خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرزبندی نمایندگان قطب دراویش گنابادی: فریب نخورید

پنج نماینده‌ی نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی در اطلاعیه‌ای مهم، به صورت مشخص نسبت به مواضع «منافقین»، «بی بی سی» و «کانال گلستان هفتم» موضع گرفته‌اند که به گفته‌ی آنها از ماجرای اخیر به دنبال «مستمسکی سیاسی برای فشار به نظام جمهوری اسلامی» هستند.

به گزارش انصاف نیوز، فردای این اطلاعیه، کانال «مجذوبان نور» مجددا فعال شد و از این اطلاعیه انتقاد کرد. در زمان اتفاقات زمستان 96 در خیابان گلستان هفتم پاسداران، آقای تابنده در اطلاعیه‌هایی در 17 و 25 اسفند ماه، نسبت به «مجذوبان نور» موضع گرفت و خواستار تعطیلی فعالیت آن شد و اعلام کرد که تنها سایت و کانال «مزار سلطانی» از نظر او رسمیت دارد.

کانال مجذوبان نور 25 اسفندماه فعالیت خود را متوقف کرد اما چهار روز بعد، یعنی 29 اسفندماه از فعالیت کانالی به نام «گلستان هفتم» خبر داد ولی اعلام کرد که ارتباطی با آن ندارد.

 

متن اطلاعیه‌ی 5 نماینده‌ی نورعلی تابنده

چهاردهم خرداد ماه، کانال مزار سلطانی اطلاعیه‌ی مهم زیر را که حاوی مرزبندی‌های مشخصی با برخی جریانات و رسانه‌هاست، منتشر کرد:

«حضور محترم برادران مکرم و خواهران ایمانی سلمکم الله تعالی.

اینجانبان نمایندگان حضرت مولا، پیر و مرادمان حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده، مجذوبعلیشاه، ادام الله ظله اشرف علی رئوس الفقرا، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) با توجه به مسایل اخیر لازم دیدیم مباحثی را با شما در میان بگذاریم.

ما کوشیدیم که سکوتمان نقشه‌ها را نقش بر آب نماییم ولی ملاحظه شد که آنها حمل بر مسایلی دیگر نموده و به جوسازی‌های خود ادامه دادند. شما شاهدید که هیچ تعلق خاطری به مردم و مسلک فقری ندارند و برایشان اعتراض کارگری، اعتصاب صنفی و موضوعات درویشی فرقی نداشته و به هر حال به دنبال این هستند که از هر نمدی کلاهی برای خودشان بسازند، این روزها دایه‌ی مهربان‌تر از مادر شده و می‌کوشند سلسله‌ی جلیله‌ی نعمت الهی سلطانعلیشاهی را وجه المعامله‌ی بازی‌های سیاسی و مطامع مشکوک خود قرار داده و از این طریقت برجسته نیز نهایت بهره را ببرند. آری نگاه آنها به همه‌ی موضوعات نگاهی صرفا ابزاری است، جایگاه رفیع فقری را تا مستمسکی سیاسی برای فشار به نظام جمهوری اسلامی پایین آورده و این روزها برای رسیدن به اهداف خود بر طبل حصر می‌کوبند.

برای سلسله‌ی نا جای بسی شرمندگی است که بی آبروهای فراری که برخی دستشان تا مرفق به خون عزیزان این مرز و بوم آلوده است و برخی نیز بی‌شرمانه با دشمنان ملت شریف ایران هم‌پیمان می‌باشند، امروز با قیافه‌ی حق به جانب پشت نقاب‌هایی همچون دفاع از حقوق بشر، دفاع از دراویش گنابادی و … سنگر گرفته و در تلویزیون منافقین، شبکه‌های معلوم الحال بی بی سی و بقیه‌ی رسانه‌ها به تاخت و تاز مشغولند. آنها در انتخاب نمایندگان توسط قطب وقت، صدور بیانیه‌ها و حرکت دیگر تشکیک می‌نمایند.

گاهی می‌گویند بیانیه‌ها، سخنران‌ها مورد تایید نیست، گاهی می‌گویند نمایندگان معرفی شده دولتی هستند و …

حتی ماذون محترم آقای دکتر مصطفی آزمایش هم همین مطالب را بیان کرده و در امضای پیر بزرگوار شک نموده‌اند که جای بسی تاسف است.

سروران مکرم! ما فراموش نکرده‌ایم و بالتبع مردم نیز فراموش نکرده‌اند که همین چند ماه قبل عیده‌ای معلوم الحال گلستان هفتم را با بهانه‌های واهی به میدان جنگ تبدیل کرده بودند، ظاهرا برای محافظت از پیر آمده بودند ولی جایگاه ایشان را خواسته یا ناخواسته تضعیف کرده و موجب شدند این پیر صبور را با سران تروریست‌ها مقایسه کنند. ما فراموش نکردیم که در تشییع پیکر پاک شهدای عزیز گلستان هفتم و خیابان پاسداران، مردم عزادار، درویشی را با داعشیمقایسه کردند. این ننک را کجا ببریم که آبرو و حیثیت مقام فقری بعد از قرو‌ها در خیابان گلستان هفتم و کنار دولتسرا، هزینه‌ی مطامع افرادی شد که از فقر و درویشی تنها عنوانش را داشته و چهره‌ی رحمانی آن را به چهره‌ای خشن و تروریستی تنزل دادند.

فراموش نکنیم مولایمان با قلبی آکنده از اندوه در پیامشان از دستگاه‌های ذی‌ربط خواستند با خاطیان وفق قوانین و با قاطعیت برخورد کنند. ایشان و سایر بزرگان و مشایخ سلسله، از خانواده‌های معظم شهدای نیروهای محترم انتظامی و بسیج عذرخواهی نمودند، یعنی چوب اشتباه عده‌ای نادان خودسر را خوردند، و اما الان با صدای رسا می‌گوییم:

ما عده‌ای پیرو شریعت و طریقت و حقیقت هستیم که کمال خود را در پیروی از قطب می‌دانیم.

ما سیاسی نیستیم و اجازه هم نخواهیم داد به ابزار سیاسی تبدیل شویم.

همه هوشیار باشیم هنوز همان بازیگران معلوم الحال در فضای غبارآلود فعلی در تلاشند تا قطره‌ی آخر از فقر و درویشی و دراویش، ارتزاق کنند. سود آنها در ادامه‌ی همین وضعیت است لذا همه‌ی اقداماتشان نیز برای ادامه‌ی همین وضعیت است.

فریب نخورید، رفع حصر و غیره همه بهانه است، وسیله‌ی بازی آنان نشوید.

از همه‌ی کسانی که در فضای مجازی پاسخ‌های دندان شکن به این کاسبان سیاسی دادند نهایت تشکر را داریم و به این همه رشد و کنال اسانی و معنوی درود می‌فرستیم و از مولازادهای مکرم آقایان دکتر رضا تابنده و دکتر رحمت الله تابنده هرچند در راه دورند ولی شرایط را درک می‌کنند و همه هم و غمشان تلطیف اوضاع و شرایط است خاضعانه تشکر می‌کنیم.

جرمی اتفاق افتاده عده‌ای گرفتار شدند از مسوولان محترم جمهوری اسلامی می‌خواهیم که با کسانی که فریب خورده بودند در نهایت رافت و رحمت اسلامی برخورد و از گناه آنها درگذرند. در مقابل کسانی را که از این همه احساسات پاک سوءاستفاده نمودند، فقرا و دراویش را تا حد عده‌ای یاغی تنزل دادند، به سزای عملشان برسانند.

ما نمایندگان منتخب حضرت مولای بزرگوار، برائت خود را از همه‌ی شبکه‌ها و رسانه‌های سیاسی و کسانی که مجددا تحت عنوان جدید «کانال گلستان هفتم» فعال شده‌اند اعلام می‌داریم و معتقدیم اقدامشان جز تخریب قطب و سلسله، عایدی ندارد.

در این شب‌های نورانی و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در سر سفره‌ی افطار برای سلامتی پیر و مرشدمان حضرت آقای مجذوبعلیشاه و این بندگان ضعیف دعا کنید.

کسانی هم که به رسم درویشی اوضاع را اینگونه رقم زدند و دامن به غیر حق آلوده و در حق مولایمان ظلم کردند، حتما سر بر آستان بندگی ساییده و توبه کنند.

خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خوشنود باشی و ما رستگار

بتاریخ چهاردهم خردادماه 1397

1 – حاج سیدعلیرضا جذبی (ثابت علی)

2 – حاج محمد تابنده

3 – حاج حسینعلی کاشانی بیدختی

4 – غلامرضا هرسینی

5 – حاج میر یونس جعفری اصل»

 

اطلاعیه‌ی معرفی نمایندگان در اسفندماه

17 اسفندماه 96، تابنده در اطلاعیه‌ای نمایندگانی را معرفی کرده بود و با معرفی کانال مزار سلطانی، نسبت به خبرهای مجذوبان نور و ری استارت موضع گرفته بود که متن آن در پی می‌آید:

«با توجه به وضعیت ایجاد شده‌ی فعلی برای اینکه برادران و فقرا مطلع باشند چه اشخاصی نمایندگان منتخب هستند، بطور صریح اسامی ایشان را بشرح ذیل اعلام می‌کردد که می‌توانند از طرف اینجانب امور مربوط به اجتماع سلسله را اداره و با مقامات مذاکره نمایند. نظر به اینکه با تحرکاتی در وقایع اخیر عده‌ای مبادرت به آتش زدن مساجد و حسینیه‌ها نموده‌اند، اینجانب و سلسله‌ی فقر و درویشی، چنین اعمالی را محکوم و از اینگونه اعمال تبری می‌جوید و سایت‌هایی از قبیل ری استارت و مجذوبان نور ربطی به اینجانب ندارند و تنها نظریه‌ی فقری عمومی حقیر از ناحیه‌ی مشاورین مذکور و سایت «مزار سلطانی» اعلام و ابراز می‌شود.

کمترین بندگان، حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه 17 اسفندماه 1396»

 

آخرین اطلاعیه‌ی تابنده

آقای تابنده در 25 اسفندماه آخرین اطلاعیه‌ی خود تاکنون را منتشر کرد که در آن درباره‌ی رسانه‌ها، جریانات و نمایندگان خود به صورتی صریح موضع گیری شده بود. متن این اطلاعیه در پی می‌آید:

«فرارسیدن سال جدید و نوروز باستانی فرصتی ایجاب کرد حلول سال نو ا به همه‌ی فقرا و هم‌وطنان تبریک عرض کنم و چون در طول سال اتفاقاتی افتاده از جمله شهید شدن افرادی از نیروی انتظامی و بسیج لذا عید نداریم و به خانواده‌ی همه‌ی شهدا تسلیت می‌گویم و مطابق سنوات گذشته، مطالبی را یادآور می‌شوم و به همین منظور:

1 – نمایندگان منتخب همان 5 نفری هستند که در بیانیه‌ی 17 اسفندماه 1396 معرفی شده‌اند، نامبردگان اختیار دارند در مسایل عمومی و اجتماعی سلسله تصمیم گیری نمایند و نیازی به تایید مجدد اینجانب ندارد.

2 – به منظور جلوگیری از سوءاستفاده به نام سلسله، مجالس فقری در سراسر کشور تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام می‌شود و فقرا رعایت نمایند.

3 – فقرا اطلاع داشته باشند که من بحمدالله از سلامت کامل برخوردارم و رفتارهای خلاف قاعده‌ی بعضی از دوستان شرایطی پیش آورده که برای حفظ نظم و مراقبت از من دقت بیشتری معمول گردد.

5 – نظر به این که گروه‌های مختلف از جمله مجذوبان نور و ری استارت با انتساب به سلسله‌ی فقری، شبهاتی را ایجاد کرده که سبب درد و خسارت به سلسله شده‌اند، همانطور که قبلا نیز ذکر کرده‎ام، اکنون ضمن محکومیت این گروه‌ها و تبری جستن از آنها اعلام می‌کنم: سلسله‌ی نعمت الهی سلطانعلشاهی جز سایت مزار سلطانی کانالی جهت اطلاع رسانی ندارد و سایر سایت‌ها فعالیت خود را تعطیل کنند و از راه اندازی هر گونه سایت دیگری خوداری نمایند.

6 – من هرگز نماینده‌ی سیاسی در داخل و خارج کشور نداشته‌ام و دخالت دادن عرفان و درویشی را در سیاست برخلاف رویه‌ی بزرگان سلسله می‌دانم و انتظار دارم همه‌ی مجازین سلسله طبق اجازه‌ایکه دارند در برگزاری نماز جماعت و انعقاد مجالس فقری در داخل و خارج کشور اقام نمایند و بعنوان مجاز سلسله در امورات سیاسی مداخله نکرده و از مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه امتناع نمایند.

کمترین بندگان، حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه بتاریخ 25 اسفندماه 1396»

 

فعالیت علی رغم مخالفت

بنا بر گزارش انصاف نیوز، با این حال کانال مجذوبان نور که همان روز یعنی 25 اسفندماه 96 اعلام کرده بود «گردانندگان سایت مجذوبان نور پیرو اعلامیه‌ی مورخ امروز، بیست و پنجم اسفندماه قطب معزز سلسله‌ی نعمت‌اللهی گنابادی حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه که توسط سایت و کانال مزار سلطانی منتشر شد؛ پایان فعالیت سایت و کلیه‌ی حساب‌های کاربری مجذوبان نور را اعلام می‌دارند»، 17 خردادماه در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد به اطلاعیه‌ی 5 نماینده، از آغاز به کار مجدد آن خبر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدایتان نیامرزد که دست به خون شیعیان علی ع آلوده کردید و دم از مولا می زنید. چقدر مظلوم است مولا علی ع

    4
    6
  2. سلام،
    این که سینه را بدهیم جلو و ( با صدای رسا؟؟ ) اعلام کنیم- ما سیاسی نیستیم – چه افتخاری دارد ؟ در جایی که کثیری بزرگ از مردم قربانی سیاست و ابزارهای سیاسی هستند – این صدای رسای شما از چه شآن و مرتبه انسانی برخوردار است؟ اگر سیاسی نیستید پس چه هستید ؟ شما بدلیل شرایط سیاسی به این جایگاه ( اگر جایگاهی باشد ) رسیده اید و تیتر اینجا و آنجا شده اید ! مگر میشود در یک جمع عظیمِ مغروق در حوض سیاست، مجرد بود و بدون هیچ دست و پا زدنی خود را نجات یافته دانست ؟ پس سفارشات مولایمان علی در دستگیری از مردم و مظلوم_ کجا باید ظهور کند ؟ آیا گوشه خلوت خانقاه و سفره افطاری چرب و شیرینِ اهدایی از فقراء مرید ، پاسخگوی نصایح بزرگان تصوف و مولا علی میباشد ؟ اگر چنین است، پس بدا به حالِ ما که در زمره طایفه فقر نیستیم و حتمآ در مکنت و ثروت هم غرق شده ایم- خدایا ترا سپاس میگویم که فقیر نشدم تا نسبت به دیگران بی تفاوت باشم –

    3
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا