خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح درباره ادعای «موفقیت ایران در کنترل کرونا» در کتاب اجتماعی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مورد ادعای «موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا» در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم، اطلاعیه ای را صادر کرد.

به گزارش فارس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص «درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا» در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم، اطلاعیه ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا، در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم، چاپ 1399 انتقادها و گاه مواضع تندی توسط برخی افراد اتخاذ شده است.

این سازمان با استناد به اظهارات و گزارش‌های ارائه شده از سوی مسؤولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا و تلاش‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا و گزارش‌هایی که مستندات آن در رسانه‌ها نیز موجود است، درپی اقدامات مؤثر پیک اول کرونا طی سال 1398، که منجر به کاهش آمار فوتی‌ها به دو رقم شد، در آن مقطع زمانی و با توجه به اینکه تحولات اجتماعی و موفقیت‌های جامعه در کتاب‌های درسی باید منعکس شود، این دستاورد کشورمان در کنترل کرونا به دلیل همزمانی با روزآمدسازی کتاب درسی به اختصار در کتاب مذکور قید شده و در سال تحصیلی 1399 نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

ازآنجا که به هیچ وجه تداوم انتشار و جهش‌‌های ویروس کرونا در پیک‌های متعدد قابل پیش بینی برای هیچ کشوری نبوده و نیست. متأسفانه این بیماری همچنان جان بسیاری از انسان‌های جهان را تهدید می‌‌کند، با مشاهده اوج گیری بیماری کرونا و عدم پیش بینی زمان و کیفیت مهار کامل این بیماری، این مطلب قبل از شروع انتقادهای اخیر و همزمان با روزآمدسازی سالانه مطالب، توسط کارشناسان این سازمان از کتاب درسی سال 1399 اصلاح و تعدیل و در چاپ جدید 1400 اعمال شده است.

تعدیل این مطلب دلیل بر نادیده گرفتن تلاش‌های کادر درمان، ‌پزشکان و دانشمندان کشورمان نیست و قطعاً نتایج و مستندات مجاهدت های آنها در کتاب های درسی درج خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا