خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسشی از نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی

«احمد زیدآبادی»، روزنامه‎نگار، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟» درباره‌ی مصاحبه‌ی اخیر مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی با انصاف نیوز، نوشت:

برخی از نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی هر از گاهی با ایماء و اشاره از “غیر طبیعی” بودن مرگ او خبر می دهند.

در تازه ترین این نوع خبر رسانی، غلامعلی رجایی مشاور مرحوم هاشمی در گفتگو با انصاف نیوز با بیانی صریح تر گفته است: “می دانم اتفاقی افتاده است و آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست.” [لینک]

دریافت عمومی از این نوع سخنان این است که هاشمی رفسنجانی در واقع به نحوی به قتل رسیده است.

به نظرم ادعای قتل فردی در سطح هاشمی رفسنجانی، ماجرای خُرد و پیش پا افتاده ای نیست که بخواهد اینگونه مطرح شود.

اگر نزدیکان مرحوم هاشمی به واقع ادله، قرائن، شواهد یا اماراتی در مورد احتمال قتل او در دست دارند؛ وظیفۀ اخلاقی و اجتماعی آنها حکم می کند که صریح و علنی و بدون ابهام، موضوع را به صورت های گوناگون پیگیری کنند تا راز چنین توطئۀ به غایت خطرناکی از پرده برون افتد؛ اما اگر آنها صرفاً بر مبنای حدس و گمان های معمول در بارۀ مرگ های ناگهانی، ادعای غیر طبیعی بودن مرگ آن مرحوم را مطرح می کنند؛ به نظرم بهتر است روش خود را تغییر دهند؛ زیرا چنین روشی هم منصفانه نیست و هم خیالپردازی در آشفته بازار سیاست ایران را داغ تر می کند.

پاسخ‌هایی درباره‌ی «مرگ مشکوک آیت الله هاشمی»
عکسی از پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آخر در این آشفته ازار سیاست نیز خود مرحوم هاشمی نیز نمی توانست با صراحت سخنانش را مطرح کند! چرا که در انتخابات سال 84 نیز در خطبه های نمازجمعه، تأکید کرد شکایتش را به خدا می برد!؟
    و وقتی در سال 88 آن خطبه ی مشفقانه را ایراد کرد، تا بالا رفتن دیوار منزلش در جماران با آن حساسیت های حفاظتی ، عروج! کردند!!؟
    آقای زیدآبادی عزیز! شما که دست و علم سیاست داری! شما چرا؟!

    5
    2
  2. هر چه گشتم در این سایت عریض و طویل مطلب متناسبی در مورد گرانی طلا دلار و خودرو ندیدم. واقعا سطح نگرانی های شما مضحک است، روزی دو ساعت نگران تفریحات حصری ها هستید، 45 دقیقه در مقایسه میزان دوز اصلاحاتی بودن عارف و روحانی اندیشه ورزی می فرمایید، یک ربع حسرت گونه فریاد وا اوباما سر می دهید که چرا نماندی تا همان نعش بی خاصیت برجام را حفظ کنی تا به راحتی بکوبیم بر دهان دلواپسان بی سواد، در تعقیبات صلاة ظهر و عصرتان برای حضرات حصریون دعا و استغاثه می کنید، در استراحت بعد از ناهارتان نگران عدم ورود زنان به ورزشگاه هستید و در این اندیشه اید که چگونه این تابوی غیر شرعی و غیر قانونی را در هم فرو ریزید زیرا با از بین بردن آن حداقل نصف مشکلات مملکت حل خواهد شد، جدیدا هم دغدغه جدیدی بر آن افزوده شد که نمی دانم در کدام یک از اوقات شریفه جاگذاری خواهد شد و آن هم اینکه آیت الله سکته کرده یا اینکه ایشان را کشته اند و بعد در ذهن خود احتمال کشته شدن ایشان را تقویت می کنید و حسابی حرستان از این آدم های تندرو در می آید بعد با خود فکر میکنید چرا در این مملکت باید بمانم و سپس در فکر مهاجرت غوطه ور می شوید و در خواب شبانگاهی رویای آن را می بینید… آرام بخوابید و رویای خوشی ببینید و هرگز فکر خود را درگیر مشکلات واقعی مردم نکنید. شبتان پر از ستاره.

    4
    1
    1. دوست عزیز! خدا را شکر همین که در این پایگاه که متعلق به طیف فکری با بیشترین فراگیری اجتماعی است ،به راحتی دلواپسی های خود را ردیف می کنی، خوشحالیم.
      روزگار کمی از این که کشور در گردابی از تحریمها بود، صاحبان سخن و [تریبون] در استان از کم خوری و تحمل و اشکنه خوری صحبت می کردند و اصلا مردم را نگران نمی کردند!!؟

  3. خیلی تابلوست که خانواده مرحوم این موضوع رو می خوان یه روزی به صدر اخبار برگردونن که بتونن از ماهیگیری کنن

    3
    1
  4. جمع خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی قدسره جمع جمع است؟فقط مهدی هاشمی فرزندزندانی خانواده کمه؟درعکس دسته جمعی خانوادگی چراعکس مهدی رفسنجانی نیستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا