خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کروبی به جنتی نامه نوشت

مهدی کروبی رییس اسبق مجلس در نامه‌ای خطاب به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان که در فضای مجازی منتشر کرده، در واکنش به سخنان اخیر او به طرح دیدگاه‌های گذشته‌ی خود در نقد شورای نگهبان و انتخابات‌های ۸۴ و ۸۸ پرداخته است.

به گزارش انصاف نیوز، سایت منتشر کننده‌ی این نامه جملاتی از سخنان اخیر آیت الله جنتی را بهانه‌ی این نامه خوانده است که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفته بود: «شورای نگهبان نهاد بی‌طرفی است و کار این نهاد در چارچوب قانون است و برای ما هیچ فرقی ندارد که فرد ثبت‌نام‌کننده مربوط به کدام جریان سیاسی است؛ لذا هرکس شروط مصرح در قانون را داشته باشد احراز صلاحیت می‌شود»، «شورای نگهبان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و تحت تأثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نمی‌گیرد».

کروبی در این نامه با یادآوری وظیفه‌ی شورای نگهبان، کهولت سن را باعث ناتوانی در ایفای بخشی از وظایف دانسته و با تکرار انتقاد به نظارت استصوابی و ادعای خود درباره‌ی انتخابات ۸۴ که در آن رای نیاورده بود، همچنان مدعی «وادادگی دولت اصلاحات» در راهیابی احمدی نژاد به دور دوم آن انتخابات شد و به جنتی یادآوری کرد که «پس از تکیه او بر کرسی ریاست جمهوری چه حرف‌هایی زدید».

او در بخشی از این نامه پرسیده است: حال چه اتفاقی افتاده است که آن فرد که روزی معجزه هزاره سوّم خطاب می‌شد و به تعبیر شما کلامش “الهی” بود و به تعبیر علامه تان اطاعت از او در زمره اطاعت از خدا خوانده می شد، در انتخابات ۹۶ ردّ صَلاحیت شد؟ چرا امروز دو یار نزدیکش باید در زندان باشند و او حتّی حقّ یک سخنرانی در مسجدی در بابلسر هم نداشته باشد؟

کروبی در این نامه موضع خود درباره‌ی انتخابات ۸۸ را تکرار کرده است.

او اتفاقی که با باطل شدن تعدادی از صندوق‌های انتخابات مجلس ششم و جایگزینی حداد عادل، نفر سی و دوم به جای علی رضا رجایی افتاد را زیر سوال برد.

بنا به اعتقاد کروبی که از آن تاسف خورده، «شورای نگهبان از وظایف ذاتی خود دور شده» است.

او تاکید کرده است که «فراموش نکنید که ایران متعلق به همه ی آحاد ملّت است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز این چه نوع اطلاع رسانی است؟ لطفا متن کامل نامه را بعنوان نامه مهدی کروبی به احمد جنتی منتشر کنید . شما هم بعد نظرتان را اگر لازم می دانید درباره آن درج بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا