خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح «جرم سیاسی» و «فعالیت احزاب» ناقض حقوق شهروندی است

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری ضمن انتقاد از طرح های «جرم سیاسی» و «فعالیت احزاب» که در دستور کار مجلس قرار دارد، از دکتر روحانی خواست این موضوعات در قالب لایحه ای جداگانه از طرف دولت به مجلس ارائه شود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان ادوار مجلس در نامه خود به رییس جمهوری آورده اند: طرح های ارایه شده مذکور محدود کننده آزادی های مصرح در قانون اساسی و حقوق شهروندی است.

در این نامه افزوده شده است: با عنایت به اینکه در اصل 113 قانون اساسی، مسوولیت اجرای آن قانون از جمله اصول مربوط به حقوق ملت برعهده شما نهاده شده و همچنین با توجه به اینکه همواره حفظ و حمایت از حقوق شهروندی را وجهه همت خود قرار داده اید، ضروری است که موضوعات یاد شده را که با حقوق شهروندی و آزادی های عمومی ارتباط ناگسستنی دارد با حساسیت و دقت نظر افزون تری مورد توجه قرار گیرد.

نمایندگان ادوار مجلس در ادامه نامه خود آورده اند: لذا پیشنهاد می گردد با تعامل با مجلس شورای اسلامی طرح های مذکور با کارشناسی دقیق و با همکاری قوه قضاییه به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.

در این نامه تصریح شده است: در این رابطه حقوقدانان و کارشناسان عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، آمادگی خود را در جهت ارایه پیشنهاداتی بنیادی و اصلاحی اعلام می دارند که در صورت نیاز، مراتب فوق تهیه و تقدیم خواهد شد.

** با مسببین بروز سوانح هوایی برخورد شود

نمایندگان ادوار مجلس همچنین در نامه دیگری به رییس جمهوری تصریح کرده اند: از حقوق اساسی شهروندان برخورداری از امنیت، سلامتی و آسایش است و عمده تلاش دولت ها می بایستی در راستای تامین آن ها بوده و چنانچه مشکلات و نواقصی بروز کرد می باید دولت پاسخگو باشد.

در ادامه این نامه خاطر نشان شده است: حوادث مربوط به خطوط هوایی و هواپیمایی مسافربری در این سال ها به طور جد امنیت، سلامتی و آسایش مسافرین خطوط هوایی و خانواده های آنان را به خطر انداخته و خسارات فراوانی نیز به بار آورده که دولت علاوه بر مسوولیت مدنی می بایست تعهدات سیاسی و اداری ناشی از سهل انگاری و سوءمدیریت ها در قبال سوانح مذکور را که متوجه دستگاه های اجرایی و حاکمیتی است پذیرفته و اقدامات لازم را معمول و خسارات را جبران نماید.

نمایندگان ادوار مجلس در ادامه نامه خود با برشماری علل و عوامل بروز سوانح هواپیمایی در ایران آورده اند: استاندارد نبودن هواپیماها و یا فرسوده بودن آن ها، اشکالات کادر فنی پرواز و عدم ایمنی خطوط و انتصابات افراد غیرمتخصص و بعضا جناحی در مدیریت های ارشد سازمان هواپیمایی کشور از عوامل اصلی بروز سوانح هوایی است.

در این نامه خاطر نشان شده است: با عنایت به اینکه کادر فنی و پرواز در ایران بسیار باتجربه و کاردان می باشند، لذا اکثریت سوانح و حوادث مذکور از ناحیه هواپیماهای عمدتا ساخت شرق و انتصاب مدیران غیرمتخصص است . از طرفی چون بخش اعظم خطوط و هواپیماها در مالکیت دولت قرار دارد، ملت تاکنون شاهد بازخواست و اقدامات تنبیهی و توبیخی سهل انگاران و مقصرین نبوده است، حتی از بازماندگان قربانیان حادثه عذرخواهی هم نشده است.

در این نامه تصریح شده است: به عنوان نمونه انتخاب هواپیمای «ایران 140» که مناسب آب و هوای ایران نیست و تعداد صندلی های آن برخلاف طراحی اولیه افزایش یافته و مناسب مسیرهای طولانی نیز نمی باشد ، موجب خسارت های سنگین شده است و کسی هم عهده دار مسوولیت نیست.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام تاسف از حادثه ناگوار سقوط هواپیمای «ایران 140» و جان باختن مسافرین و خدمه پرواز آن، با ابراز همدردی با بازماندگان به ویژه خانواده داغدار مرحوم مهندس شکیبی نماینده کاردان و متعهد دوره های پنجم و ششم و رییس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس و تشکر از ریاست جمهوری که دستور از رده خارج کردن هواپیماهای «ایران 140» و آنتونوف 74 از خطوط هوایی ایران را صادر کردند از رییس جمهوری خواست: با عنایت به بهبود روابط با دنیای خارج و گشایش حاصل آمده برای جلب همکاری دیگر کشورها، تدابیر لازم معمول شود تا ملت دیگر شاهد اینگونه حوادث خسارت بار نباشند، ازجمله، استفاده از پتانسیل داخلی و خارجی خصوصی سازی در سازمان هواپیمای کشور در سرلوحه کار قرار گیرد و لازم است با مسببین و مقصرین حوادث مذکور برخورد جدی شود.

در این نامه تصریح شده است: مردم ایران بیش از هر زمان دیگر استحقاق زندگی مدرن و مرفه همراه با معنویت را دارا می باشند، لذا امیدواریم با همت بیشتر، فرصت تامین امنیت، سلامت و رفاه و آسایش ملت بیش از این از دست نرود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا