خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش خشایار دیهیمی به «جو ارعاب براندازان و پشیمانان»

حرف‌های ترامپ بوی کباب می‌دهد، اما خر داغ می‌کنند

«خشایار دیهیمی» نویسنده‌ی منتقد، در یادداشتی فیسبوکی با عنوان «حرف‌های ترامپ بوی کباب می‌دهد، اما خر داغ می‌کنند»، با تاکید بر این که «نگرانم و ضروری است از این نگرانی‌ام بنویسم»، واکنش نشان داده است به «جو ارعابی که براندازان و پشیمانان به راه انداخته‌اند».

به گزارش انصاف نیوز، آقای دیهیمی که به سیاست‌های داخلی نیز رویکردی انتقادی دارد، اما در مورد جو اخیر نوشته است: «اگر تسلیم این جو ارعاب شویم هرگز نخواهیم توانست در برابر آن ارعاب دیگر بایستیم. اینان یا فراموشکارند یا فراتر از نوک دماغشان را نمی‌بینند یا جز به خوشان نمی‌اندیشند و بدتر هم آنکه سنگ ملت را به دروغ به سینه می‌زنند. اینان یا دوران نکبت احمدی نژادی را ندیده‌اند یا به همین زودی آن را به دست فراموشی سپرده‌اند.

وی نوشته است: ای پشیمانان و ای انقلابیون! من هر روز کیهان حسین شریعتمداری را می‌خوانم تا یادم نرود چه فاصله‌ی اندکی با فاجعه‌ی تمام عیار داریم تا یادم بیاید که اگر رئیسی الان رئیس حکومت بود چه حال و روزی داشتیم. من از شما نمی‌ترسم. از تهمتهایتان از کوته بینی‌تان نمی‌ترسم. برای من هر روز زندگی این مردم و آینده‌شان مهم است. این آینده از نظر من از مسیر امروزهایمان می‌گذرد. از مسیر روزنه‌های کوچکی که با اصلاحات و تحولات کوچک و ایستادگی‌های راستین باز می‌شود تا به اصلاحات اساسی‌تر برسیم.

دیهیمی در عین حال تاکید کرده است: من چشمم بر مصائب موجود بسته نیست اما فائق آمدن بر این مصائب را هم جز از طریق باز شدن تدریجی راه تنفس و آگاهی بیشتر همین مردم میسر نمی‌دانم. من هیچ روزی از روزهای گذشته‌مان را فراموش نمی‌کنم. زمانی که به روحانی رأی دادم در خواب و خیال نبودم و الان هم رؤیا نمی‌بافم. جبونانه نمی‌توان زیست و جبونی تن دادن به ارعاب است، چه ارعاب حکومت باشد چه ارعاب انقلابیون. چهل سال از عمرم را صرف مقابله با این هر دو ارعاب کرده‌ام و همچنان پشیمان نیستم. اگر شما از حرف‌های ترامپ بوی کباب شنیده‌اید من به چشمم می‌بینم که دارند خر داغ می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا