رفتارهای بسیار تشریفاتی آقای روحانی که از قضا مورد نقد برخی اصلاح طلبان هم هست رو کنار گذاشتید و به نصب تصویر امام و رهبری بر سر در مجتمع فزرتی سرچشمه گیر دادید؟
    با این تحلیل ها خودتان را گول نزنید

    3
    5
  4. [مسوولان] باید از این رفتار رهبران کشورهای دیگر درس ها بگیرند…. هرچند تجربه سالها زمامداری آقایان نشان داده که حتی خدا رو هم فراموش کرده اند.

    4
    1
  5. جناب شفيعيان، بنظرم حق را بايد به جناب زائري داد. وقتي که در اين مملکت قانون وضع ميکنند که اگر کسي به مقامات بد گفت و توهين (بخوانيد نقد ، گرچه ملايم و سازنده) کرد، حملاتي گازانبري به ناقد نموده و به اين بهانه از هستي ساقط اش کنند، چه توقع داريد!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا