خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع حمیدرضا عارف: بحث ژنتیک بحث جدی است

«حمیدرضا عارف» فرزند محمدرضا عارف گفت: به نظر من این بحث ژن خوب و ژنتیک کلا بحث جدی‌ای است هر کسی که حتی قابلیتی هم ندارد با این عنوان خطاب می‌شود و این خیلی چیز جالبی نیست.

حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف که سخنانش در گفتگویی که با عنوان «ژن خوب» از آن یاد می‌شود جنجال برانگیز شده بود و واکنش‌های گسترده‌ای را به‌وجود آورده بود در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی اینکه آیا انتقادات و حواشی آن ماجرا ادامه داشته یا خیر گفت: متاسفانه خیلی از صحبت هایی که از همان روز اول شد بر مبنای عدم مطالعه‌ی صحیح درمورد صحبت‌های من بود. اکثر اظهارنظرهایی که شد براساس آن صحبت‌های تقطیع شده‌ی من بود که شاید اول و وسط و آخرش را به هم چسبانده بودند و می‌خواستند چیزی را برای مردم آماده بکنند.

عارف در پاسخ به این پرسش که چه مقدار از این انتقادات عادلانه و منصفانه و چه مقدار غیرعادلانه بود گفت: اگر من خودم بخواهم نظر بدهم شاید خیلی درست نباشد اما آن چیزی که من صحبت کرده بودم و منظور من بود و چیزی که منتقل شد متاسفانه اصلا منصفانه نبود. در آن بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی مشهود بود. خیلی از دوستانی که اظهارنظر کردند براساس همان تکه‌های تقطیع شده اظهارنظر کردند نه براساس اصل مطلب.

فرزند عارف در ادامه گفت: این را به آن دوستانی هم که آن‌قدر منصف بودند که مستقیم با من صحبت می‌کردند، نه فقط در فضای مجازی که دنبال فالوور باشند یا بخواهند روی موج سوار شوند، هم می‌گفتم که اگر می‌خواهید اظهار نظری کنید کل صحبت و اصل محتوا را ببینید نه آن چیزهایی که تکه تکه به هم چسبانده شده است.

وی افزود: الحمدلله خیلی از دوستانی که در این مدت مطالعه کردند و حداقل رفتند و اصل صحبت‌ها را دیدند به این نتیجه رسیدند که آن اقدام با یک هدف و برنامه‌ی خاص اتفاق افتاد اما حواشی آن این است که متاسفانه امروز هر آدمی که انتسابی به مسوولی دارد حتی اگر قابلیت های فردی بالایی داشته باشد، با این عنوان قصد تخطئه‌ی او را دارند. به نظر من این بحث ژن خوب و ژنتیک کلا بحث جدی‌ای است، هر کسی که حتی قابلیتی هم ندارد با این عنوان خطاب می‌شود و این خیلی چیز جالبی نیست.

حمیدرضا عارف درباره‌ی اینکه چقدر از حرف و حدیث‌ها پیرامون برخورداری آقازاده‌ها از رانت درست است بیان داشت: تشخیص درست بودن یا غلط بودن برعهده‌ی نهادهای نظارتی است که وظیفه‌شان این کار است. من در جایگاهی نیستم که درباره‌ی بقیه صحبت کنم. من فقط درباره‌ی خودم می‌توانستم صحبت کنم که البته اینکه درباره‌ی خودم صحبت کردم به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد؛ چراکه من واقعیت‌هایی را گفتم که شاید این واقعیت‌ها برای بعضی از دوستان خیلی خوشایند نبود. اما اینکه بقیه چطور هستند را من نه در مقام قضاوتم و نه اطلاع خاصی دارم. این وظیفه‌ی اشخاص نیست که تحقیق کنند، این وظیفه‌ی نهادهای نظارتی است که ببینند چقدر این حرف‌ها درست است.

او درباره‌ی اینکه این حرف و حدیث‌ها چقدر واقعی است و چقدر جو رسانه‌ای است هم گفت: من درباره‌ی خودم می‌توانم صحبت کنم چون به هرحال هرکسی خودش می‌داند که چه کار‌ کرده ‌است اما دیدگاه عمومی جامعه را متاسفانه رسانه‌ها می‌سازند. خیلی وقت‌ها رسانه‌ها بجای آنکه به آرامش جامعه کمک کنند با یک سری از رفتارهایی که نه حرفه‌ای است و نه اخلاقی، سعی‌شان در متشنج کردن جو جامعه است و خیلی هم به خط و خطوط آن رسانه ربطی ندارد. متاسفانه در همه‌ی رسانه‌ها این رفتار را می‌بینیم. چه رسانه‌هایی که خودشان را پایبند به اصول معرفی می‌کنند و چه رسانه‌هایی که خیلی به این مسایل اعتقادی ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این که پسر عارف تونسته در بستری قرار بگیره که اطلاعاتی در اختیارش باشه یا در محیطی قرار بگیره که تجربیاتی را کسب کنه تا یک بیزینس راه بندازه، ربطی به ژنش نداره! اتفاقا رابطه عکس با ژن هاش داره! اگر طبق برنامه ژنیش پیش می رفت باید یک ساینتیست می شد اما او الان یک دلال کسب و کاره! بنابراین برخی حرافی ها فقط اتلاف وقته!
    ادبیات ایشون از ان جهت حائز اهمیت است که با سیل آقازادگان روربرو هستیم آقازادگانی که حتی برای تولد در بهترین بیمارستانهای خارج کشور رفتند و اغلب مفاسد ریشه در همین ها داره والبته به نظر نمی رسه حداقا در این موارد پسر عارف از تم اقازادگیش ستفاده کرده باشه. حداقل اینه که پسر عارف که احتمالا زاده امریکاست الان امریکا نیست اما تازه بدروارن رسیده های رانتخوار فرزندان را می فرستند بیرون که مبادا موجبات ابروریزیشون باشن و پرده نفاقشون را براندازند البته بعد هم می گن برای دور زدن تحریم ها فرستادیم!!!

  2. سلام-ژن خوب ابوسفیان هم مدعی بود دارای ژن خوب است اما اسلام ثابت کرد کسانی دارای ژن خوب هستند که علی رغم هوش وزرنگی و توانائی مدیریت بالا تقوای بیشتری دارند آنچه برای خود می پسندند برای دیگران هم می پسندند مانند ابوذر با آن تعریفی که دکتر شریعتی از وی دارند اما در ابعاد بالاتر ژن خوب یعنی شمع بیت المال را برای کار شخصی خاموش کردن مانند حضرت علی (ع) بالاتر از آن ژن خوب یعنی بلال سیاه حبشی را در آن جامعه طبقاتی با آن صدای لکنت دار اولین موذن اسلام آنهم بر فراز کعبه مانند حضرت محمد مصطفی (ص)که تعیین فرمودند اما نه این روش نمایشی وجهت تحمیق مردم عادی بلکه یک قاعده در تمام طول زندگی و…..در بقیه موارد ژن خوب از وویلای غصبلی سر در می آورد و درنهایت در صورت هموار بودن مسیر موسولینی وهیتلر وترامپ و… می شود

  3. معاویه به تحت حاکمیتش می گفت: خدا خواسته من بر شما حاکم باشد!! و اگر مردمی در صحنه نباشند، شما هم نیستید.

  4. یک سوال اساسی: ژن خوب را تعریف کنید.
    حمیدرضا عارف جوری در مورد بنیادی ترین مسائل ژنتیک صحبت میکنه که انگار فقط خودش میفهمه. ازش سوال بالا رو بپرسین. با این توانایی هایی که درش دیده میشه (مرجع: صحبتهای بالا)، میتونه برنده جایزه نوبل فیزیولوژی باشه. شاید هم برنده جایزه صلح نوبل، هیچ بعید نیست فراموش نکنین که باباش فرق معدن روباز و جاذبه گردشگری رو نمیدونست. البته شاید ژنهای برتر، تعطیلات میرن معادن روباز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا