خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از بازار ارز در 22 خرداد 97

کیانوش درویشی، خبرنگار انصاف نیوز: گرانی این روزهای سکه به قدری سروصدا کرد که در صدر اخبار اقتصادی قرار گرفت، در این میان به نظر می‌رسد، ارز به آرامی و در زیر پوست باراز به روند افزایشی خود، به هر بهانه‌ای ادامه می‌دهد؛ به طوری که با هر اتفاقی در سطح کشور و جهان، قیمت آن در بازار افزایش می‌یابد.

گزارش میدانی انصاف نیوز، حوالی ظهر امروز چهارشنبه 23 خرداد از بازار ارز، گرانی 100 تا 200 تومانی قیمت ارز را نشان می‌دهد به طوری‌که دلار 7300 و یورو تا 8600 تومان مبادله می‌گردد.

به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از خروج آن موفق نبوده است چرا که خریداران به راحتی هر مقدار ارزی را که بخواهند می‌توانند در بازار تهیه کنند؛ این در حالی است که اغلب دانشجویان و مسافران خارجی از مقدار ارزی که به آنها برای خروج از کشور تعلق می‌گیرد معترض هستند و به ناچار در بازار آزاد به دنبال تامین ارز مورد نیاز خود هستند.

یکی از دلالان جوان با اشاره به احتیاط در خرید و فروش ارز به دلیل ترس از حضور مامورانی در بازار، گفت سعی در خرید و فروش مقدار کمی ارز در روز دارد تا مشکلی برایش ایجاد نشود اما این موضوع، مانع مبادله‌ی رقم‌های بالای ارز نمی‌شود؛ دلالان قدیمی‌تر با اعتماد به نفس بیشتری به مبادله‌ی ارز می‌پردازند، به طوری که حتی با حضور ماموران، به درخواست خرید 30000یورویی خبرنگار، آنها مدعی شدند مشکلی برای پرداخت و تحویل این مقدار ارز ندارند و مشتری‌هایی با درخواست‌های چند برابر این میزان دارند.

دلالان ارز ادعا می‌کنند که روند رو به رشد ارز در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و دلیل آن را هم شرایط کشور و جهان می‌دانند، اما با چون دلایل مستندی نداشتند این ادعا بیشتر شباهت به بازار گرمی سوداگران ارز دارد

نکته‌ی قابل توجه در بازار ارز این است که قیمت‌ها از خیابان جمهوری که به سمت میدان فردوسی حرکت می‌کنید رو به افزایش است، به طور مثال یورو در  چهارراه استامبول 8400 تومان است و  هرچه به سمت شمال خیابان و میدان فردوسی می‌روید به تدریج تا 8600 تومان نیز می‌رسد.

قیمت سکه طرح جدید در صرافی‌ها به دومیلیون ‌و ‌پانصد ‌و ‌شصت هزار تومان رسید؛ صرافان بر خلاف آقای سیف، رییس کل بانک مرکزی که این افزایش قیمت را ناشی از عامل روانی می‌داند، مدعی بودند که این روند افزایشی، به آرامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا