خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسیح علینژاد و نژادپرستی چپ غربی

«احسان منصوری» در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی مسیح علینژاد نوشت:

روزنامه‌ی گاردین رپورتاژ آگهی عجیبی در تمجید از کتاب مسیح علینژاد منتشر کرده، مملو از دروغ‌های شاخدار. علینژاد خود را زندانی سیاسی نامیده و مدعی شده از ۷ سالگی علیه حجاب اجباری مبارزه کرده. او می‌گوید در ایران پس از انقلاب ریش گذاشتن و پوشیدن چادر مشکی اجباری بوده است.

🔸گاردین روزنامه‌ی چپ و لیبرال اروپایی‌ست اما از جذبه‌ی برتری تمدنی (و در واقع برتری نژادی) که از قصه‌ی علینژاد احساس می‌کند نمی‌تواند بگذرد. گیرم که مانند فاکس نیوز مدافع حمله‌ی نظامی به ایران نباشد اما در جایگاه روزنامه‌ی چپگرای جهان متمدن، از مبارزه‌ی دخترکِ روستاییِ غربی شده ذوق زده می‌شود.

علینژاد راه رشد در رسانه‌ی غربی را خوب می‌شناسد و خودش را به عنوان محصول به رسانه می‌فروشد: تصویر یک قربانی که حالا نماینده‌ی قربانی‌های دیگر شده.

🔹پیش‌تر نوینسدگانی مانند اسد بیگ نقدهای درخشانی درباره‌ی برکشیدن ملاله یوسف‌زی در غرب نوشته بودند که عیناً درباره‌ی علینژاد قابل انطباق است. دختر روستایی که در خانواده‌ای مذهبی و جغرافیایی بدوی به دنیا آمده و تحت سلطه‌ی حاکمان متحجر محبوس بوده. حالا پایش به غرب، این تنها جزیره‌ی تمدن، رسیده و موهایش را در باد رها کرده. او می‌خواهد باقی دختران روستا را از دست مردانی وحشی نجات دهد تا آن‌ها هم باد را در موهایشان احساس کنند.

🔸شوهای علینژاد همان چیزی‌ست که غرب برای ارضای نژادپرستی و مشروع سازی مداخلاتش در شرق نیاز دارد؛ آن‌ها باید به شرق بیایند تا زنان مظلوم این سرزمین‌ها را از دست مردان عقب مانده‌شان و حکومت‌های متحجرشان نجات دهند. درست در این لحظه‌ست که حجاب تبدیل به اسلحه می‌شود. اسلحه‌ای تبلیغاتی.

علینژاد در کتابش می‌گوید «من موهای زیادی داشتم، صدای بلندی داشتم، من برای آنها زیادی زن بودم» و در ادامه زنان ایران را «گروگان» می‌نامد. این همان تکنیک استفاده از جاذبه‌ی زنانه در آگهی‌های بازرگانی ست. آگهی بازرگانی که پیروزمندانه و مفتخرانه می‌گوید ما با فشار بر ایران داریم این زنان گروگان را آزاد می‌کنیم.

🔹علینژاد از سوئد تا بلژیک و از انگلستان تا آمریکا در سفر است و سیاستمداران را با این اسلحه تحت فشار می‌گذارد تا به ایران نروند و با ایران مراوده نکنند. چرا که زنان بسیاری منتظر کمک غربی‌های متمدن برای از سر برداشتن حجاب‌اند. و برداشتن حجاب همانا و سعادت زن ایرانی همان.

آنچه که رسانه‌ی غربی بازگو نمی‌کند، صدها هزار زن ایرانی‌اند که در اثر تحریم‌ها و فشارهای خارجی، در تغذیه، بهداشت، تحصیل و همه شاخص‌های زندگی‌شان آسیب دیده‌اند. غرب در حالی به حمایت خود از کمپین علینژاد می‌بالد که ۴۰ میلیون زن ایرانی را تحریم تمام عیار اقتصادی کرده بود.

🔸موهای رها شده در بادِ علینژاد، تصویر آن زن بیمار که دسترسی به دارو ندارد، یا آن دختر تحصیل‌کرده که شغلش در اثر تحریم از بین رفته را محو می‌کند. آن زنی سوژه‌ی رسانه‌ی غربی باید بشود که تأیید کننده‌ی برتری تمدنی و اخلاقی آنها باشد. تصویری که به فشار و حتی جنگ علیه ایران مشروعیت بدهد.

این الگوی کلاسیک استعماری‌ست. اروپایی‌ها وقتی آمریکای جنوبی، هند یا آفریقا را غارت می‌کردند، خود را مشغول «متمدن کردن» جوامع بدوی می‌دانستند. حالا هم از فاکس نیوز تا گاردین، رابطه‌ی غرب با شرق را به مثابه رابطه‌ی «متمدن» و «بربر» نمایش می‌دهند. نه آنچنان که باید مانند «متجاوز» و «قربانی».

🔹علینژاد یک پروژه است. با حمایت و پول مستقیم رسانه‌ی دولت ترامپ (صدای آمریکا)، لابی سلطنت‌طلب‌ها (من‌وتو) و لابی اسرائیل (یو ان واچ). وقتی ترامپ نمی‌تواند کشورهایی مانند سوئد و بلژیک را وادار به قطع رابطه با ایران بکند، علینژاد به آن کشورها می‌رود و اسلحه‌ی حجاب را بر پیشانی سیاستمدارانشان می‌گذارد.

در پارلمان سوئد سیاستمداران این کشور را مواخذه می‌کند که وقتی در ایران حجاب داشتید به زن ایرانی پشت کردید.

اینگونه علینژاد تلاش می‌کند معدود ارتباطات اقتصادی ایران را تحت الشعاع حجاب قراردهد. درست مانند لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که تمام شرکت‌های غربی برای معامله با ایران تحت فشار می‌گذارد.

🔸موسسه‌ی «یو ان واچ» (لابی اسرائیل در شورای حقوق بشر) و عده‌ای از سیاستمداران ضد اسلامی مبلغان و حامیان او هستند.

حاصل کار علینژاد روشن است. غرب هیچ کمکی به بهبود وضع حجاب نخواهد کرد اما با قطع رابطه، اعمال تحریم و فشار همه جانبه به زندگی ۴۰ میلیون زن ایرانی آسیب خواهد زد.

این آسیب نه تنها شاخص‌های زندگی زنان ایرانی را شدیداً کاهش می‌دهد بلکه تلاش ۴۰ ساله‌ی آنها برای رفع حجاب اجباری را مختل می‌کند.

هرقدر که حجاب به مثابه اسلحه‌ای علیه امنیت ایران به کار رود، مقاومت … و شدت عمل… در برابر جنبش مبارزه با حجاب اجباری نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دراین دیار اسیب فراوان واسیب دیدگان فراوان ومتفاوتند واما ……انطرف ابها مشتاق پذیرش اینانند ادم هایی سرخورده وبی هویت شده وکالایی ارزان برای سیاست بازان انطرفی ها ……..اری هرگز هرگز انان به زنان نمی پردازندولی به اینان چون ابزاراسان وکالایی زیر قیمت هستند بر صدر می نشانندشان و……ولی …..هان ای جضرات بهوش باشید که چه زود دیر میشود……

    7
    4
  2. اینکه اکثریت مردم ،منافع خود تلاش می کند، هیچ حرفی نیست و خانم علینژاد هم از این قاعده مستثتی نیست.
    اما سخن بنده با نگارنده متن است، آنجا که می فرماید:
    “……صدها هزار زن ایرانی‌اند که در اثر تحریم‌ها و فشارهای خارجی، در تغذیه، بهداشت، تحصیل و همه شاخص‌های زندگی‌شان آسیب دیده‌اند. غرب در حالی به حمایت خود از کمپین علینژاد می‌بالد که ۴۰ میلیون زن ایرانی را تحریم تمام عیار اقتصادی کرده بود….”
    چرا ایشان مشکل تغذیه، درمان ، بهداشت وبسیاری از مشکلات زنان را به گردن تحریم از طرف غرب می اندازد؟
    اولا بسیاری از معضلات زنان این جامعه، بخاطر قوانین [از گذشته] است!!
    ثانیا، از طرفی آن معضلات که بخاطر تحریم بردوش زنان آزاده ایران سنگینی می کند، باز به نوعی بخاطر سیاست های توسعه طلبانه و ماجرا جویانه … است. …

    6
    5
  3. واقعا عجیب است که یک سایت روشنفکری همچون انصاف نیوز از درک این موضوع ساده عاجز است که برای قاطبه نسل جوان و نوجوان ایران همچون همه دنیا آزادی های اجتماعی از آزادی های سیاسی و مدنی مهم تر است و در واقع به زبان آکادمیک لیبرالیسم مهمتر از دموکراسی است. واقعا برای من به شخصه قابل درک نیست این همه کینه و دشمنی با علی نژاد به حدی که به یک موجود متوهم مالیخولیایی بیاویزید تا علیه او سایت تان را بیارائید!!!!!!!

    6
    9
  4. نکته ای دیگری که مغفول ماند آنهم اینکه نویسنده چندجا بسیار کینه توزانه و با تمسخر از تمدن برتر غربی نام می برد و برتری تمدنی ! سئوال اینجاست که آیا نوسنده نسبتا محترم در این مورد دچار شک و تردید هستند ؟ آیا برتری تمدن غرب قابل انکار است؟ نگاهی به ژاپن سنگاپور کره جنوبی و چین می اندازیم ؟ و غربی شدنشان؟ به قول دکتر مردیها این تمدن غربی نیست تمدن جهانی است و البتته توهم توطئه و مالیخولیا امثال نویسنده هم مصداقی از فرهنگ و تمدن شرقی است

    7
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا